Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:41

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Nie wkreca sie na obroty

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 23
Rejestracja: 02 lutego 2009, 22:15
Lokalizacja: NKE
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2001

Post » 14 lutego 2009, 19:39

cziken mam pytanie do czego jest Map sensor i za co odpowiada???

Awatar użytkownika
 
Posty: 309
Rejestracja: 28 grudnia 2008, 19:33
Lokalizacja: Bytom
Pochwały: 2
Motocykl: FRANEK
Rok produkcji: 0

Post » 14 lutego 2009, 20:39

mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym
Franek mój to jest to, kocham go!

 
Posty: 403
Rejestracja: 03 lipca 2008, 17:19
Lokalizacja: opole
Pochwały: 3
Motocykl: k8 1000
Rok produkcji: 0

Post » 15 lutego 2009, 01:23

beti pisze:mierzy podciśnienie w kolektorze ssącym
dokladnie tak. pozdro

 
Posty: 23
Rejestracja: 02 lutego 2009, 22:15
Lokalizacja: NKE
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2001

Post » 15 lutego 2009, 12:03

Po odlaczeniu podcisnienia Map sensoru kolektory wydechowe przestalu sie robic czerwone.silnik zaczal sie mniej zacinac na obrotach.Przy zalozenniu przewodu innego podcisnieniowego i zaciagnieciu strzykawka slinik zgasl i nie chial ponownie odplaic (mozliwosc zalania swiec)?czy ten sensor steruje dawka paliwa?

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 lutego 2009, 15:54

ojjojj kochani to nie tak. MAP sensor jest inaczej zwanym (czujnikiem obciążeniowym) i mierzy dokladnie ciśnienie bezwzględne w kolektorze dolotowym ! TAK TAK CIŚNIENIE BEZWZGLĘDNE !! Wylicza się to z wzoru; CIŚNIENIE ATMOSFERYCZNE - PODCIŚNIENIE W KOLEKTORZE = CIŚNIENIE BEZWZGLĘDNE !! Teraz zasada działania; bieg jałowy i hamowanie silnikiem daje duże wartości podciśnienia co jest równe z małym ciśnieniem bezwzględnym. Dla ECM w systemie PGM-FI gdzie sterowanie wtryskiem i kątem wyprzedzenia zajmuje się jeden UNIT ten sygnał (bieg jałowy i hamowanie silnikiem) wysterowuje mniejsze dawki paliwa i krótszy czas wtrysku w systemie równoległym wtrysku. Odwrotność tych danych przy stosunkowo dużyej wartości ciśnienia bezwzględnego (przepustnica otwarta, podciśnienie małe) wysterowuje optymalne dawki większe i dłuższy czas wtrysku. Jeśli odłłączyłeś MAP sensor to zajebałeś raczej swoje irydy...Taki zabieg plus duża wilgotność i niska temperatura to zgon dla świec (podobny do mojego na walentynki :mrgreen: ) MAP sensor (Manifold Absolute Pressure) działa w ścisłej współpracy z CKP, CMP, TPS, IAT sensors o czym pewnie wieta....kończąc bo jakoś mnie muli po wczorajszym zpuętuję to tak: MAP sensor jest bardzo wpływowym czujnikiem na modulowanie kątem wyprzedzenia wtrysku oraz czasem otwarcia o czym się przekonałeś :wink: Nauka będzie jednak kosztować przeczytanie tego postu i komplet nowych irydów :mrgreen: Tanio załatwię jak kcesz :lol:

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 2:58 pm ]
kończąc tego posta nie pamintał żem jakem zaczoł :mrgreen: takem se wczoraj dał w piec...sprałżem sie jak wór :mrgreen: :mrgreen:
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 23
Rejestracja: 02 lutego 2009, 22:15
Lokalizacja: NKE
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2001

Post » 15 lutego 2009, 20:31

W takim razie Map sensor dziala, teraz nie wiadomo czy swiece to wytrzymaly :cry: pozostaje mi zobaczyc sensor TPS i IAT. Cziken gdybys mogl mi powiedziec co to jest za skrot CKP I CMP tak od razu na polski.Zatem musze szukac czegos innego.Tylko czego?

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 15 lutego 2009, 21:13

czujnik położenia wału i czujnik rozpoznania cylindra czyli impulsator i czujnik wałka rozrządu potocznie..te akurat u Ciebie działają ale sprawdź osprzęt zgodnie z manualem. Radzę również poszukać jakichś uszkodzeń "mechanicznych" w układzie wtrysku lub zapłonu. TPS bardziej odpowiada za kąt wyprzedzenia zapłonu i jeśli mocno opóźni bazując na błędnym sygnale z TPS kolektory mogą grzać sie na czerwono a sprzęt nie wkręcać...zmierz napięcia, oporności (angle) i przejście potencjometru
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 23
Rejestracja: 02 lutego 2009, 22:15
Lokalizacja: NKE
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2001

Post » 15 lutego 2009, 21:19

Tak wlasnie sie dzieje jak piszesz.kolektory robia sie czerwone, a sprzet sie nie wkreca na obroty tak jak trzeba. jak mozesz to napisz mi pacierz, co mam robic po kolei.

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 8:21 pm ]
oczywiscie bede wdzieczny :)

[ Dodano: Pon Lut 16, 2009 6:30 pm ]
Cziken929 w jaki sposob moge sprawdzic ten TPS, nic nie kumam z tej serwisowki.jak manetka dawac prad czy opor?nie mam pojecia.w glowie sie kreca, rece mi sie trzesa. :roll:

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 8:42 pm ]
mierzylem ( V ) wedlug serwisowki czujnik TP. z obliczen wyszlo ze granica bledu przekracza 10% w obydwu przypadkach (przy odkreconej i zakreconej manecie) nie wiem czy da rade ustawic ten czujnik w taki sposb zeby granica bledu sie miescila w 10%.Jak tak to w jaki sposob? czy tez moze jest uszkodzony?

 
Posty: 16
Rejestracja: 12 września 2009, 19:14
Lokalizacja: radom
Motocykl: honda 929
Rok produkcji: 2000

Post » 22 września 2009, 22:34

chciałem się zapytać czy zrobiłeś to szarpanie i jak jaka była przyczyna !

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 września 2009, 07:53

A co Jacek z moto dalej cos nie teges ??
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 16
Rejestracja: 12 września 2009, 19:14
Lokalizacja: radom
Motocykl: honda 929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 września 2009, 08:00

TAK teraz to szarpanie pzy 2000 tyś orotów po rozgżanym śilniku na zimnym tego nie ma a moto odebrałem z sokoła ibyło dobrze wczoraj pojeżdziłem 3 godziny i zaczeło tak szarpać po 2 tyś już tego nie ma ! co znowu się CENZURA

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 23 września 2009, 09:04

więc wracaj do sokola moze cos zapomnieli dokrecic albo spowrotem idzie duzo paliwa bo blad jest powazniejszy
wciąż zajmuję się serwisem

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości