Strona 1 z 2

KOLEDZY PILNEJ PORADY POTRZEBUJĘ !! NACIĄG ŁAŃCUCHA

Post: 04 czerwca 2010, 21:43
autor: gogo_one
Panowie, jutro mam z rana wylot na tor Lublin dlatego też potrzebuję porady !!

kilkanaście dni temu we Free&Fun pod wawą wymieniałem tylnego laczka - tzn. przyjechałem z oponą a oni ją wyważyli, założyli itp.

dopiero dzisiaj (nie jeździłem w końcu kilkanaście dni przez prace+pogode) zauważyłem taką oto rzecz:

1. lewa strona wachacza i naciąg łańcucha
http://www.otofotki.pl/img13/obrazki/gn ... GE_058.jpg

śruba od naciągu dokręcona

2. prawa strona
http://www.otofotki.pl/img13/obrazki/hq ... GE_059.jpg

śruba od naciągu nie dokręcona


panowie, z góry sorry za laickie pytanie ale po prostu nie mam o mechanice jako-takiej zbyt dużego pojęcia..

na co wpływa fakt niedokręcenia tej śruby ?? można tak jeździć ? przypominam, że jutro mam zamiar jechać na tor..

wstępnie śrubę jak i dociąg przykręciłem z tgz. "czuciem" - ale nie wiem, czy dobrze czy nie

...

z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi i pomoc

Post: 04 czerwca 2010, 22:05
autor: miazga
No ja p*****e jak mozna tak CENZURA prosta rzecz :wnerwiony: Musisz odkrecic ta srubke (chyba na klucz 12) po prawej az dojdzie do ogranicznika, ale i tak jest troche krzywo naciagniete...

Post: 04 czerwca 2010, 22:14
autor: Pietrucha8112
o k*****,co za młot ci to robil,!!!!!precież nie dokrecił ci kola,w wyniku czego jedna strona poszla do tyłu!!!!,takie coś przy pełnym złożeniu kończy sie glebą,...musisz idealnie nastawić z kazdej strony na te same kreski i dokrecić koło,jak nie masz dynamometrowego klucza,dokrec mocno,ale z wyczuciem,.

[ Dodano: Pią Cze 04, 2010 10:15 pm ]
a nastaiaj ogranicznikami,to te male poziome srubki..

Post: 04 czerwca 2010, 22:23
autor: Wariat79
:brawo: dla serwisu :D odkręć koło, ustaw identycznie po obu stronach tymi małymi śrubkami zachowując prawidłowy naciąg napędu, dokręc kolo ;)

Post: 04 czerwca 2010, 22:56
autor: LENAR
Ewidentnie to wygląda na to, że pajaco-mechanik nie dokręcił śruby na osi, przy montażu śruby regulujące były odpowiednio wykręcone, tylko, że przez niedokręcenie dużej śruby prawa strona się cofnęła :| Taki debil to powinien długopisy składać a przy motocyklu to nawet stać nie powinien :wnerwiony: Ja na Twoim miejscu bym na niego doniósł szefom bo ktoś przez niego może stracić zdrowie lub życie.

Post: 05 czerwca 2010, 01:32
autor: BAX
za jaja i na latarnie

Post: 05 czerwca 2010, 10:33
autor: jacko
O jasny gwint, ładnie Cię urządził.
LENAR pisze:Taki debil to powinien długopisy

LENAR, a nie bał byś sie nimi pisać ??? hihi:

Post: 05 czerwca 2010, 10:39
autor: Insaine
fotek nie widziałem ale z opisów forumowiczów to bryndza wygląda najlepiej jest jeszcze suwmiarką pomierzyć zaczynając od strony łańcucha żeby mieć pewność

Post: 06 czerwca 2010, 17:57
autor: gogo_one
dajcie spokój.. dla mnie taka rzecz ewidentnie przekreśla jakiekolwiek naprawy w przyszłości w tym serwisie.. w "poczekalni" siedziałem sobie razem z T. Kędziorem i to mnie zmyliło :)

kolega ogarnął mi to w 5 minut i zrugał mnie jak psa, że sam sobie nie potrafiłem tego zrobić :(( ale nie miałem tak wielkiego klucza (bodajże 32 ? ) więc i tak musiałem do niego podjechać

ustawił, poleciałem na tor, wyszalałem się aż miło

dzięki wszystkim za szybką odpowiedź i NIE SERWISUJCIE MOTO W FREE&FUN !!!!!!

Post: 06 czerwca 2010, 18:25
autor: MaciekM
dlatego ja sam zdejmuje koło i wioze puszką opone i zdemontowane kolo do wulkanizatora. a o free&fun juz słyszałem wczesniej złe opinie.

Post: 07 czerwca 2010, 09:58
autor: LENAR
MaciekM pisze:dlatego ja sam zdejmuje koło i wioze puszką opone i zdemontowane kolo do wulkanizatora.

Robię zawsze dokładnie tak samo :brawo: W miarę możliwości i umiejętności staram się robić przy motocyklu sam.

Post: 07 czerwca 2010, 11:31
autor: rommi
gogo_one pisze:NIE SERWISUJCIE MOTO W FREE&FUN !!!!!!

nie jesteś pierwszy, to juz kolejna taka opinia o tym serwisie.