Strona 1 z 2

Proszę o pomoc w rozszzyfrowaniu błedu- film

Post: 09 marca 2011, 23:58
autor: Mateo38
Koledzy kto mi powie czy jest to błąd 19 czy 1 i 9? http://www.youtube.com/watch?v=u9nX__HJhzo

Post: 10 marca 2011, 12:32
autor: orzech
W serwisówce piszą tak:
* The PGM-FI MIL denotes the failure codes (the number of blinks from 0 to 35) . When thendicator lights for 1 .3 seconds it is equivalent to ten blinks . For example, a 1 .3 second illumination and two blinks (0 .5 second x 2) of the indicator equals 12 blinks. Follow code 12 on page 5-28) .

* When more than one failure occurs, the MIL shows the blinks in the order of lowest number to highest number. For example, if the indicator blinks once, then two times, two ailures have occurred . Follow codes 1 and 2 on page 5-14) .

Więc wydaje mi się że chodzi o błędy 1 i 9, bo gdyby był 19 to nie byłoby takiej długiej przerwy pomiędzy mrugnięciami, ale nie jestem specem i może poczekaj lepiej na wypowiedź któregoś z forumowych mechaników :)

Post: 10 marca 2011, 18:27
autor: Kamil929
O co chodzi z tymi błedami jak to sie sprawdza;d?

Post: 10 marca 2011, 19:18
autor: Premo23
Z tego co wiem kody odczytuje sie najstepujaco:dlugie mrugniecie nastepujace po sobie to dziesiatki np:1-10,2-20,3-30 itd nastepnie krotkie mrugniecia tak jak u ciebie to jednosci odczytujesz normalnie tlumaczac jak chlopu na miedzy 1-1,2-2 itd.W twoim wypadku sa to bledy 1 i 9.Jakbys mial pierwsze mrugniecie dlugie wtedy nalezaloby zsumowac. :okulary:

Post: 10 marca 2011, 23:14
autor: Wariat79
Po mojemu wyświetla błędy nr. 1 i 9 ;)

Post: 11 marca 2011, 23:40
autor: Mateo38
Wychodzi na to ze sa to błedy 1 i 9, trochę przejrzałem serisówke no i mimo tego że z angielszczyzny za dobry nie jestem to tak wywnioskowałem, ponieważ pisze że przy błędzie 1 i 9 silnik bedzie pracował normalnie, a przy 19 w ogóle. Mój chodzi jak szalony więc opcja pierwsza. Teraz tylko pytanie co mogło się stać z tymi czujnikami w puszcze filtra? Jak najprościej i bez profesjonalnego sprzętu to naprawić?

[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 10:42 pm ]
Kamil929, żeby sprawdzić błędy podnosisz swój fotel, szukasz wolnej czarnej kostki w okolicach aku, robisz w niej zworkę jakimś kabelkiem albo drucikiem, przekręcasz stacyjkę, kil switch na ON no i liczysz mrugnięcia, powodzenia w diagnozowaniu:)

Post: 11 marca 2011, 23:43
autor: wiertło
Hmm a z prawej strony filtra jest taki sensor od spodu jest podlanczany wezyk moze cos tam nie teges i tak Ci to chodzi. ja sam to mialem nie podlaczylem i pozniej szukalem i okazalo sie to.

Post: 11 marca 2011, 23:53
autor: Mateo38
Wykręcałem ten sensor, popatrzyłem na niego i wkręciłem z powrotem. Wężyk też włożyłem, więc ciężka sprawa, grubsza robota się szykuje:)

Post: 11 marca 2011, 23:54
autor: wiertło
moze cos nie laczy czy cos :) dziwna sprawa:)

Post: 12 marca 2011, 00:41
autor: zinnej
podpinam się pod temat. mam to samo. w serwisie powiedzieli: albo czyszczenie coś da albo wymiana [850zł]

jakie mogą być konsekwencje jeżdżenia z tym błędem przy założeniu, że nie będzie się jeździć ostro do momentu naprawy ?

Post: 12 marca 2011, 00:45
autor: Mateo38
Powiem Ci że ja cały czas daję ostro i chyba się nic nie dzieje;) Ale chciałbym to zrobić żeby wszystko było jak należy. Szczególnie że w czerwcu czeka ją trasa jakieś 2 tys km

Post: 12 marca 2011, 00:47
autor: zinnej
W serwisie straszyli poważnymi konsekwencjami . Bo przepustnica nie działa prawidłowo czt coś. w poniedziałek będę wiedział więcej

[ Dodano: Pią Mar 11, 2011 11:48 pm ]
Możliwy spadek mocy itd