Strona 1 z 2

Pompa wody

Post: 17 kwietnia 2018, 00:34
autor: Forest.ocp@tlen.pl
Czy ktoś z Was miał może problem z pompą wody? Mam problem z chłodzeniem motocykla. W trasie wszystko ok Ale jak tylko z niej zjade i stanę na światłach to temp bardzo szybko rośnie nawet do 120. Gdy przygazuje troszkę temp z np 118 potrafi w sek spaść do 108. Termostat sprawny więc wygląda może na pompę?

Re: Pompa wody

Post: 17 kwietnia 2018, 09:23
autor: maciekx
odkrec obudowe pompy i zobacz czy nic nie urwane nie ma luzów itp

Re: Pompa wody

Post: 17 kwietnia 2018, 13:43
autor: Forest.ocp@tlen.pl
Ok.dam znac

Re: Pompa wody

Post: 18 kwietnia 2018, 20:31
autor: Forest.ocp@tlen.pl
Pompa wydaje się ok. Żadnych luzow..co dalej?

Re: Pompa wody

Post: 18 kwietnia 2018, 20:56
autor: Patryk_
przy jakiej temp włącza się wiatrak? Ogólnie 120 stopni w korku to nic nadzwyczajnego

Re: Pompa wody

Post: 18 kwietnia 2018, 21:09
autor: Forest.ocp@tlen.pl
Wiatrak jest ok. A 120 to troszkę za dużo chyba

Re: Pompa wody

Post: 18 kwietnia 2018, 21:46
autor: Patryk_
nie za dużo

Re: Pompa wody

Post: 19 kwietnia 2018, 07:38
autor: wiertło
Jak dla mnie norma w 929. Nalac dobrego płynu jak np Preston lub mannol i bedzie ok

Re: Pompa wody

Post: 19 kwietnia 2018, 09:53
autor: maciekx
nie no Panowie 120 st to na paradzie pałując ale podczas stania w korkach itp raczej nie powinno być takich temperatur, ja bym wyjał termostat zalał nowym płynem odpowietrzył i pojezdzil zobaczyl co bedzie, no i jeszcze jak masz odkreconą obudowe pompy odpal moto i zobacz czy pompa sie kręci bo może stoi ?

Re: Pompa wody

Post: 19 kwietnia 2018, 19:01
autor: Patryk_
maciek jesteś w błędzie, każda cbr jaką miałem to osiągnąć 120 stopni w korku to żaden problem ale co w tym złego jak wiatrak to zaraz zbije? Nie bez przyczyny płyny chłodnicze mają wyższą temp. wrzenia niż samochodowe, pamiętaj że wiatrak zapala się aż przy 104 albo 107 stopniach w zależności od moto. To nie samochód że ma stać 90 dęba :P Pamiętam za małolata na 954 jak pierwszy raz w upalne lato zobaczyłem 124 stopnie też spanikowałem i myślałem czy to tak ma być :P

Re: Pompa wody

Post: 19 kwietnia 2018, 19:45
autor: SongoCS
Patryk_ pisze:maciek jesteś w błędzie, każda cbr jaką miałem to osiągnąć 120 stopni w korku to żaden problem ale co w tym złego jak wiatrak to zaraz zbije? Nie bez przyczyny płyny chłodnicze mają wyższą temp. wrzenia niż samochodowe, pamiętaj że wiatrak zapala się aż przy 104 albo 107 stopniach w zależności od moto. To nie samochód że ma stać 90 dęba Pamiętam za małolata na 954 jak pierwszy raz w upalne lato zobaczyłem 124 stopnie też spanikowałem i myślałem czy to tak ma być :P
Trochę offtopem ale w samochodzie to tylko wskazówka stoi na 90 a temperatura w tym czasie pracuje góra i dół nieustannie ;) w 919 osiągałem 120° w skrajnych przypadkach a przy normalnym korku bywało zwykle 100-108

Wysłane z mojego S60 przy użyciu Tapatalka

Re: Pompa wody

Post: 19 kwietnia 2018, 20:36
autor: Patryk_
o widzisz, a się zastanawiałem kiedyś jakim cudem auto utrzymuje równe 90, wprawdzie nie w każdym bo moje np potrafi delikatnie zmieniać temp na wskazówce, mam przeważnie między 80 a 90 gdzie każde moje poprzednie miało zawsze równe 90 :mrgreen: