Strona 1 z 2

czy to napinacz??

Post: 06 sierpnia 2009, 17:55
autor: matejcbr929
sprawa jest taka od jakiegos czasu zacza mi trykac motor jak sie rozgrzeje ... chodzi o to ze jak jade na biegu i dam gazu to od 3 do 6 , 7 tysi mam takie trykanie doslownie jak bys wlozyl plastikowy patyczek ... i jak motor zchodzi z obrotow dojezdzam na biegu to tez jak sie wslucham to jest takie lekkie trykanie ... czy to napewno napinacza?? bo z tego co wiem to jest hydrauliczny

Post: 06 sierpnia 2009, 20:08
autor: Bartek_929
Tyś widzioł napinacz hydrauliczny w 929 :diabel2:

Post: 06 sierpnia 2009, 21:21
autor: matejcbr929
no ponoc tak owy jest napinacz tak samo jak w 954

Post: 06 sierpnia 2009, 21:59
autor: Bartek_929
napinacz jest automatyczny na sprężynie

Post: 08 sierpnia 2010, 23:35
autor: lukaszelk
Witam wszystkich

mam takie same objawy w swoim sprzecie przy wchodzeniu i schodzeniu z obrotow ;/

Z gory dzieki.

Post: 09 sierpnia 2010, 09:25
autor: JankoCBR
jeśli ten dzwiek "patyczka" to ciagły metaliczny grzechot jest to zuzyty łańcuszek rozrządu , metaliczny stuk o niskim tonie nasilajacy sie przy zwiększaniu obrotów moze tez byc powodem duzych luzów na łozyskach wału korbowego,
(PROPONUJE NIE PRZEJMOWAC SIE Z BYTNIO MOJĄ WYPOWIEDIĄ PONIEWAZ NIE JESTEM ZBYT OBEZNANY W MECHANICE MOTOCYKLOWEJ )

jeśli nie chcesz rozkręcać a nie wiesz dokładnie skąt dobiega ten odgłos to najprostsza metodą jest osłuchanie silnika za pomoca stetoskopu z drewnianą końcówką lub poprostu kawałkiem gumowej rury np takiej jak idzie do chłodnicy :)

Post: 09 sierpnia 2010, 09:59
autor: crazyduck
penie to lozyska walu konieczna wymiana rotfl2: jezeli dzwiek dobiega z prawej strony moze byc to lanczuszek,ewentualnie exup halasuje proponuje odwiedzic kogos kto sie na tym zna i zdiagnozuje najlepiej zaufany mechanik ludz popytac ludzi bo nikt inny juz ludzie wystawiaja opinie o nich CZEKIN ma bardzo dobra

No to lipa ;/

Post: 13 sierpnia 2010, 21:40
autor: lukaszelk
No Jeszcze raz Witam was chlopaki :)

Moze wiecie jakie koszty sa wymiany lozyska walu czy wogole bedzie konieczna wymiana walu i jakie sa tego koszty mniej wiecej ?


Z gory dzieki i pozdrawiam!

Post: 14 sierpnia 2010, 03:26
autor: FireBladeSC44
przecież na wale nie ma łozysk tylko sa panewki rotfl2: ja bym obstawiał rozrząd ale to raczej normalne w 929. Trzeba by posłuchać żeby coś wiecej powiedzieć.

Post: 01 grudnia 2010, 02:07
autor: misza-1986
Moim zdaniem jest to rzecz zupełnie normalna w zakresie od 3 do 8 tyś obr/min, bo właśnie wtedy zawór Exup jest przesterowywany w przeciwnym kieruku do ruchu wskazówek zegara o kąt 90 stopni..Na luzie też tak powinno się dziać!! :one: A dzwięk zwany TYRKOTANIEM bierze sie z tego gdyż w bardzo krótkim czasie zmienia się średnica przekroju poprzecznego rury wydechu przy nie zmiennym przepływie spalin.. :027:Albo po prostu zawór wymaga regulacji,prosta rzecz!! hihi:

Post: 01 grudnia 2010, 10:28
autor: cziken929
zaczyna się ciekawie.... hihi: hihi:

Post: 01 grudnia 2010, 11:36
autor: misiopajur
hehe
CZIKEN-prosze wstrzymaj sie jeszcze z 10 postów-zobaczymy jak sie to rozwinie-moze nawet pojawi sie wątekświatłowodów :D

Uważam,ze trykanie to typowy objaw dla 929 z przebiegiem-25-35 tys km :D