Strona 1 z 2

HELP!!! BO JUZ KURWICY DOSTAJE!!

Post: 30 lipca 2008, 20:09
autor: gogo_one
ludziska prosze Was pomozcie mi bo normalnie wyjde z siebie. CENZURA mnie juz strzela taka, ze zaczynam miec ochote sprzedac 929...

nie wiem co sie jej teraz CENZURA, ale jakis czas temu mialem problem z wentylatorem (zalaczal sie przy 106*C). wyjalem czujnik z chlodnicy, przeczyscilem styki i zaczal dzialac od 103*C. DO CZASU. bo teraz do CENZURA wafla znowu zaczal sie zalaczac przy 106*C ale to jeszcze nic! najlepsze w tym wszystkim jest to, ze jak wlacze dlugie swiatla (obojetnie czy przy wlaczanym silniku, czy przy wylaczanym) to temp. OD RAZU SKACZE O KILKA (lub kilkanascie) stopni!!!! TYLKO przy wlaczanych dlugich swiatlach!! podczas jazdy na dlugich potrafi dojsc do 122*C i zaczyna migac czerwona dioda (jak wylacze dlugie to automatycznie spada do 108-109*C). zeby nie bylo, to problem pojawil sie z dnia na dzien..

nie wiem co myslec, ale stawiam na elektryke - intuicja mi to podpowiada. tyle tylko czy mam racje?

jesli ktos mial podobny problem, lub podejrzewa o co moze chodzic to bardzo prosze o pomoc, bo ja juz trace nerwy... albo moze jest tu na forum jakis dobry elektryk z warszawy lub okolic, chetny pomóc (oczywiście za $$) ?

pozdrawiam

ps. sory za składnie, ale z nerwów caly sie trzese

Post: 30 lipca 2008, 21:49
autor: RudiszRR
929 i 954 to moto w ktorych lubiala sie CENZURA elektronika a szczegolnie moduly wiec jesli w twoim przypadku jestes pewien ze nie masz cos CENZURA z kablami to jesli masz mozliwosc wez pozycz od kogos z 929 modul i sprawdz jak dziala u Ciebie albo zeby jemu nie CENZURA modulu to zobacz jak twoj dziala u niego. Zwykly kazio elektryk Ci tego nie zrobi bo to CENZURA sprawa, sam z modulem bawilem sie prawie rok diagnoz bylo tyisace a wystarczylo ze zmienilem na nowy i jak reka odjal

Post: 30 lipca 2008, 22:30
autor: cziken929
masa !! Kiedyś robiłem gixera który wyświetlał 200 błędów na minutę i chodził jak betoniara :shock: A to klema na aku poluzowana. Na szczęście szybko znalazłem i obyło się bez sprawszania elektryki na piechotę. Wszystko masz w manualu i niestety z mierniczkiem poszedł po nitkach etc..

Post: 30 lipca 2008, 22:59
autor: fabiq
100% brak masy, pewnie masz szpeja nowke sztuke po strzale maly gruzik, sprawdz wszystkie polaczenia masy do silnika na motocyklu, masy do ramy, pewnie masz tez problem z kierunkami?! marnie mrugaja albo szybko albo wolno albo ledwo swieca

Post: 31 lipca 2008, 09:02
autor: lewar
Też obstawiam 100% że masa i szukałbym jakiejś masy zaśniedziałej pod zegarami i w okolicach kabli do lampy - temperatura pokazywana na zegarach jest wyliczana na podstawie pomiaru oporności na czujniku - a oporność to on se mierzy poprzez różnicę napięć pomiędzy tym co na czujniku a +12V. Może być tak, że te +12V z którymi se to porównuje dostaje (głupio to zabrzmi) "za słabe/mocne" a po włączeniu świateł pojawia się (albo upływa) gdzieś jakieś napięcie (obciążenie żarówką) i opór jaki on stara się wyliczyć z czujnika wychodzi zły i wtedy pokazuje np. 122st.
W mojej drugiej CBR (600) mialem tak, że notorycznie temperatura była za mała - okazało się że czujnik temperatury znajduje się na termostacie pod bakiem, który był przykręcony do ramy i niedość że się poluzował, to zaśniedział w miejscu kontaktu z ramą - wtedy właśnie miał "słabą" masę. Po wyczyszczeniu wszystkiego chodzi jak marzenie :D

Post: 31 lipca 2008, 15:13
autor: goOly19
106 C to chyba norma :?

Post: 01 sierpnia 2008, 14:15
autor: gogo_one
o widzicie. dzięki za info koledzy. postaram sie to (mase) sprawdzic w najblizszych dniach i dam info czy pomoglo czy nie.

ps. fabiq, tak niestety polasilem sie (śmieszna cena) na moto po szlifie na 1 i 2 strone (moto kolegi), tyle tylko że nie wiedziałem że ten kolega to gamoń i fleja i nie dba o motocykle :\
teraz rozpapaturuszył k7 salonówke...

Post: 01 sierpnia 2008, 21:52
autor: Wściekła
u mnie standard temperaturki to 80, ale jak w miescie sie wolniej w korkach sunie to tylko raz mialam 106 stopni. Zwykle 103-104 maksymalnie i przy 103 wentylator się włącza....

a co do Twojego przypadku... to aż taka dobra w te klocki nie jestem żeby ocenić, moja niunia bezawaryjna po zrobieniu 6 tysi km :twisted: lallllunia :twisted:

Post: 02 sierpnia 2008, 00:53
autor: cziken929
jak właścicielka :wink:

Post: 07 sierpnia 2008, 08:36
autor: gogo_one
no i cóż, najprawdopodobniej faktycznie masa. wzmocniliśmy ją wczoraj ze znajomym sąsiadem - chopak ma troche pojęcia o elektryce. poprowadziliśmy drugi kabel masowy, ale w sumie mało pomogło. tzn. znam przyczynę i wiem czemu wskazanie temp. przekłamuje (po wyłączeniu świateł, a więc obciążenia jest wszystko OK!). dzisiaj postaram się przeczyścić wszystkie dojścia do masy (czyli do silnika), a jeśli i to nie pomoże to oddam do jakiegoś 'fachowca elektryka' niech siedzi i naprawia.

dzięki za wszelkie podpowiedzi

Post: 27 maja 2009, 15:37
autor: blady70
czesc mialem ten sm problem i po ciezkich probach udalo mi sie naprawic i dojsc do tego.. jesli nadal nie udalo Ci sie z tym uporac daj znac to napisze Ci co i jak:):)

Post: 27 maja 2009, 18:02
autor: szubert_1
I ja w 954 miałem podobny problem. Do tego po jakimś czasie pojawił się problem z kierunkami i światłami. Sprawdziłem wszystko: połączenia masowe, czujniki, styki i inne pierdoły. Problem zniknął jak ręką odjął po wymianie akumulatora i do dziś cieszę się w pełni sprawnym moto.[/code]