Strona 1 z 2

przekłamanie licznika

Post: 03 maja 2011, 10:18
autor: accordaccordacc
czy zmieniając tylną ponę w sc57 190/50 na 190/55 bedzie przekłamanie licznika ???

Post: 03 maja 2011, 10:37
autor: SuperAs
Zmieni się ogólna średnica koła (wyższy profil opony) więc będzie to miało odbicie w prędkości rzeczywistej wynikającej z tych samych obrotów zębatek.

Post: 03 maja 2011, 11:25
autor: macu
Pewnie się zmieni ale to raczej nie wiele może jakieś 5km/h na plus nawet nie wiem czy tyle, ja też kupiłem 190/55 ale jeszcze nie założyłem wszystko przez te święta i ten długi weekend ale zaraz po zakończeniu weekendu jadę je założyć.

Post: 03 maja 2011, 17:35
autor: ble2u
a jak na kole jedziesz to licznik pokazuje 0 km/h ?
Jesli pokazuje 0 to znaczy ze czujnik jest zainstalowany na przednim kole.

Jesli nie to trzeba sprawdzic gdzie jest czujnik i w jaki sposob robi pomiar.

Post: 03 maja 2011, 18:06
autor: toper-utl
Czujnik jest w skrzyni, wiec na kole pokazuje normalnie. Zazwyczaj liczniki zawyżaja od kilku do 10 procent. Zmiana profilu opony na wyższy spowoduje że wyświetlana prędkość będzie bardziej zbliżona do rzeczywistej, bo moto będzie leciało szybciej przy tych samych obrotach na tym samym biegu.

Post: 03 maja 2011, 18:27
autor: blazej33
Wszystkim polecam w SC57 zmianę na profil 55, dopiero wtedy zaczyna latać po winklach. przekłamanie jest około 10km przy większych prędkościach. Duży minus to spadek dynamiki. do tej opony warto zmienić zębatki na 15/41 :one:

Post: 03 maja 2011, 19:12
autor: diobol
przekłamanie na prędkościomierzu jest znikome, nie przejmowałbym się nim. Z kolei ostatnio miałem możliwość porównania dwóch 1000rr na dłuższym dystansie i do baku laliśmy identyczną ilość paliwa ale przebieg przejechany na baku różnił się o ok 10km. Więcej miał nawinięte km fajer z oponą 190/50 a mniej 190/55.

Ale koledzy dobrze mówią. Mając wyższy profil zbliżamy się wartością licznikową prędkości do rzeczywistej.

Post: 03 maja 2011, 22:11
autor: przemekfijal
Zgadzam sie z tym.Zwieksza sie obwód koła i to da maly spadek narowistości i wyzszą km/h,malo ale jednak.

Post: 03 maja 2011, 22:37
autor: ble2u
toper-utl pisze:Czujnik jest w skrzyni, wiec na kole pokazuje normalnie. Zazwyczaj liczniki zawyżaja od kilku do 10 procent. Zmiana profilu opony na wyższy spowoduje że wyświetlana prędkość będzie bardziej zbliżona do rzeczywistej, bo moto będzie leciało szybciej przy tych samych obrotach na tym samym biegu.



ja mialem 190/55 jak kupilem mojego sc57b , ale z opony po 100km wyszla szmata :D
Motocykl slabiej przyspieszal .
Mam taki fragment wolnej drogi i tam robie starty od 0 do "znaku"
Na 190/55 mialem do "znaku" 3 bieg czerwone pole i 220 km/h
Na 190/50 mialem do "znaku" 4 bieg 240 km/h

Faktycznie motocykle lepiej sie "sklada" przy 190/55 . Jadac 30-40km/h zachowywal sie jak rower. Rownie dobrze mozna przy 190/50 mozna troche popusci z przodu powietrza a z tylu podpompowac (robilem tak w R6) . Przez takie zakladanie wiekszej opony motocykl ma unisiony tyl i wtedy zmniejsza sie kat pochylenia widelca. Zmieniamy troche geometrie.
Przy mniejszym kacie pochylenia widelca motocykl na prostej bardziej "myszkuje" za to w zakretach latwiej zmienia kierunki.
pozdrawiam

Post: 04 maja 2011, 08:13
autor: blazej33
Jak ktoś koryguje geometrię ciśnieniem w oponach, to nie dziwne, że po prostej nie chce jechać :ooo:

Post: 04 maja 2011, 10:30
autor: ble2u
blazej33 pisze:Jak ktoś koryguje geometrię ciśnieniem w oponach, to nie dziwne, że po prostej nie chce jechać :ooo:


co Ty za bzdury klepiesz . Na tor upuszcza sie troche powietrza . Pozatym jak w R6 masz zle dobrane cisnienie w tylnej opionie to motocykl lapie czesto shimy na wyjsciu z zakretu.
Dobrze dobrane cisnienie to podstawa . pozatym nalezy sprawdzac cisnienie na rozgrzanych opanach.

Post: 04 maja 2011, 11:45
autor: blazej33
Ok, ja na torze latam na 1.7/1.7 bo mam dzięki temu większą powierzchnię styku w złożeniu na mocno rozgrzanej oponie. A ty dalej koryguj ciśnieniem w oponach geometrię :mrgreen:
Pozdr.