Strona 1 z 2

honda 929 dużo mi pali 20 litrów na 100 zalewa się paliwem

Post: 12 września 2009, 19:24
autor: jacekopony
prosze o rade moja honda zalewa się paliwem na zbiorniku robie 60 km czy kyoś miał taki problem

Post: 12 września 2009, 20:42
autor: tomo21kawa
:ooo: o k....a. to naprawde przesada.

Post: 12 września 2009, 22:36
autor: sobol
Regulacja... :diabel2: potrzebna może przewód paliwowy nie szczelny, nie cieknie ci wacha ? tylko poprostu pali w CENZURA ?

Post: 13 września 2009, 01:52
autor: Insaine
no to co Sobol napisał wyżej lub też wtrychy CENZURA

Post: 13 września 2009, 09:21
autor: cziken929
Przy takiej ilości paliwa (o ile dostaje się do cylindrów bo mało szczegółów napisałeś) silnik nie ma prawa pracować prawidłowo a jazda jest praktycznie niemożliwa (przygasanie, wypadanie zapłonów etc. etc.) Poziom oleju zwiększa się drastycznie ponieważ pierścienie nie poradzą sobie z taką ilością paliwa które nie zdąży odparować w stechiometryczną w kolektorze dolotowym. Najprawdopodobniej uszkodzony został regulator ciśnienia paliwa na listwie wtrysku lub co mniej prawdopodobne pompa paliwa. Do tej diagnozy potrzeba jednak wpiąć manometr w obieg i obserwować w czasie rzeczywistym ciśnienie dostarczane do wtryskiwaczy.

Post: 13 września 2009, 10:59
autor: jacekopony
tak jazda jest nie możliwa szarpie gaśnie paliwo wylatuje wydechem wkońcu zalewają się swiece najgożej jest na ssaniu sensor map podstawiiałem i nic na desce nie pali się żaden błąd czy to napewno listwa wtryskowa

Post: 13 września 2009, 17:08
autor: cziken929
jak podstawiałeś MAP sensor jak ten czujnik ciśnienia bezwzględnego jest sterowany podciśnieniem z kolektora ssącego ? Jedynie mogłeś przestawić TPS ale to nic nie da a wrecz pogorszy. To nie LISTWA WTRYSKOWA ANI WTRYSKIWACZE !!! Zmierz ciśnienie paliwa w układzie bo najprawdopodobniej masz uszkodzony regulator ciśnienia. Wrryskiwacze owszem jak osiągniesz przebieg rzedu 300 000

Post: 13 września 2009, 20:05
autor: jacekopony
kupiłem dziśaj cały kompletny układ wtryskowy razem z przepustnicami czy wniej znajduje się ten regulator ciśnienia o kturym mi pisałes prosze o odpowiedż i dzękuje za dorade !! jeszcze ci powiem że podstawiłem mój komputer do innego motoru i chodził idealnie bo myślałem że padł komputer sterujący

Post: 13 września 2009, 20:12
autor: cziken929
tak regulator znajduje sie na listwie ale na litosc boska po chu ja kupowac czesci i wymieniac je metoda prob i bledow placac za to duzo pieniedzy jak mozna dac motocykl do znajaceo sie na rzeczy mechanika ktory zrobi niezbedne pomiary i odpowiednio zdiagnozuje usterke :/ :/

Post: 13 września 2009, 21:20
autor: jacekopony
właśnie moto stoi w serwisie hondy w lublinie od 3 tygodni i nic nie stwierdzili wcześniej w dwuch warsztatach w radomiu a za te wtryski dałem 150 zł można zaryzykować a ty naprawiasz cziken929 motory to jak oni nie dadzom rady to moge zaprowadzić moto do ciebie

Post: 14 września 2009, 09:09
autor: cziken929
jak nie dadzą rady w sokole na montażowej to ja się chętnie podejmę ciężkiego zadania choć podejrzewam, że z listwą wtrysku i regulatorem powinno zadziałać. Oczywiście to tylko spekulacje ponieważ ja motocykla na oczy nie widziałem ;)

Post: 14 września 2009, 09:58
autor: lewar
Moje zdanie: wyjąć listwę z wtryskami, zakręcić silnikiem i wzrokowo będzie widać czy któryś się nie zawiesił i czy mniej-więcej dają ładną równą mgiełkę. To oczywiście proste sprawdzanie, które wyłapie tylko duuuużą usterkę, ale z tego co piszesz o przepale Twoja takowa jest. Jeśli natomiast paliwa nie idzie aż tak dużo, to standardowo trzeba sprawdzić wszystkie czujniki mające wpływ na skład mieszanki, czyli zacząć od czujnika temperatury, mapsensora i ew. TPS, ale ten ostatni to raczej z Twoją usterką nie ma związku.
Co do regulatora ciśnienia paliwa, to jeśli by się zaciął "na amen" to ciśnienie na wtryskiwaczach byłoby równe maksymalnemu ciśnieniu pompy paliwa (nie wiem ile wynosi w CBR, ale przypuszczam że ze 6 barów), zamiast jakiś 3 barów, więc przy stałych czasach otwarcia wtrysków dostawałby 2 razy za dużo paliwa. Taki silnik rzeczywiście nie ma prawa pracować normalnie - może nawet w ogóle nie chcieć pracować.
Ja bym obstawiał że któryś z wtryskiwaczy się zawiesił - to by tłumaczyło, że to moto w ogóle jeszcze odpala... Napisz jeszcze czy chodzi na 4 cylindry ? (to słychać...)