Strona 1 z 3

Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie układu

Post: 29 października 2013, 14:30
autor: michal_beny
Witam,
w najbliższym czasie będę zabierał się za czyszczenie i naprawę układu chłodzenia w którym "coś jest nie tak".
Wstępnie szukałem ale nie mogłem znaleźć nic na temat gdzie dokładnie znaleźć termostat i pompę wody bo chce je wyjąć i sprawdzić czy działają jak należy, a te informację znacznie przyśpieszą pracę.
Dodatkowo pytanie co sadźcie o przepłukaniu układu środkiem do czyszczenia np. Preston?

Re: Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie ukł

Post: 29 października 2013, 15:31
autor: wiertło
michal_beny pisze:Witam,
w najbliższym czasie będę zabierał się za czyszczenie i naprawę układu chłodzenia w którym "coś jest nie tak".
Wstępnie szukałem ale nie mogłem znaleźć nic na temat gdzie dokładnie znaleźć termostat i pompę wody bo chce je wyjąć i sprawdzić czy działają jak należy, a te informację znacznie przyśpieszą pracę.
Dodatkowo pytanie co sadźcie o przepłukaniu układu środkiem do czyszczenia np. Preston?


Siem

Pompa wody jest koło dźwigni zmiany biegów gdzie wychodzą króćce do chłodnicy. Termostat znajdziesz podnosząc zbiornik i pod wtryskami zlokalizujesz go. Napisz jakie obiawy masz co się dzieje takiego ??
Płyn Preston jest bardzo dobry ale pytanie czy nie zrobi krzywdy itp.

Re: Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie ukł

Post: 29 października 2013, 15:40
autor: Martin.B.M.
A po co wyjmować pompę wody ? Jak by nie działa to byś już o tym wiedział.Chyba ,że ci coś trzeszczy itd. Termostat owszem można spr przy ilu i czy dobrze otwiera jak Ci się moto grzeje.Prestona możesz zastosować ale cbr to nie Ducato gdzie ktoś zmienia płyn co 8 lat i leje wodę płyn i byle co.Ale jak Ci się nudzi i masz kasę to działaj. Kup sobie od razu jakiś bajkowy płyn Motul Motocool Factory Line :P

Post: 29 października 2013, 19:49
autor: michal_beny
To dzięki za szybką odpowiedź co do lokalizacji. W wolnej chwili wezmę się za rozbieranie.

A co do objawów to wentylator czasem się nie załącza nawet jak temperatura dochodzi do 110-115 a to już zdecydowanie za dużo. Ale to nie zawsze. Czasami załączy się od 109 ale ma ciężko zbić temperaturę (oczywiście na postoju). Na ostatniej przejażdżce i to na trasie tyle że trochę mocniejsza jazda zagrzał mi się do 118 a zanim zjechałem i go wyłączyłem żeby ostygł było już 121. Poczekałem aż temperatura spadnie poniżej 100 i spokojnie jadąc do 120km/h wróciłem do domu a temperatura utrzymywała się około 85-88 stopni. Na szczęście temperatura aż tak wysoka była tylko przez chwilę i po wstępnym wsłuchaniu się w silnik nie ma objawów awarii.
Ja obstawiam że termostat się nie zawsze otwiera albo pompa wody uszkodzona, ewentualnie sprawdzę też czujnik temperatury w chłodnicy czy działa i czy nie brudna.

Chętnie posłucham waszych propozycji do tych objawów.

Post: 29 października 2013, 19:53
autor: Czarny
Posprawdzaj styki czujnika , u mnie kiedyś też była podobna historia :)

Post: 29 października 2013, 19:56
autor: wiertło
i zalać dobrym płynem takim jak wyżej kolega podał lub Prestone lub dynagel 2000.

Post: 29 października 2013, 20:20
autor: michal_beny
Sprawdzę styki i to co wcześniej napisałem. A zaleje Prestona koncentrat rozrobiony z 30% wody wiec będzie git bo producent mówi że wtedy temperatura wrzenia to 136 stopni więc sporo.

Jak już znajdę czas i ogarnę temat to napisze co tam mi się udało.

Jedynie waham się z zastosowaniem tego środka do przeczyszczenia układu. Niby producent podaje że zarówno guma jak i inne podzespoły są bezpieczne, a czyściejszy układ to zawsze wydajniejszy układ :D

Pozdrawiam.

Post: 29 października 2013, 20:32
autor: Czarny
michal_beny, a czym miał się zanieczyścić układ chłod.?? :)

Post: 29 października 2013, 20:40
autor: michal_beny
Nie wiem różnie bywa. Zobaczę jak rozbiorę jak płyn wygląda. Na razie pytam asekuracyjnie. Czytając różne wątki na forum i takie rzeczy się zdarzają że "woda" w układzie jest brudna lub zostawia syf, wiec wolę za wczas zapytać tym bardziej że kto wie co tam było lane? Jak by nie patrzeć moto już ponad 10 latek ma...

Post: 29 października 2013, 20:46
autor: Czarny
po mojemu to brudu tam nie znajdziesz to nie żuk.. :D , lej nowy płyn i nie szukaj dziury w ..... :D

Post: 29 października 2013, 20:52
autor: wiertło
Czarny pisze:po mojemu to brudu tam nie znajdziesz to nie żuk.. :D , lej nowy płyn i nie szukaj dziury w ..... :D


oj tu byś się zdziwił ;) ostatnio zmieniałem płyn w samochodzie to tak wyglądał jak byś błoto z pola wlał :/ nie wiem co ludzie leją do układu i chyba nie zdają sobie sprawy czym się skończy.

Post: 29 października 2013, 20:57
autor: Czarny
wiertło, no tak ale mówimy o motocyklu.. :) w autach różny muł widziałem ale w moto nie...