ojjojj kochani to nie tak. MAP sensor jest inaczej zwanym (czujnikiem obciążeniowym) i mierzy dokladnie ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym ! TAK TAK CIŚNIENIE BEZWZGLĘDNE !! Wylicza się to z wzoru; CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE - PODCIŚNIENIE W KOLEKTORZE = CIŚNIENIE BEZWZGLĘDNE !! Teraz zasada działania; bieg jałowy i hamowanie silnikiem daje duże wartości podciśnienia co jest równe z małym ciśnieniem bezwzględnym. Dla ECM w systemie PGM-FI gdzie sterowanie wtryskiem i kątem wyprzedzenia zajmuje się jeden UNIT ten sygnał (bieg jałowy i hamowanie silnikiem) wysterowuje mniejsze dawki paliwa i krótszy czas wtrysku w systemie równoległym wtrysku. Odwrotność tych danych przy stosunkowo dużyej wartości ciśnienia bezwzględnego (przepustnica otwarta, podciśnienie małe) wysterowuje optymalne dawki większe i dłuższy czas wtrysku. Jeśli odłłączyłeś MAP sensor to zajebałeś raczej swoje irydy...Taki zabieg plus duża wilgotność i niska temperatura to zgon dla świec (podobny do mojego na walentynki
) MAP sensor (Manifold Absolute Pressure) działa w ścisłej współpracy z CKP, CMP, TPS, IAT sensors o czym pewnie wieta....kończąc bo jakoś mnie muli po wczorajszym zpuętuję to tak: MAP sensor jest bardzo wpływowym czujnikiem na modulowanie kątem wyprzedzenia wtrysku oraz czasem otwarcia o czym się przekonałeś :wink: Nauka będzie jednak kosztować przeczytanie tego postu i komplet nowych irydów
Tanio załatwię jak kcesz
[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 2:58 pm ]kończąc tego posta nie pamintał żem jakem zaczoł
takem se wczoraj dał w piec...sprałżem sie jak wór