Strona 1 z 1
problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
25 stycznia 2015, 20:17
autor: jedaj
siemanko, mam problem po wymianie klocków oraz płynu hamulcowego, rozmontowałem całe zaciski najbardziej jak się dało wszystko elegancko poczyściłem poskładałem tak jak było zalałem nowym valvoline dot 4 Brake and Clutch Fluid , odpowietrzyłem i tu następuje problem ... przy wciskaniu setki razy dźwigni hamulca przód i tył nic się nie dzieje tzn z tyłu tłoczki się trochę wysuneły i stoją , nie chcą docisnąć klocków do tarczy aby zblokować koło jak się swobodnie kręci , a z przodu tłoczki nawet nie drgną, na dodatek i klamka z przodu i ten nożny chodzą jakby wgl płynu nie było ... co zrobiłem nie tak albo co CENZURA ??? pomocy !!
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
25 stycznia 2015, 20:55
autor: mati1490
Źle odpowietrzyłeś układ

skoro nie wiesz co jest, to moim zdaniem nie powinieneś sam hamulców robić bo to poważna rzecz...
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
25 stycznia 2015, 21:14
autor: jedaj
zrobiłem to książkowo, zlałem całość, zalałem świerzy, odkręcona śrubka do odpowietrzania i dźwignia w ruch , jak leciał sam płyn bez pęcherzyków zakręciłem śrubkę od odpowietrzania zakręciłem zbiorniczek a tu lipa...
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
25 stycznia 2015, 22:03
autor: blazej_CBR929
a jak juz odpowietrzyles i zakrecales korki spustowe/odpowietrzniki przy zaciskach to miales wcisniety hamulec? bo powinno to sie robic na wcisnietym hamulcu
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
25 stycznia 2015, 22:18
autor: jedaj
tak, ale tłoczki w hamulcach nawet się nie ruszyły....
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
25 stycznia 2015, 22:23
autor: blazej_CBR929
ale mi chodzi czy w trakcie zakrecania odpowietrzników trzymałes wcisniety hamulec? jezeli tak to cos zle zlozyles badz zle odpowietrzyles
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
25 stycznia 2015, 22:29
autor: Kazik929
Rozwiązanie jest proste

Na samym początku zacznij od odpowietrzenia pompy.
Robisz to samo,tylko popuszczasz śrubę od przewodu/przewodów przy pompie aż wyjdą bąbelki z powietrzem.
Później robisz normalną procedurę,czyli odpowietrzasz resztę układu poprzez odpowietrzniki w zaciskach

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
25 stycznia 2015, 22:39
autor: mati1490
,,zrobiłem to książkowo, zlałem całość, zalałem świerzy, odkręcona śrubka do odpowietrzania i dźwignia w ruch , jak leciał sam płyn bez pęcherzyków zakręciłem śrubkę od odpowietrzania zakręciłem zbiorniczek a tu lipa... ,,to jest prawidłowo odpowietrzony układ ? chyba nie

zalej pod korek zbiorniczek , nastepnie odkręć odpowietrznik aż sam popłynie płyn ,zakręć odpowietrznik ,klamka w ruch kilka razy pompuj, następnie trzymając klamkę wciśniętą odkręcasz odpowietrznik płyn popłynie to zakręcasz odpowietrznik cały czas trzymając klamkę powtórz tak z 4 razy i musi być odpowietrzone

Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
26 stycznia 2015, 21:05
autor: maciekx
Ja jak przy wymianie przewodow hamulcowych mialem zapowietrzona pompe to zaciagalem strzykawka plyn przez zacisk i elegancko plyn przechodzil potem juz standardowo pompowanie klamka praktycznie caly zbiorniczek przepompuje zawsze i mam pewnosc ze jest dobrze odpowietrzone
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
26 stycznia 2015, 21:18
autor: mati1490
Najlepiej odpowietrza się maszyną pod ciśnieniem ,niema wtedy z niczym problemów tylko żaden producent nie robi takich zakrętek jak są w moto przy przednim hamulcu ,tył idzie bez problemu bo jest inny zbiorniczek . Niech kolega da znać czy prawdziwe odpowietrzenie pomogło ...
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
05 lutego 2015, 00:16
autor: Gregh
rozpoławiałeś zaciski ??
Re: problem po wymianie klocków i płynu hamulcowego

:
05 lutego 2015, 19:05
autor: jedaj
wszystko już ok, po przelaniu ok 15 zbiorniczków poszedł gigant pęcherz powietrza i klamka momentalnie stwardniała