Strona 1 z 1

Błędy

Post: 17 maja 2011, 22:14
autor: jacek1
Znowu ja zawracam gitarę, ale już mnie trafia, pomocy.
Z ładowaniem się uporałem (wymiana alternatora) i zabrałem się za sprawdzanie błędów.
Po podłączeniu silniczka od exupu włożyłem zworkę i wywala mi błąd: 1, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 34, 35. Według serwisówki przy kodach 12-15 (jeżeli dobrze przetłumaczyłem) moto nie powinno odpalać. Zapala normalnie, świeci się cały czas czerwona dioda i na wyświetlaczu FI, lekko falują obroty jak jest zimny, potem jest ok. Jest lekko zmulony do 6 tys, ale myślę, że to wina nie podłączonego exupu (zawór jest w pozycji otwartej).
Skąd te błędy, przecież nie możliwe żeby trafiło 4 wtryskiwacze i kilka czujników na raz. Posprawdzałem wszystkie kostki, przewody, miernikiem dopływ prądu do czujnika położenia, rezystencję IAT sensora i wszystko niby ok. Na sprawdzenie reszty nie miałem już nerwów.
Może ktoś miał podobną sytuację, czy ja coś źle robię, walnięty moduł, czy co? Można to olać i jeździć, ale ja tak nie potrafię.
Z góry dzięki za jakieś podpowiedzi. Kilka rzeczy już naprawiłem dzięki temu forum, to może i z tym dam radę.

[ Dodano: Sro Maj 18, 2011 9:05 am ]
Panowie, może ktoś podpowie na co w szczególności zwrócić uwagę. Nie chcę na razie wywalać kasy na czujniki, na podmiankę też nie mam. Co z tymi wtryskami, przecież nie powinienem wcale uruchomić silnika. Pomocy... :(

[ Dodano: Sro Maj 18, 2011 9:50 pm ]
Już sobie poradziłem, dzięki.

Post: 26 maja 2011, 12:15
autor: gogo_one
to opisz co to było, że taka choinka z błędami Ci wywalała? dla następnych będzie...

Post: 26 maja 2011, 12:36
autor: jacek1
Po prostu skasowałem błędy wg serwisówki:

SELF-DIAGNOSIS RESET
PROCEDURE
1 . Turn the engine stop switch to RUN and ignition
switch OFF .
2. Short the service check connector of the PGM-FI
system using a jumper wire .
3 . Turn the ignition switch ON .
4 . Remove the jumper wire from the service check
connector.
5 . The MIL lights about 5 seconds .
While the indicator lights, short the service check
connector again with the jumper wire .
Self diagnosis memory data is erased, if the MIL
turn off and start blinking .
• The service check connector must be jumped
while the indicator lights . If not, the MIL will not
start blinking .
• Note that the self diagnosis memory data cannot
be erased if you turn off the ignition switch before
the MIL starts blinking .
If the MIL blinks 20 times, the data has not been erased, so try again.
Rozdział 5-9 str. 122

Wcześniej w postach wyczytałem, że wystarczy odłączyć minusową klemę i zapalić fajkę :mrgreen: