Strona 1 z 1

Temperatura silnika CBR 1000RR SC57a

Post: 31 stycznia 2012, 03:31
autor: MAXIKING RR
Witam, jak już pisałem w powitalni jestem świeżym posiadaczem 1000RR, to już będzie mój ok. 5-6 motocykl więc co nie co się znam, lecz w związku z posiadaniem nowego sprzęta mam pytanie do użytkowników którzy już dłuższy czaj już ujeżdżają ten model. Chodzi mi o to jaką temp. powinien trzymać ten model przy normalnej jeździe? Dodam, że od czasu jak go posiadam zrobiłem może łącznie 100-150km (kupiłem na początku stycznia) Polatałem troche na kole itp, przy temp powietrza jakieś 3-7 stopni, i łapałem temperatury ok 82-84 stopni, dużo?normalnie? Jaką bedzie miał latem w 30stopniach po mieście?? Dodam, że np wcześniej w SRADZIE 750 miałem latem po mieście max 80-92, a trasa max 76-79 (lato!) Może zadaje preclowate pytania ale wolałbym wiedzieć co i jak z tym modelem. Aby nie zakładać nowego tematu chciałbym również zapytać na jakich dokładnie obrotach powinien pracować silnik? 1800? 1600? 1400 rpm? Czy normalnym zjawiskiem jest też, że obroty lekko falują? Może i jestem za głupi i zacofany na taki sprzęt ale jakoś na razie mam przeczucie, że było trzeba kupić tańszą starszą mniej udziwnioną 929 i latać :P z góry dzięki za odp !

Post: 31 stycznia 2012, 08:29
autor: pit
Wydaje mi się że wszystko jest ok.
Temp. około 80C to normalka dla sc57 może nawet wskoczyć na 84 zanim termostat puści i spaść do 77 jak powietrze jest chłodniejsze. W mieście latem przy przebijaniu w korkach max 106 -108 stopni te silniki hondy w 1000 i 600 łapią dosyć wysokie temperatury w starszych modelach również mój rekord w f4i 116 stopni. Zmień płyn na lepsiejszy i się nie przejmuj.
O ile dobrze pamiętam na biegu jałowym 1100-1200 obrotów chyba, że chcesz się lepiej zbierać ze świateł to ustaw wyższe :D. Mi też czasami lekko falują obroty, zmieniam świece niedługo może to pomoże. Możesz sprawdzić jeszcze zawór na wydechu oraz flapper mode i pair mode.

Post: 31 stycznia 2012, 14:18
autor: MAXIKING RR
Z tego co wiem powodem 'falowania' mogą być świece tak jak mówisz bo poprzedni właściciel mi powiedział, że niby mu jakiś mechanik je mierzył, sprawdzał i powiedział, że są do wymiany i dał mi na wymiane nowe świece. Wszystko fajnie tylko jak sprawdziłem w domu po kodzie to są to świece do CB500 albo innego 'komarka' (koszt sztuki 29zł) a tu muszą być przecież irydowe seryjnie :P Z teco co pamiętam jak kupowałem to miał obroty jakos w granicach 1200 ale wydaje mi się ,że nierówno pracował wiec zwiększyłem na jakieś 1500 chyba..

p.s flapper mode i pair mode ..wtf ?? :diabel:

Post: 31 stycznia 2012, 14:39
autor: pepus11
Co do falujących obrotów jak swieczki ci nie pomogą to synchronizacja przepustnic wtryski tak samo jak i gaźniki raz na jakiś czas się synchronizuje

Post: 31 stycznia 2012, 20:26
autor: MAXIKING RR
A orientujesz się ile dla mechanika to roboty, żeby wyregulować wtryski? i mniej więcej jaki to jest koszt ( średnio, bo wiadomo każdy liczy inaczej oczywiście nie biore pod uwage ASO)

Post: 31 stycznia 2012, 21:54
autor: pepus11
około 100 - 200 zł

Post: 01 lutego 2012, 23:15
autor: pit
Synchro w ASO i u mechanika w podobnych pieniądzach.