Dzisiaj jest 16 grudnia 2019, 01:50

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Gdzie jest pompa wody, termostat w 929 + czyszczenie układu

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 29 października 2013, 21:01

Czarny, mylisz się byś zobaczył co czasami widzę co kolega mechanik spuszcza z motocykli to ręce by Ci opadły :/
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 497
Rejestracja: 12 listopada 2011, 21:22
Lokalizacja: Utr
Pochwały: 9
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 29 października 2013, 21:36

Jak ktoś jezdzi 8lat na tym samym to będzie syf... "Jak dbasz tak masz" :)

 
Posty: 3403
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 29 października 2013, 21:42

Czarny pisze:Jak ktoś jezdzi 8lat na tym samym to będzie syf... "Jak dbasz tak masz" :)


dokładnie święta prawda :/
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 564
Rejestracja: 19 czerwca 2008, 19:49
Lokalizacja: KALETY /
Pochwały: 15
Motocykl: Komar
Rok produkcji: 0

Post » 30 października 2013, 10:16

michal_beny pisze:Sprawdzę styki i to co wcześniej napisałem. A zaleje Prestona koncentrat rozrobiony z 30% wody wiec będzie git bo producent mówi że wtedy temperatura wrzenia to 136 stopni więc sporo.



Sprawdź sprawdź bo pompa wody nie ma nic do tego aby wiatrak działał,termostat jak by Ci nie otwierał to moto po paru min by miało ponad 100st ale go sprawdź lepiej.
Co do koncentratu to nie zapomnij go rozrobić z wodą demineralizowaną :)
Ale zwykły dynagel ma z 130 st temp wrzenia jak nie więcej.

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 30 października 2013, 11:54

No to ja zaraz uciekam brać się za rozbieranie. Jak okaże się jakaś pierdoła to jeszcze dziś będzie zrobione.
A co do płynu to tak jak wspomniałem koncentrat rozrobię w maksymalnej gęstości jaką podaje producent (Preston) czyli 30% wody i 70% koncentratu co do mi temperaturę wrzenia 136 stopni, ale wcześniej płukanie całego układu bo będę spokojniejszy, a specyfik do płukania (również Preston) zakupiłem za 12 zł więc nie ma tragedii.

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 30 października 2013, 14:37

Po objawach chyba pierwsza bym jednak pompe luknal. Fajera 929 podczas jazdy, nawet jak ostro cisniesz na trasie, powinna pokazac znacznie mniej niz 100 'C na wyswietlaczu - jakies 85, max 90 (czyli podobnie jak u ciebie przy spokojnej jezdzie), pisales ze jak zap... bylo u ciebie 118, a to jest sporo za duzo.. Wlacznik wentylatora moze byc uwalony ale podczas jazdy nie ma on praktycznie wpływu na temperature, bo chlodnica chlodzi sie pedem powietrza.
Czujnik temperatury - ten od wyswietlanej temp - jest przy silniku , wlacznik wentylatora w chlodnicy, wiec wedlug mnie caly czas moze to byc wina pompy, bo jak nie pompuje ona płynu to temp silnika rosnie (wskazania wyswietlacza), ale goracy płyn nie przedostaje sie tak efektywnie do chlodnicy i czujnik w chłodnicy caly czas mysli ze jest jeszcze chłodno i nie zalacza wiatraka. A moze masz po prostu uwalony czujnik temperatury i temperatura jest ok tylko wskazania zawyzone - ale to wedlug mnie juz malo prawdopodobne.

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 30 października 2013, 21:25

Niestety nie mogę jeszcze zakończy historii z układem chłodzenia.

Dziś po rozebraniu plastików sprawdziłem płyn jaki się znajdował w moto (wydawał się ok). Zakupiony wcześniej płyn do płukania chłodnic użyłem zgodnie z instrukcją, i zaczęło się...
- w chłodnicy zrobiło się dość sporo białego osadu (chyba kamień)
- przy płukaniu i zagrzewaniu cieczy woda zlatywała z pompy przez otwór który ma na dole (chyba tak nie powinno być)
- w grubym przewodzie od chłodnicy z prawej strony nie wiadomo skąd pojawił się biały proszek mocno zbity o wielkości cukierka (chyba kamień)
- wentylator załącza się dopiero przy 109- 112 stopni

Proszę o podpowiedź czy dobrze myślę:
- pompa do wymiany
- cały układ trzeba jeszcze raz przeczyścić w celu usunięcia kamienia (zastanawiam się nad użyciem wody z octem lub kwasek cytrynowy- czy to bezpieczne dla moto)
- trzeba wyjąć termostat oczyścić bo pewnie też w kamieniu jest i sprawdzić czy działa
- czujnik temperatury w chłodnicy jest ok po prostu gorąca woda za wolno do niego dopływa

CZEKAM NA PODPOWIEDZI W TEJ SPRAWIE, JAK OCZYŚCIĆ CAŁY UKŁAD, CO Z POMPĄ, CZY MÓGŁ SIĘ TAK ZBRYLIĆ TEN ŚRODEK DO PRZEPŁUKANIA (PRESTON'A)?

[ Dodano: Sro Paź 30, 2013 8:27 pm ]
Włącznik wentylatora czyli ten czujnik przy chłodnicy wykręciłem, jest czysty i wydaje się sprawny.

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 31 października 2013, 00:26

Jesli z pompy kapie płyn tym dolnym otworkiem, to padł jej uszczelniacz i niestety musisz ja wymienic - samego uszczelniacze z tego co wiem nie wymienisz. Nigdy nie stosowałem super srodkow do czyszczenia chlodnic, silnikow itp... wiec nie wiem co tam sie moglo wytrącić -ale z twojego opisu słabo to wygląda. Poczytaj czym najlepiej wyplukac chlodnice, albo zanies ja do specjalistow na dokladne pucowanie, wszystkie wezyki rowniez dokladnie oczysc, kup uzywana pompe wody (bo pewnie cena nowej cie zabije) i powinno byc ok....

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 31 października 2013, 10:32

A czy wyjmując pompę wody lub termostat powinienem zwrucić na cos szczególnego uwagę? czy jeżeli odczepię wąż przy pompie i ten przy zbiorniczku do cała woda zejdzie z układu czy gdzieś jeszcze jest spust?

Ewentualnie czekam na propozycje jak wyczyścić ukad? Zastanawiam sie nad urzyciem wody z octm lub kwaskiem cytrynowym. Czy to bezpieczne dla układu?

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 31 października 2013, 18:36

Pompa wody ma srube spustowa, ale jesli ją wywalasz na smietnik to mozesz po prostu tak jak piszesz odpiac weze - pompa jest najnizej i nigdzie indziej plyn sie nie zbierze. Przed kombinowaniem poczytaj sobie serwisowke zebys nie mial niespodzianek, robota nie jest super skomplikowana i jesli masz troche doswiadczenia powinienes sobie poradzic.
Porob fotki jak to wyglada, bedzie latwiej cos radzic.

 
Posty: 62
Rejestracja: 29 października 2013, 14:11
Motocykl: 929
Rok produkcji: 0

Post » 31 października 2013, 18:54

Wiec jeszcze jedno pytanie (jak narazie):
Czym będzie najlepiej i najbezpieczniej oczyścic układ z owego kamienia? Biorę pod uwagę 3 warianty: wodę z octem, wode z kwaskiem cytrynowym oraz wode ze środkiem do odkanieniania czajników. Która z nich będzie najlepsza i najbezpieczniejsza?

[ Dodano: Czw Paź 31, 2013 6:45 pm ]
A i bym zapomniał jak po zalaniu nowego płynu skutecznie odpowietrzyć układ? Zalać płyn dać żeby sie zagrzał i znów zalać pod korek w chłodnicy? Tak bedzie dobrze?

 
Posty: 1092
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 31 października 2013, 23:02

Czym oczyscic to nie wiem, bo tak jak wczesniej napisalem nie stosowalem srodkow do czyszczenia i nigdy nie mialem potrzeby płukania / czyszczenia ukladu chlodzenia w moto. Zazwyczaj w motocyklach jest czyściutko i bardzo rzadko trzeba cos z tym robic - to ze u Ciebie jest jak jest moze oznaczac konkretna olewke ze strony poprzedniego wlasciciela. Jesli masz naprawde duzo syfu w chlodnicy to bym ja wymienił na inna - bo jak oderwie sie kawalek tego kamienia moze zblokowac pompe wody lub termostat i znow bedziesz mial powtorke z rozrywki.... Ciekaw jestem tylko jak wygladaja kanały chlodzace w glowicy, skoro pojawily ci sie takie cuda w chlodnicy i wezach to w kanałach chlodzacych glowicy rowniez pewnie jest niezły majzel ....
W fajerach uklad chlodzenia odpowietrza sie samoczynnie, wystarczy zalac płynu do pelna w chlodnicy, i do "stanu" w zbiorniczku wyrownawczym, odpalic moto, zagrzac do zalaczenia wentylatora, zgasic i ewentualnie uzupelnic niedobor w chlodnicy i zbiorniczku - ale najczesciej nie trzeba juz nic dolewac i jest cacy.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości