Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 06:47

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kierunkowskazy reagują z opóźnieniem

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR929RR SC44 2000-2001

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Kierunkowskazy reagują z opóźnieniem

Post » 03 listopada 2009, 18:10

Witam, szanownych kolegów.

Mam niewielki problem z włączaniem kierunków w 929 rocznik 2001. Kiedy temperatura na zewnątrz nie spada poniżej około 5 stopni wszystko jest ok - włączam kierunek i ten od razu się zapala. Kiedy temp. spadnie poniżej tej wartości kierunki zaczynają działać z coraz większym opóźnieniem proporcjonalnym do tego jak jest zimno. Na przykład dziś gdy jeździłem (około 3 stopnie) włączałem kierunek a ten potrafił się zapalać nawet po kilkunastu sekundach. Zdarzało mi się to już wcześniej ale kiedy robiło się ciepło znów wszystko wracało do normy. Nie ukrywam, że jest to trochę CENZURA i utrudnia jazdę w niższych temperaturach.

Ktoś ma pomysł co może być nie tak? Jakieś zaśniedziałe styki w przełączniku kierunków na kierownicy? Może rozebrać przełącznik i go przeczyścić?

Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Rejestracja: 17 kwietnia 2009, 17:09
Lokalizacja: Łask
Motocykl: CBR 929 SC44
Rok produkcji: 2001

Post » 03 listopada 2009, 18:40

Mam to samo i ciekaw jestem co to może być. Dzisiaj też jeździłem to w pewnym momencie już sobie odpuściłem kierunkowskazy...

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 03 listopada 2009, 18:51

takie dewiacje moze powodowac tylko przerywacz
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 03 listopada 2009, 18:57

Dzięki Cziken, a orientujesz się gdzie on jest ulokowany i jaki będzie orientacyjny jego koszt (bo rozumiem, że kwalifikuje się do wymiany)?

Czy on przypadkiem nie jest ulokowany za wskaźnikiem?

Znalazłem taki przerywacz:

sklep

Chyba znalazłem: "Turn Signal Relay" jeden z dwóch przekaźników ulokowanych za wskaźnikiem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 29
Rejestracja: 17 kwietnia 2009, 17:09
Lokalizacja: Łask
Motocykl: CBR 929 SC44
Rok produkcji: 2001

Post » 03 listopada 2009, 20:24

Z tego co pamiętam u kumpla w sc33 był pod zegarem. Myślę, że tam będzie trzeba szukać. Ale pewien nie jestem...

Awatar użytkownika
 
Posty: 56
Rejestracja: 05 lutego 2009, 15:24
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 0

Post » 03 listopada 2009, 21:53

Wymontowałem już przerywacz. Rzeczywiście ukryty jest za zegarami, ale wystarczy wymontować szybę i jest dobre dojście.
Po przyłożeniu ucha mam wrażenie, że to przerywacz nawalał. Po włączeniu kierunku na kierownicy jest cisza a po chwili słychać kilka szybkich kliknięć z przerywacza (kierunek nie świeci) i dopiero po tym zaczyna się miarowe i regularne klikanie ze świeceniem żarówki.

Ten przerywacz z mojego poprzedniego posta nie będzie pasował. W larssonie też nic nie mają, więc pozostanie kupno oryginału.

[ Dodano: Pią Lis 06, 2009 3:03 pm ]
Winny nie był przerywacz. Zakupiłem na Allegro używany, taki sam przerywacz i po podłączeniu sytuacja była identyczna. Zacząłem się zastanawiać i nie wydawało mi się by uszkodzony przerywacz działał bez problemu w wyższych temperaturach. Postanowiłem rozebrać przełącznik kierunków na kierownicy. W środku było trochę takiego gęstego smaru, z niewielką ilością brudu. Wziąłem szmatkę i przetarłem tam wszystko (odrobina wd40). Wydaje mi się, że kiedy robiło się zimno smar bardzo gęstniał i powodował anormalne zachowania kierunków. Złożyłem wszystko z powrotem i pojechałem na jazdę próbną. Efekt? Na starym przerywaczu i z przeczyszczonym przełącznikiem jest już znacznie lepiej. Kierunki przełączają się praktycznie natychmiast. W czasie zimy dokładniej jeszcze przeczyszczę przełącznik i będzie już git.

Awatar użytkownika
 
Posty: 138
Rejestracja: 12 kwietnia 2009, 10:48
Lokalizacja: Nadarzyn
Motocykl: szukam nowego ;)
Rok produkcji: 0

Post » 05 marca 2010, 10:09

jak wyzej przerywacz nic nie da mam to samo i przerywacz nowy :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 91
Rejestracja: 01 marca 2008, 18:26
Lokalizacja: woj. podl
Pochwały: 1
Motocykl: 929 2000r.
Rok produkcji: 0

Post » 05 maja 2010, 23:50

Miałem podobnie. Kierunki włączały się z dużym opóźnieniem które przy przełączaniu z lewego na prawy dochodziło do ok 30 sekund.

Winny był przełącznik i chyba ten smar który jest w środku.

Rozebrał przełącznik i jest tam taka biała kostka która przesuwa się w lewo bądź w prawo w zależności od kierunku. Poruszałem ją kilka razy gołym palcem bez użycia dźwigienki od kierunkowskazów i wszytko wróciło do normy. Na wszelki wypadek popsikałem preparatem do czyszczenia układów scalonych.
Teraz kierunki działają jak burza :)

Obrazek






[ Dodano: Sro Maj 05, 2010 11:53 pm ]
he he he :D Jak tak patrze po avatarach to tylko żółto/czarne 929 mają z tym problem hihi:


Wróć do Usterki/awarie (CBR929RR SC44)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości