Dzisiaj jest 16 kwietnia 2024, 06:11

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana oleju co i jak ?

Tematy dotyczące ogólnych zagadnień Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 403
Rejestracja: 03 lipca 2008, 17:19
Lokalizacja: opole
Pochwały: 3
Motocykl: k8 1000
Rok produkcji: 0

Post » 23 grudnia 2011, 09:44

ZłotyFireBlade pisze:Zadałem laickie pytanie ale takiego debila ze mnie nie musisz robic... jakbym nie byl pewien do konca to bym nie pisal tego....

koty nie drapać się :mrgreen:

 
Posty: 29
Rejestracja: 24 listopada 2012, 20:18
Lokalizacja: Włocławek
Motocykl:

Post » 13 marca 2013, 22:29

https://www.youtube.com/watch?v=EHVkNIPI4VU

Mały filmik instruktażowy :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 13 marca 2013, 23:16

zapytam z ciekawości ,kto z was odpala moto tylko po to by wypompować z niego ostatki oleju ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 08 stycznia 2013, 13:25
Lokalizacja: PNT
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 13 marca 2013, 23:50

Ja po spuszczeniu oleju PRAWIE do końca używam płukanki, wlewam, odpalam i po chwili (5 minut pracy na jałowym biegu) spuszczam, pięknie czyści. Mogę polecić LIQUI MOLY RACING ENGINE FLUSH

 
Posty: 179
Rejestracja: 05 sierpnia 2010, 19:30
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 14 marca 2013, 17:13

Przy okazji płukanki wypłukujesz wszystkie nagary oraz tzw filtry olejowe które zostają na częściach. A te filtry są potrzebne gdy moto stoi a cały olej spływa do miski. Podczas rozruchu silnik jest narażony na największe zużycie, a gdy nie ma tych filtrów wszystko w środku chodzi jak szlifierka i zdziera wszystko co się da. Olej czyści oraz płka silnik :!:

Nie należ stosować żadnych środków czyszczących po zlaniu oraz przed, wystarczy odpalić silnik, poczekać aż się rozgrzeje do normalnej temperatury pracy i wtedy gdy temperatura oleju spadnie po wyłączeniu silnika i będzie optymalna około 30 stopni należy odkręcić korek wlewu oleju i potem oczywiście korek spustowy i zlać olej. A dlaczego na ciepłym bo olej wtedy jest rzadszy i lepiej spływa oraz pozostaje na ściankach.

A co do odpalania mot bez oleju po to żeby wylać resztki :brawo: no comment.

Awatar użytkownika
 
Posty: 55
Rejestracja: 08 stycznia 2013, 13:25
Lokalizacja: PNT
Pochwały: 1
Motocykl:

Post » 14 marca 2013, 19:07

Myć czy nie myć, każdy robi jak uważa. Ja i wszyscy moi znajomi myjemy. Jeśli silnik jest w dobrej kondycji to nic mu nie będzie. Silniki nowe również są czyste. Ile ludzi tyle opinii. Nie wiem skąd stwierdzenie kolegi, że nie należy myć. Znam dwóch kolegów co mają warsztaty motocyklowe i myją. Proszę obejrzeć filmik http://www.youtube.com/watch?v=SdA0COD3 ... ata_player i samemu sobie odpowiedzieć czy warto płukać. Ja przy każdym moto jakie miałem to myłem i "nie zajechałem" żadnego. To opis płukanek:
Opis:
Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów. Udrażnia zanieczyszczone kanały olejowe i poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów min. osadu blokującego pierścienie tłokowe. Odblokowanie pierścieni zmniejsza spalanie oleju i poprawia kompresje. Przeznaczony do silników benzynowych z suchym i mokrym sprzęgłem. Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju.

 
Posty: 179
Rejestracja: 05 sierpnia 2010, 19:30
Lokalizacja: Kielce
Pochwały: 2
Motocykl: CBR 1000rr
Rok produkcji: 0

Post » 15 marca 2013, 00:36

Tak jak mówisz tyle opini co ludzi.
A moje przekonanie bierze się ze szkoły oraz z tego co wynika ze wskazani producentów. Co do produktów to każda firma która próbuje coś sprzedać bedzie zachwalać swój produkt. Jest to czysty marketing szkoda tylko, że producenci maszyn nie wspominają nic o konieczności takich zabiegów.
Zgodze się co do tego, że te produkty działają i można je stosować gdy ktoś jeździ na CB 30 albo innym "dobrym" oleju a wymiane robi raz na ruski rok.

Nie chce się tu z nikim spierać wyrażam tylko moją opinie a niech każdy robi co chce :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 15 marca 2013, 00:39

Z tego co mi wiadomo, to olej sam w sobie ma absorbować zanieczyszczenia, więc jeśli olej dobry, to nie widzę potrzeby płukanek. Ja zmieniam co 6 tys km, jezdze na syntetyku i bez płukanek mam czyste wnętrze silnika.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1016
Rejestracja: 21 marca 2010, 18:26
Lokalizacja: Suwałki
Pochwały: 13
Motocykl: CBR929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 marca 2013, 02:05

stashekcn, u mnie tak samo ,full syntetyk , raz przed zalaniem nowego oleju musiałem zdjąć miskę , środek był czyściutki dno miski olejowej tak samo ;)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 15 marca 2013, 12:13

Max_929, stashekcn, dokładnie te oleje mają to w sobie że nie zostawia szlamu syfu itp Sam nie raz zaglądałem do silnika i się dziwiłem jaki czysty w środku jest.
Oddam nerkę za cbr :)

Poprzednia

Wróć do Ogólne (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości