Strona 1 z 1

Dwa pytania

Post: 09 maja 2013, 20:47
autor: indi765
Panowie zaczął się nowy sezon, trochę km już zrobiłem i trzeba będzie w moto zainwestować . Mianowicie regulator (ten jakoś dziwnie ładuje, raz tak, raz nie) i wymiana rozrządu.
Jeżeli chodzi o regulator znalazłem parę sztuk na allegro. Jaki byście polecali?

1. http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 86038.html (TourMax japoński)
2. http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 97409.html (SHINDENGEN też japoński)
3. http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 70003.html (ElektroSport amerykański)

Ten ostatni zainteresował mnie najbardziej. Piszą, że jest mocniejszy od tych fabrycznych. Nie chciałbym za sezon czy dwa znowu zmieniać regulatora, jaki byście polecali?

Rozmawiałem też z Panem z tej strony http://www.reg_mot.republika.pl/index.html bo wielu sobie chwaliło te regulatory. Niestety powiedział mi on, że do 929 te regulatory się nie nadają, ponieważ od 8tyś obrotów w górę zwiększają napięcie i jest to niezdrowe dla motonga. Także sobie darowałem..

Jeżeli chodzi o wymianę rozrządu. W moto słychać takie trykotanie mniej więcej od 3tyś do 5,5 tyś obrotów. Czy to na pewno rozrząd? Hanka ma na liczniku trochę ponad 54kkm. Jeżeli tak to, poradźcie mi jakie części potrzebuję? Jaki napicz? Jaki łańcueszek? Lepiej oryginał czy DIDa wzmocniony http://allegro.pl/lancuszek-rozrzadu-ho ... 61967.html? Jak przebiega wymiana?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi!

Post: 09 maja 2013, 21:27
autor: kubad1990
kolego linki nie dzialaja do tych aukcji bedziesz musial przeslac jeszcze raz, zle wklejone chyba...

Post: 09 maja 2013, 21:53
autor: jaco1509
Z rozrządem pojedź do kogoś kto na pewno stwierdzi czy to rozrząd, lub jeśli wiesz, że nie był na 100% wymieniany to wymień i będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Napinacz zostawiasz stary, ewentualnie mocniejsza sprężyna z larssona. Podczas wymiany sprawdź ślizgi, bo mogą wymagać wymiany. Łańcuszek kup DID'a. Co do samej wymiany, zdejmujesz pokrywę zaworów, odkręcasz napinacz, odkręcasz górny ślizg, który jest pod pokrywą zaworów, przecinasz stary łańcuszek, do jednego końca, przyczepiasz nowy, przeciągasz, zakuwasz i mas zamontowany :) Przy okazji grzechem byłoby nie sprawdzenie zaworów. Potem ustawiasz odpowiednio wałki, montujesz napinacz, górny ślizg, kilka kontrolnych obrotów wałem, jeszcze raz kontrola znaków, jak wszystko ok, skręcasz, odpalasz i koniec.

Post: 09 maja 2013, 22:31
autor: wiertło
jaco1509 pisze:Z rozrządem pojedź do kogoś kto na pewno stwierdzi czy to rozrząd, lub jeśli wiesz, że nie był na 100% wymieniany to wymień i będziesz miał pewność, że wszystko jest ok. Napinacz zostawiasz stary, ewentualnie mocniejsza sprężyna z larssona. Podczas wymiany sprawdź ślizgi, bo mogą wymagać wymiany. Łańcuszek kup DID'a. Co do samej wymiany, zdejmujesz pokrywę zaworów, odkręcasz napinacz, odkręcasz górny ślizg, który jest pod pokrywą zaworów, przecinasz stary łańcuszek, do jednego końca, przyczepiasz nowy, przeciągasz, zakuwasz i mas zamontowany :) Przy okazji grzechem byłoby nie sprawdzenie zaworów. Potem ustawiasz odpowiednio wałki, montujesz napinacz, górny ślizg, kilka kontrolnych obrotów wałem, jeszcze raz kontrola znaków, jak wszystko ok, skręcasz, odpalasz i koniec.


żadnego łańcuszka nie kupuj rozkutego kup zakuty i spokojnie go założysz sam przerabiałem to w 929 a reszta tak jak kolega pisze.
Widzę że mieszkasz koło mnie to mam dobrego mechanika w janikowie który zrobi Ci bez problemu

Post: 09 maja 2013, 22:33
autor: indi765
Tutaj poprawione linki:
Panowie zaczął się nowy sezon, trochę km już zrobiłem i trzeba będzie w moto zainwestować . Mianowicie regulator (ten jakoś dziwnie ładuje, raz tak, raz nie) i wymiana rozrządu.
Jeżeli chodzi o regulator znalazłem parę sztuk na allegro. Jaki byście polecali?

1. http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 86038.html (TourMax japoński)
2. http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... SHINDENGEN też japoński)
3. http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 70003.html (ElektroSport amerykański)

Link do łańcuszka: http://allegro.pl/lancuszek-rozrzadu-ho ... 61967.html

Jaco dzięki za odpowiedź. Ale czy na pewno nie trzeba wymieniać napinacza? Czytałem gdzieś, że jak wymienię tylko łańcuszek to za parę tysięcy km znowu zacznie się odzywać.


Wiertło czyli oryginalny łańcuszek?

Post: 09 maja 2013, 22:38
autor: wiertło
indi765, Tak dokładnie i w larssonie kupić sobie sprężynę bo nie opłaca sie nowego napinacza kupić bo za chwile będzie to samo

Post: 09 maja 2013, 23:25
autor: indi765
Ok, tak zrobię. A jeżeli chodzi o regulatory?

Post: 09 maja 2013, 23:29
autor: wiertło
indi765, szczerze najpierw bym sprawdził to i poczyścił przewody i aku sprawdził chyba ze masz 100% pewności ze to to

Post: 09 maja 2013, 23:52
autor: indi765
Przewody były sprawdzane. Altek widać ze był robiony przez poprzedniego właściciela. Aku nowe mam. Jeżeli chodzi o ładowanie to jak na jałowych obrotach silnik chodzi to ładuje, a gdy zwiększę obroty to raz ładuje a raz nie. Także chyba najprawdopodobniej regulator(?). Poza tym grzeje się niesamowicie.

Post: 10 maja 2013, 08:27
autor: cbrstreet
sprawdź ten reg napięcia :/ kable przy wsuwkach ;) ale jak tak się dzieje może być przypalony :( mi w sc33 się stopił w piz..du :) raczej stawiał bym na oryginalny widziałem coś w dziale giełda na forum :one:

ja miałem taką też sytuację że jeden z pinów przy samym reg trzymał się na włosku ;) i to paprało robotę :one:

sprawdzenie regulatora napięcia. Miernik ustawiamy na pozycji mierzenia oporu, a następnie dokonujemy pomiaru pomiędzy trzema pinami górnymi, do których dostarczany jest prąd z alternatora, a dwoma pinami dolnymi, z których wydobywa się uregulowany prąd ładujący akumulator. Plus miernika kolejno przykładamy do jednego z dwóch pinów dolnym rzędzie(red/white, green), a minus kolejno do trzech pinów (yellow), jeżeli miernik na choćby jednym pomiarze pokazuje jakąkolwiek wartość pomiędzy pinami to oznacza że regulator jest uszkodzony, natomiast jeżeli nie pokazuje żadnej wartości to oznacza, że jest sprawny.