Strona 1 z 2

929 pompa paliwa się nie zatrzymuje

Post: 01 września 2010, 23:05
autor: chmura_24
Witam,Jestem nowy na forum,więc prosze nie krzyczeć
teraz konkrety,zalupiłem fajera 929 tylko jest problem
z pompą paliwa która po przekręceniu kluczyka i przełaczeniu czerwonego przycisku na start załącza się ale nie zatrzymuje a słychać ze paliwo wraca już do zbiornika,motocykl odpala i chodzi normalnie.
zapala sie nieraz fi i miga lampka na wyświetlaczu.
prosze o pomoc

Post: 01 września 2010, 23:19
autor: LOLO
Bez krzyku zapraszam grzecznie do POWITALNI!!! http://forum.fireblade.pl/powitalnia-vf8.htm

Post: 02 września 2010, 10:30
autor: motobandyta
nie masz kolego pojęcie od czego zacząć więc od razu zapchaj moto do mechanika bo prędzej czy później na tym się skończy, albo poproś kogoś kto ogarnia temat na miejscu bo rady przez internet dawane laikom często kończą się katastrofą.

Post: 02 września 2010, 13:10
autor: trutenz
To nie pompa paliwa, :P tylko pewnie ukręcony tryb w zaworze EGCV

[ Dodano: Czw Wrz 02, 2010 1:11 pm ]
W silniczku oczywiście ;)

Post: 02 września 2010, 18:32
autor: Wariat79
Dokładnie tak serwomotor się skończył ;) już to przerabiałem mnie używany kosztował 400zł ale zaworu EGCV nie podpinałem, Fi nie świeci a zawór otwarty na razie na stałe.
A tak na marginesie, to dosyć częsta awaria w naszych maszynach i pomyślałem o zrobieniu trybów z metalu, mam kolegę który powinien to ogarnąć ale to dopiero po 15 września jak wróci do pracy, myślicie że to by rozwiązało problem, co wy na to ?

Post: 02 września 2010, 20:33
autor: adipaw
zaczęły by się palić silniczki a u uszkodzony silnik exup łatwiej więc podmiana trybów i git.
Ja sądzę że wystarczą nowe plastikowe i co sezon czyszczenie przepustnicy! to bardzo proste i przyjemne zajęcie i wtedy serwo nie siądzie!

Post: 02 września 2010, 20:55
autor: Wariat79
Samo czyszczenie raczej nie wystarczy, u mnie wyczyściłem wyrególowałem i wszystko było ok, ale po ślubie kolegi jazda w upale, 20 - 30 km/h przez godzinę gdzie wentylator praktycznie nie przestawał chodzić i w drodze powrotnej serwo się już rozsypało, konkretnie tak jak mówisz jeden z trybów stracił wszystkie zęby :/
Myślę, że temperatura w jakiej pracuje też nie wpływa dobrze na jego żywotność, a sprężyna w zaworze stanowi raczej duży opór dla takich plastikowych trybów, więc stąd pomysł na podmianę na metalowe ;)

Post: 02 września 2010, 21:03
autor: chmura_24
Az takim laikiem nie jestem jak ktoś tam napisał tylko to dla mnie nowość.
spoko koledzy dzisiaj w końcu posmigałem na tym motorku bo nie było pogody i zauwazyłem ze podczas jazdy gaśnie fi i czerwona kontrolka czyli pewnie pompka i tak musi kręcić na okrągło. :dance:

[ Dodano: Czw Wrz 02, 2010 9:07 pm ]
A na dobra sprawę czy mozna z tym żyć :027:

Post: 02 września 2010, 21:07
autor: adipaw
Wariat79, sprężyna w exup nie stawia oporu!! rozbierz raz to będziesz wiedział o co chodzi!! ona jest po to żeby wałek przepustnicy nie dochodził do końca gniazda!! a opór stawia syf! ja jak swój wyczyściłem to prawie sam lata ale koniec oftop bo nie o tym temat!

Post: 02 września 2010, 21:56
autor: sasza_19
przez exup by pompa caly czas chodziła??

Post: 02 września 2010, 23:28
autor: chmura_24
spoko jak wszyscy krzyczą zezto exup to zajrze tam :mrgreen:

Post: 03 września 2010, 07:04
autor: adipaw
chmura_24, exup chodzi specyficznie i pompa też poza tym dotknij go ręką bedzie czuć czy to serwo.