Dzisiaj jest 10 grudnia 2019, 02:38

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ogłoszenie Admina
BRELOKI HONDA FIREBLADE.PL cena dla forumowiczów 10zł info na PW

Ciśnienie oleju

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 października 2013, 17:03
Lokalizacja: Legnica
Motocykl: SC44
Rok produkcji: 2001

Ciśnienie oleju

Post » 20 marca 2014, 23:51

Witam.
Wymieniłem olej motul 10W40 i filtr Hiflo
I następnego dnia po porządnym pałowaniu od czasu do czasu zapala mi się czerwona kontrolka + kontrolka oleju. Dzieje się to kiedy jest na blacie przynajmniej 80C ...

Natomiast moto stało od wtorku, dzisiaj - czwartek - odpaliłem i dzida - nic nie świeciło...
Robiłem próbę, tj. z wciśniętym przednim hamulcem, popuszczam sprzęgło do granicy zduszenia silnika, aż do zgaśnięcia - kontrolka zapala się gdy silnik już w ten sposób zgaśnie - nigdy przed zgaśnięciem.

Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie oleju manometrem, z tzw. magistrali - śruby koło dekla sprzęgła - oto wynik:
5tys. obr/min - 50psi
9,5tys obr/min -70psi
przy temp. na blacie ok. 80C

A z tego co widzę w serwisówce:
""Oil pressure at oil pressure switch
490 kPa (5 .0 kgf/cm 2 , 71 psi) at
5,400 rpm / (80°C/176°F)""

No to chyba mam lipę?

Awatar użytkownika
 
Posty: 432
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 21 marca 2014, 10:46

Zdejmij mise, sprawdź czy smok nie jest przytkany.

 
Posty: 111
Rejestracja: 06 września 2010, 14:00
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: Franek Sc50>> GSX-R 1000 L1
Rok produkcji: 0

Post » 21 marca 2014, 16:42

Zdejmuj miche i prawy dekiel, sprawdź smog i pompe olejową. To nie jest dobry objaw napewno

Awatar użytkownika
 
Posty: 8
Rejestracja: 12 października 2013, 17:03
Lokalizacja: Legnica
Motocykl: SC44
Rok produkcji: 2001

Post » 21 marca 2014, 20:23

siema Akum :)

Zlałem dziś olej, odkrecilem filtr, wkrecilem z powrotem stary i zalałem znów olej.
Dzisiaj nic sie nie świeciło, pojezdzilem, niby ok...i zmierzylem ciśnienie jak w serwisowce i bylo ledwo 50psi.....kurde iże ten manometr jest walniety już sam nie wiem.
Teraz jade sobie ze stala prędkością, ok.60, i odkrecilem mocniej i blysnela kontrolka moto jakby przygaslo a pół sekundy :ooo: a potem jade dalej jakby nigdy nic...dobrze że o nie był zakret bo pewnie wybiloby mnie o z trajektorii lotu ładnie :P ...

sciagne miskę itd w przyszlym tygodniu bo będę teraz na wyjeździe....ehp

Awatar użytkownika
 
Posty: 122
Rejestracja: 14 czerwca 2013, 22:08
Lokalizacja: Małopolska
Pochwały: 2
Motocykl:

Post » 22 marca 2014, 14:03

Jestem akurat na czasie zmiany misy w swojej Hance, troszkę starszej ale może coś Ci pomogę.

Dowiedz się czy fabrycznie jest u Ciebie montowana papierowa zielona uszczelka przy misie olejowej.
Jeżeli powinna być a masz silikon zamiast jej to tu może być problem z czujnikiem ciśnienia oleju.
Jeśli jest to staraj się nie uszkodzić bo cena ich zamienników zaczyna się od 50zeta.
Moje moto jest obecnie w serwisie - wymiana misy i stąd jestem ,,na bieżąco,, z czujnikiem ciśnienia oleju.

Rozmawiałem z mechaniorem pytając go dlaczego musi być ta uszczelka a nie sili.

Gość pokazał mi na wymienianej misie miejsce czujnika oleju i powiedział że jest on na grubość właśnie tej papierowej uszczelki od dna misy i jak da silikon to go wyciśnie przy dokręcaniu a czujnik dojdzie do denka i wtedy mogą być dosłownie ,,jaja,, w kwestii jego prawidłowego działania.
To tyle jeżeli mogłem coś pomóc.


PS. Oryginalna zielona uszczelka do sc28 kosztuje 150 zeta...kawałek ,,kurpiowskiej wycinanki,,. :wnerwiony:


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości