Dzisiaj jest 12 grudnia 2019, 00:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Dziwna praca silnika i zmienna wydajność

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Dziwna praca silnika i zmienna wydajność

Post » 16 marca 2014, 16:37

Mój fajer zaczyna chorować i nie mam pojęcia, co jest przyczyną. Jeden mechanik przy okazji przeglądu sprawdził ciśnienie oleju i miało wynosić 51psi. Wtedy raczej nie miałbym wątpliwości, że silnik pada. Dokonałem samemu pomiaru wg wskazań serwisówki i wyszło właściwe [pomiaru dokonałem kilkukrotnie, bo nie mogłem uwierzyć]. Dodam, że ten sam mechanik wymieniał mi rozrząd, tak że ostatnio wyjąłem napinacz, by wymienić sprężynę na mocniejszą i okazało się, że napinacz był źle złożony i okazało się że po wymianie sprężyny wydajność oraz doznania akustyczne się bardzo poprawiły. Ale to tak na marginesie.

Sprawdziłem sprężanie na cylindrach i wyszło ok. Ciśnieniomierz nie był idealny, ale nabijał się do ponad 170psi na cylindrach w przedziale zczasowym podanym przez serwisówkę.

Ogólnie problem jest taki, że jak odpalam po zimnej nocy, to fajer chodzi idealnie, a potem jak postoi na słońcu przez czas, to po odpaleniu jest mniej żwawy. Muszę więcej odkręcać manetkę by uzyskać pożądany efekt. Sam rolgaz odkręca się jakby bardziej miękko, ze słabszym oporem. Dół jest słabszy. Exup mam wyregulowany, świece wymieniane w zeszłym sezonie. Filtr powietrza KN. Ostatnio zdejmując airbox, było w nim trochę tłusto - widocznie trochę za mocno spryskałem olejem do filtrów. Nie wiem czy to ma związek.

Zgrałem dziś filmik po odpaleniu. Zaczyna się, gdy moto ma ciut powyżej 40stopni.

https://www.youtube.com/watch?v=3J69VNX ... e=youtu.be

Może ktoś ma jakiś pomysł? Wiem, że tak przez sieć to raczej trudno, ale zanim zacznę pruć wszystko, może ktoś podpowie coś sensownego?
Drive like there's no tomorrow - there won't be.

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 7
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Post » 16 marca 2014, 17:06

skoro masz smykałkę do mierzenia różnych różności i moto masz po serwisie czysty filtr nowe świece...
zmierz ciśnienie paliwa wtedy gdy masz pewność że moto w tym momencie dobrze pracuje czyli rano jak jest zimne
a drugi pomiar jak poczujesz te niedomaganie
mogę dodać ale popatrz w serwisówkę zę ciśnienie powinno wynosić coś około 3bar
może pompa się kończyć albo czujnik w tryskach mierzący ciśnienie może szwankować
albo chińskie świece które pracują jak się im podoba rotfl2:

Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 16 marca 2014, 17:12

Kupiłem świece z fireblade.pl :) to byłaby reklama :P
Dzięki za sugestię. Ciśnienie pompy paliwa zmierzę tym samym sprzętem, co na cylindrach i oleju?
Drive like there's no tomorrow - there won't be.

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 7
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Post » 16 marca 2014, 17:15

powiem Ci szczerze że nie wiem , jak ja kiedyś robiłem kawe z750 i moje podjerzenia padły na pompę to po wypięciu przewodu paliwowego to z niego paliwo kapało a powinno siknąć na metry haha
jak dasz rade zapiąć te mierniki co masz szczelnie w przewód paliwowy możesz mierzyć tylko że zalejesz je paliwem :/

Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 16 marca 2014, 17:34

Jeżeli tylko wszystkiego nie podpalę, to będzie git :)
Drive like there's no tomorrow - there won't be.

 
Posty: 776
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Post » 16 marca 2014, 18:38

Tylko pamiętaj że 929 nie ma zaworu i po odpięciu przewodu paliwowego paliwo będzei sie lać mimi nie pracującej pompy .,

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 7
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Post » 16 marca 2014, 18:52

to trzeba zalozyć miernik i załączyć pompę zmierzyć szybciutko wysnuć wnioski i złozyć w całość nie spalając moto :)
gaśnice halonowe są fajne ogień gaszą i moto nie podrudzą :diabel:

Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 16 marca 2014, 20:22

Dzięki za radę :) Może spróbuję dokonać pomiaru w myjni automatycznej w czasie aplikacji aktywnej piany :)

Dodać zapomniałem, że na biegu jałowym zdarza się, że czasem po odpaleniu obroty trzymają się po rozgrzaniu na poziomie 1200rpm, a czasem 1400rpm. Nie chodzi mi o falowanie pomiędzy tymi wartościami.
Drive like there's no tomorrow - there won't be.

Awatar użytkownika
 
Posty: 432
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 17 marca 2014, 00:26

Czasem bardzo rzadko cewko-fajki po nagrzaniu świrują...

Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 17 marca 2014, 00:55

Tylko ciekawe czy takie byłyby objawy, bo silnik trzyma obroty i chodzi równo.
Drive like there's no tomorrow - there won't be.

Awatar użytkownika
 
Posty: 681
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 7
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Post » 17 marca 2014, 17:49

bo wolne obroty są mniej wymagające niż wyższe gdzie już jest jakaś moc,
mniejsze ciśnienie pompy bo nie ma mocy na wolnych
krótszy czas wtrysku bo mocy nie ma :diabel:

Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Rejestracja: 02 lutego 2011, 00:23
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: HondaCBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 17 marca 2014, 22:23

W weekend postaram się zbadać temat. Miałem nadzieję, że może jakiś gumowy przewód jest nieszczelny.
Drive like there's no tomorrow - there won't be.


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości