Strona 1 z 1

koszty remontu generalnego

Post: 26 września 2012, 23:47
autor: szajbus86
witam

czy ktos moze sie orientuje jakie są koszty remontu generalnego w 929? i jakie naprawy wchodzą w skład takiej operacji? po jakim przebiegu mniej więcej sie to robi? na początku przyszłego sezonu bede robił skrzynie, wiec pomyślałem sobie, ze skoro bede miał wydlubany silnik to zrobię go kompleksowo, bo nie mam zamiaru kupować za jakiś czas drugiego z ryzykiem, ze bedzie coś uszkodzone.

z góry dziękuję za info
pozdrawiam

Post: 27 września 2012, 01:29
autor: wiertło
szajbus86, rozrząd zobaczyć kosz sprzęgłowy posprawdzać co trzeba wymienić. A koszty to nie wiadomo co wyjdzie ale myślę że ten 1tys musisz mieć podchodząc do takiego generalnego remontu silnika

Post: 27 września 2012, 11:39
autor: stashekcn
1 tyś zł? hahahahhaha. Za 1000zł to może sobie kupić uszczelki, a gdyby chciał robic generalke typu uszczelniacze, moze pierscienie itd, to troche by go brakło. Co masz na myśli z koszem sprzęgłowym? W Hondach szumi, po co do tego dziubać? Mi nawet lekko stuka na wolnych, ale fachowcy mówią zeby to olać.

Post: 27 września 2012, 11:52
autor: wiertło
stashekcn, tu nie jest rozmowa o uszczelkach korbach tłokach i bóg wie co jeszcze. Podstawowe rzeczy rozrząd sprzęgło stan tarcz przekładek itp o to mi chodziło. Moim zdaniem warto zajrzeć żeby później nie było o CENZURA hihi: czemu to się stało

Post: 27 września 2012, 13:03
autor: Marenio
to nie myl pojęcia remont generalny z przeglądem okresowym.
myślę że na kompletny zestaw do sprzęgła, łańcuszek zaworki i gaźniki, musisz miec coś około 1100-1200zł juz z robota.

Post: 27 września 2012, 13:23
autor: stashekcn
wiertło pisze:stashekcn, tu nie jest rozmowa o uszczelkach korbach tłokach i bóg wie co jeszcze. Podstawowe rzeczy rozrząd sprzęgło stan tarcz przekładek itp o to mi chodziło. Moim zdaniem warto zajrzeć żeby później nie było o CENZURA hihi: czemu to się stało


OK, ale on pytał o koszt remontu generalnego, a nie o obsługe. Pyta pewnie z ciekawosci i chciałby rozważyć czy nie warto dla pewności moto zrobić.

Post: 27 września 2012, 14:38
autor: cycu_rsko
Remont generalny :D A co to jest MZ ze sie szlif cylindra zrobi, regeneracje walu, nowe lozyska, sprzeglo, uszczelki i generalka jak sie patrzy za 500zl.

Same panewki gdyby przyszlo wymienic to koszt kolo 1000zl za czesci, a gdzie komplet uszczelek? Nie mowiac juz o innych sprawach.

Remont generalny raczej nie ma sensu w przypadku tych silnikow. Mozna wymienic, sprzeglo, rozrzad, wyregulowac zawory itd. Dlatego wiekszosc ludzi jak im padnie piec szukaja innego sprawnego. Wychodzi taniej niz remont.

Post: 27 września 2012, 17:21
autor: wiertło
Marenio, dokładnie też tak liczę to co trzeba chyba że kolega szajbus86, będze robił wszystko no to wiadomo nie opłaca się lepiej kupić piec

Post: 27 września 2012, 17:34
autor: szajbus86
rozrząd mam cały zrobiony. sprzeglo bede robił albo jakoś teraz, pod koniec sezonu albo na początku przyszłego. i skrzynie pewnie bo coś mi na 3 terkocze.

myślałem o zrobieniu pierścieni i ewentualnie panewek jeżeli są cenzura. tu mnie najbardziej interesują koszta.

tak Jak napisalem, nie mam zamiaru kupować drugiego silnika z ryzykiem ze coś za chwilę padnie. wolę zadbać o ten który mam i wiem mniej więcej co i Jak z nim. tym bardziej ze nie jestem osoba która ma tendencje do zarzynania sprzetu. Wiec po takim remoncie moto posłuży mi kolejne kilka ładnych lat.

jeżeli chodzi o kosz sprzegowy to znajomy kolegi zna patent na usunięcie tego stukania Wiec Jak bede robił sprzeglo to usunęli i ten nieprzyjemny defekt.

Post: 29 września 2012, 21:56
autor: pekal1
nie robisz remontu tylko pomiary zużycia części... prawda jest taka że trzeba było by rozłożyć cały piec a mało kto go złoży jak fabryka. Lepiej odłóż pieniążki na drugi piecyk. Powymieniaj sobie na przyszły rok opony, klocki, łożyska... :))

[ Dodano: Sob Wrz 29, 2012 9:58 pm ]
chcesz mogę Ci dać namiar na porządnego speca :)