Strona 1 z 1

Nie odpala po wymianie aku. błąd 14

Post: 10 listopada 2010, 22:55
autor: ziomek166
Witam,
Mam problem z odpaleniem moto.
Motor miał przerwę stał od lipca. Próbowałem go odpalić jakieś 3 tyg. temu i nic, nie zakręcił. Spróbowałem na kable od samochodu, zakręciła i odpaliła, ale paliwa miał ostatnie resztki. Nowy akumulator wstawiłem. Wlałem ok. 5L paliwa. Na nowym akumulatorze kręci mocno ale nie odpala.
Dioda multifunkcji zapala się po przekręceniu zapłonu na „ON” i wymruguje błąd nr 14. Który według manuala wskazuje na usterkę w okolicach:
1: słaby lub brak kontaktu na ON złączce wtrysku.
2: otwarty/rozłączony lub za krótki przewód obwód wtrysku
3: uszkodzony wtrysk
(to według manuala w wolnym tłumaczeniu z angielskiego)
Do tej pory sprawdziłem:
- pompka paliwowa pracuje – słychać ją
-wszystkie bezpieczniki po siedzeniem – ok.
- imobilizer – ok.
- przeczyszczone klemy
- świeci czerwona dioda FI
- dodam ze jest alarm data tool

Może ktoś miał wcześniej problem z błędem nr 14 ???
Jeśli silnik startował normalnie 3 tyg temu to nie podejrzewam ze to jakas powazna usterka. Czy można jakoś usunąć ten błąd i to by pomogło? Czy mogło się tak stać z powodu ilości paliwa bliskiej 0 ??
Proszę o jakieś wskazówki. Po rozwiązaniu problemu opiszę co pomogło w tym przypadku.

Post: 10 listopada 2010, 23:42
autor: adipaw
potrzebny jest miernik i trochę chęci jak 14 to 3 wtrysk to jest ten po prawej (jak siedzisz na moto) z tych dwóch po środku. i normalnie wkuj się w wiązkę za kostką kawałek dalej i drugi koniec w kostkę i zobacz czy przejście jest! dokładny opis jest w manualu na 5-34!

[ Dodano: Sro Lis 10, 2010 10:51 pm ]
a i jeszcze zrób reset błędów i zobacz może pomoże! jak nie wiesz jak to przeleć po moich postach gdzieś pisałem jak się robi. A błędy się prawidłowo zczytuje po zrobieniu zworki itd! tak mówi manual wszechwiedzący!!

Post: 10 listopada 2010, 23:56
autor: ziomek166
witaj,
dzięki za odp
czy przez ten 3 wtrysk moze silnik nie startowac?
czy jak wysuszyłem bak do 0 to mogło zatrzeć pompe? bo zaczynam mieć wrażenie, że po przekreceniu inny dzwięk słysze niż normalna prace pompy jak do tej pory.
czy to ten zawór może.

w sumie teraz to tylko wokół tych 3 rzeczy sprawa sie kręci.

Post: 11 listopada 2010, 00:08
autor: adipaw
jazda do sucha nie powinna nic zrobić!!
przez jeden błąd na wtrysku napewni komputer nie da odpalić!
exup ma inny błąd i mimo to powinien zapalić nawet na uszkodzonym

Post: 11 listopada 2010, 00:16
autor: ziomek166
ok,
dzięki
czyli wiem w którą stronę iść (przewodu 3).
dam znać co bylo.

[ Dodano: Sob Lis 13, 2010 8:42 pm ]
zrobiłem reset, znalazłem opis w książce
ale błąd wskakuje ponownie.
dostałem sie do przewodów pod zbiornikiem paliwa przeczysciłem wszystkie, przeglądnąłem wszystko zwłaszcza ten 3 przewód, ale dale nie moze wystartować!

[ Dodano: Sro Lis 24, 2010 11:54 pm ]
problemem był alarm.

rozlączenie akumulatora sprawiło ze alarm zwariował, odcięty zapłon, odcita pompka, itp.
zdecydowałem całkowicie wyciągnąć alarm bo nie mam do niego nerwów.
wszystko działa po staremu, dzieki za wszelką pomoc.