Strona 1 z 2

Drży kierownica podczas hamowania

Post: 24 lipca 2016, 08:08
autor: Kisiel
Witam, jest to mój pierwszy post, witam na początek wszystkich. Posiadam CBR 929 2001 rok i objaw, drżącej wiibrującej kierownicy podcza hamowania. Mechanik sprawdzał tarcze podobno delikatnie zwichrowana jest prawa ale nie dużo (ok. 0,2) wskazał, że przyczyną jest krzywa felga. Wyprostowana została ale praktycznie nic to nie zmieniło. Czy to będą tarcze jednak?Zawiszenie ok, żadnych wycieków, luzów (łożysko, główka ramy) również brak. Ośka koła?Podczas puszczenia kierownicy (60, 80 km/h) jedzie prosto, kierownica sztywna.

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 24 lipca 2016, 08:19
autor: lukaszooo
Jak prowadzisz moto to slychac szuranie klockow caly czas czy cyklicznie przerywa ?? Zdejmij najpierw jeden zacisk miedzy klocki wsadz plaskownik aby tloczki nie wyskoczyly zacisk zabezpiecz i spokojnie sie przejedz, to samo zrob z drugim zaciskiem i bedziesz wiedzial w czym problem.
Najprwniej jest mikrometrem sprawdzic bicie a potem test z zaciskami.

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 24 lipca 2016, 08:49
autor: aston martin
Krzywa felga będzie wibrować nie tylko przy hamowaniu ale i przy przyspieszaniu. Jeżeli nie jest za mocno zwichrowana można ją wyważyć i ja zacząłbym właśnie od tego. Ale sam napisałeś że mechanik stwierdził że prawa tarcza jest delikatnie krzywa. Więc jest do wymiany i koniec. A swoją drogą co to za specjalista że stwierdza krzywą tarczę i a jako przyczynę drżenia stwierdza że to felga.....


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 24 lipca 2016, 09:55
autor: Kisiel
lukaszooo pisze:Jak prowadzisz moto to slychac szuranie klockow caly czas czy cyklicznie przerywa ?? Zdejmij najpierw jeden zacisk miedzy klocki wsadz plaskownik aby tloczki nie wyskoczyly zacisk zabezpiecz i spokojnie sie przejedz, to samo zrob z drugim zaciskiem i bedziesz wiedzial w czym problem.
Najprwniej jest mikrometrem sprawdzic bicie a potem test z zaciskami.


Jak przepycham moto, cały czas jest szorowanie.
Co myślicie o używakach? Czy lepiej np. coś takiego
http://allegro.pl/honda-cbr-900-929-954-tarcza-przod-o24-i6200981514.html

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 24 lipca 2016, 11:52
autor: lukaszooo
Najpierw postaw diagnoze co powoduje wibracje, jesli tarcze to szukal bym uzywanych bo nowe to jak by nie bylo ok 1/5 wartosci moto.

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 24 lipca 2016, 13:42
autor: Kisiel
wg.mnie jednak to tarcze...ale chcialem i Waszej opini posłuchać ;) a powiedzcie mi jaka średnica tarcz jest w 929?330 czy 310?

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 24 lipca 2016, 23:19
autor: mati1490
330 mm używane tarcze to loteria ,niestety ludzie zbyt uczciwi nie są,chyba że pewniaki z forum wyrwiesz ...

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 25 lipca 2016, 22:23
autor: Kisiel
330 mm hmmm, a możliwe jest że by u mnie było jakies 310 mm?? Czy tarcze od cbr 1000 będą pasować?

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 25 lipca 2016, 22:32
autor: mati1490
Ma być 330 i nie kombinuj tylko szukaj ori , od sc57 nie pasują ...

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 26 lipca 2016, 15:38
autor: sky
Kolega ma.do sprzedania jedna sztuke na stowe prosta prawa strona

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 26 lipca 2016, 23:28
autor: Kisiel
Poszło pw kolego

Re: Drży kierownica podczas hamowania

Post: 27 lipca 2016, 22:40
autor: MaciekM
Ja proponuje na początek pojechać na dobre wyważanko koła. Założone nowe opony i zaczęło drgać przy hamowaniu. to jadę z reklamacją. Zakładają na maszynę korygują ciężarki i mówią że teraz powinno być ok.Jadę i dalej źle, jadę do nich, zakładają na maszynę korygują i mówią że jak teraz będzie źle to znaczy ze opona wadliwa trzeba reklamować. test i znowu drga ( po każdej próbie naprawy inaczej). jadę kawałek dalej gdzie brali drożej.Wyważyli i wszystko ok przez 2-3 lata. (dodam że drgało tylko przy hamowaniu).

PS.
dodam że jeździłem tam przez kilka lat wcześniej i inne 4 moto też i zawsze było ok. Więc z oponą prawdopodobnie było coś nie halo. ale na porządnej wyważarce udało się.