Strona 1 z 8

kontrolka oleju pali sie na wolnych obrotach

Post: 28 listopada 2009, 10:56
autor: Nowy
Now ysprzet i pierwsze problemy
Po dłuzszej prejazdzce zauwazylem ze do 1500 obrotów (np. jak stoje na swiatłach) zapala sie czrwona kontrolka a nad nia na wyswietlaczu symbol oliwiarki. Dzwonilem do kolesia od ktorego ja nabłem i stwierdzil ze to tak bylo a poprzedni wlasciciel powiedzial mu ze to tylko czujnik, mozna go wymienic i po sprawie. A co wy sadzicie na ten temat i ta czujka jest od poziomu oleju czy ciśnienia?

Post: 28 listopada 2009, 11:57
autor: toper-utl
Czujnik jest od ciśnienia i jak najbardziej może być winny, ale!!! one bardzo rzadko padają.
Jeśli masz dostęp do innego egzemplarza SC44, to zamień je na chwilę, lub podjedź do mechanika na pomiar ciśnienia oleju i porównaj wskazanie z serwisówką.
Podstawowe pytania::
1. Wymieniałeś olej z filtrem?, jeśli tak czy jest jakas zmiana ?
2. Jak zachowuje się silnik?, chodzi kulturalnie czy klepie metalicznym stukotem ?
3. Napisz coś więcej o tym zachowaniu, na ciepłym, na zimnym, a może zawsze ?
Ale jak dla mnie słabo to wygląda. Czujnik nie jest jakoś super drogi, więc jeśli to on jest winny poprzedni uzytkownik raczej by go wymienił.

Post: 28 listopada 2009, 12:32
autor: Nowy
Moto mam dopieor od wczoraj olej jet do wymiany, filtr mam, wiec to bedzie nie uniknione, chodzi mi jeszcze po glowie czy aby za malo oleju nie jest. a co do zachowan motocykla to pali ladnie, na nizkich obrotach chodzi cichutko bez zadnych stuków i szmeów, tylko nie wiem jak powinien codzic na wysokich bo niemam porownania. Ostatnio jeżdzilem yamaha i chodzila nieco inaczej, a z kolei do suzuki pasuje okreslenie "chcesz miec stuki kup suzuki" ktore sie sprawdza wiec trudno mi wiecej powiedziec cokolwiek na ten temat ale według mnie to wszystko w normie. A ta kontrolka zapala sie dopiero jak silnik sie rozgrzeje i jest ponize 1500 obrotów, na zimnym wszystko jest ok. I mam pytanie odnosnie kontrolki ladowania, to ta sama co oleju tylko zamiast oliwiarki bedzie symbol akumulatora? bo jest jedna zielona od luzu i czerwona obok tych od kikerunko, a na drugim zegarze zielona z kluczykiem i rezerwa, czegos brakuje?

Post: 28 listopada 2009, 15:30
autor: toper-utl
Kontrolki ładowania nie ma.
Jak byś miał tak niski stan oleju że kontrolka by się świeciła to silnik dawno by juz umarł - więc to nie ma większego znaczenia. Oczywiście jeśli po zakupie nie sprawdzałes jego poziomu to obowiązkowo to zrób. Sprawdź ten czujnik albo podejdź do machanika na sprawdzenie ciśnienia, jak bym nie odpalał moto do ustalenia przyczyny.

Post: 28 listopada 2009, 16:05
autor: Nowy
oleju jest pod dostatkiem wiec to odpada, a co diagnozy to wlasnie tak zrobie, podjade do mechaniora niech oceni oco chodzi, ale wydaje mi sie ze jesli jednak gasnie przy wyzszych obrotach powinno byc ok i nic tragicznego nie powinno sie stac

Post: 28 listopada 2009, 16:22
autor: toper-utl
Daj znac co powiedział mechanik. To że kontrolka gaśnie na wyższych obrotach nie jest mocno pocieszające, jeśli silnik umiera to zaczyna się od niskich obrotów. Zazwyczaj dochodzą do tego efekty dźwiękowe, skoro jednak twierdzisz że twój silnik chodzi ok, to są szanse na radość.

Post: 28 listopada 2009, 17:24
autor: Insaine
migająca kontrolka oleju na światłach najczęściej oznacza :506: że może być grubo na początek proponuje wymienić olej i sprawdzić czy w nim nic nie pływa . jak nic to niech mechanior michę odkręci i zerknie od dołu jak tam też pusto to możliwe że pompa oleju lub inna bryndza ale może być mniej kosztowna

Post: 28 listopada 2009, 17:28
autor: Nowy
kontrolka nie moga tylko swieci, i zauwazylem jeszcze ze jak sie przekreci kluczyk to zapali sie na chwile zgasnie i potem znowu sie pali, po wlaczeniu zaplonu czerwonym przyciskiem, to samo zgasnie na chwile i znowu zapala i swieci caly czas.A co do swiecenia to tylko gdy sie rozgrzeje, na zimnym silniku po odpaleniu gasnie i jest ok.

Post: 28 listopada 2009, 18:01
autor: Bartek_929
Nowy, nie chce straszyć ale to mogą być panewki. Temat był już na forum, poczytaj sobie... http://forum.fireblade.pl/topics5/czerw ... -vt739.htm

Post: 28 listopada 2009, 19:22
autor: Insaine
no ja zbytnio tez nie chciałem straszyć rotfl2:

Post: 28 listopada 2009, 20:40
autor: PS BXL
na razie niema co gdybac,
na poczatek trzeba sprawdzic dokladne cisnienie na warsztacie i porownac z tym jakie powinno byc,
nastepnie wymienic olej (znawcy moze doradza jaki jest najlepszy z gestszych ale zeby nie za gesty),
moze zalany byl poprzednio pelen syntetyk 0W ktory jest zbyt rzadki i moze juz ma wiele po wymianie

Post: 29 listopada 2009, 00:06
autor: Lodzia
Nie chcę cię martwić ale myslę że już po panewkach. Takie objawy są bardzo niepokojące i najczęściej tak to wygląda krótko przed śmiercią silnika. Mam nadzieje że się mylę. Pozdro