Strona 1 z 2

moja 929 nie laduje na wolnych obrotach

Post: 04 marca 2012, 15:58
autor: shuler
co moze byc tego przyczyna ze nie mam ladowania na wolnych a wystarczy ze dodam lekko gazu i ladowanie jest? jak pochodzi na wolnych za dlugo to ako dostaje po dupie i gasnie ;/

potrzeba mi malej pomocy moze ktos z was mial podobnie ;/

Post: 04 marca 2012, 16:02
autor: Kecajm69
Możesz mieć padnięty alternator ja tak miałem przy 929. Pomierz prąd alternatora i będzie wszystko jasne.

Post: 04 marca 2012, 16:04
autor: shuler
a ewentualny koszt naprawy badz wymiany jesli bylby to alternator?

Post: 04 marca 2012, 16:10
autor: Kecajm69
Płaciłem bodajże 160 zł. Wyciągasz wysyłasz i zakładasz całość trwała może z 9 dni. Poszukaj w szukajce o alternatorze to tam jest link do stronki tego chłopaka.

[ Dodano: Nie Mar 04, 2012 3:20 pm ]
http://forum.fireblade.pl/topics31/awar ... r&start=12
Tu coś znajdziesz i jest tel. do tego chłopaka co ja wysyłałem i był wszystko OK.

[ Dodano: Nie Mar 04, 2012 3:29 pm ]
http://forum.fireblade.pl/topics31/pomocy-vt5307,12.htm
A tu znalazłem fotki z moimi pomiarami.

Post: 04 marca 2012, 17:18
autor: kocan
kolego jak sie zastosuje odpowiedni drut to bedzie wszystko ok, akurat przezwajam silniki elektryczne ktore pracuja rowniez w oleju i nie ma problemu. Izolacja musi byc minimum klasy E (odporna do ok 200st. celsjusza) i to jeszcze pokrywasz lakierem do uzwojeń i jest gitara. co do przezwojenia to jesli ktos zrobi to dobrze to bedzie smigalo lepiej jak oryginal, robilem np "kilka" silnikow z kosiarek i lepiej sobie radza jak oryginaly (mowie tu o chinskich kosiarkach bo niestety firmowki juz sie nie zrobi lepiej :)).

Post: 04 marca 2012, 17:42
autor: shuler
dzieki wielkie za pomoc, pomierze sobie i zobaczymy co z tego wyjdzie ;]

Post: 04 marca 2012, 18:40
autor: speed1_2004
identycznie mialem w 929 wymiana alternatora pomogla:)

Post: 04 marca 2012, 19:28
autor: kocan
Ogolnie jak ktos chce i ma stary altek niepotrzebny spalony to moze mi wyslac i zobacze czy sie zrobi. nigdy tego nie robilem (mam doswiadczenie z silnikami elektrycznymi) dlatego jesli sie uda to ktos bedzie mial dobry altek :)

Post: 05 marca 2012, 09:00
autor: maciekx
tylko nie mierz w ten sposób jak pokazał w linku kolega Kecajm bo to pomiar bez sensu i niczego się z niego nie dowiesz.

najpierw podaj jakie wartości napięcia masz na zaciskach aku przed odpaleniem zmierz. potem odpal zmierz i przygazuj i napisz. żeby wykluczyć że napewno nie masz tego ładowania. i potem żeby stwierdzić czy to regulator napięcia czy alternator.

a napięcia na alternatorze się mierzy napięciem przemiennym i nie do masy tylko między fazami alternatora. i wtedy jaaako tako mniej więcej będzie można coś stwierdzić

Post: 05 marca 2012, 09:44
autor: OZI
cały proces weryfikacji problemu z ładowaniem masz w tym temacie.

http://forum.fireblade.pl/topics31/problem-z-ladowaniem-vt2573.htm

poza tym jeżeli to alternator to coś było przyczyną tego ,że się spalił. Prawdopodobnie możesz mieć stary akumulator który z racji wieku lub jakości niedomagał.
Altka można wymienić na zamiennik/używkę lub przewinąć (przewijanie m.Gogołowa tel.503038126, gość robi w 7dni cena 150zł)
Powodzenia.

Post: 06 marca 2012, 00:40
autor: TheKriStreet
Problemy z alternatorem zaczynają się najczęściej po szlifie, kiedy strzała dostaje pokrywa altka. Ja miałem podobny problem. Najważniejsze jest, żebyś się upewnił czy aby to napewno problem z altem, czy może z regulatorem. Jako że człowiek uczy się na błędach, to ja 3 razy przewijałem altka, i za każdym razem padało jedno uzwojenie. Za 3 razem koleś powiedział że więcej mam się z nim nie zgłaszać. Sprawdziłem regulator - wymieniłem i jak ręką odjął. Przewijanie altka jest ok, ale po przewinięciu może podziałać 4 lata a może 4 dni, w zależności jak udało sie go przewinąć. ;)

i slowo sie rzeklo ;/

Post: 12 marca 2012, 22:33
autor: shuler
no niestety okazalo sie ze jednak kilka zwojow alternatora jest spalonych jak stara drozdzowka 0_o i zdziwilem sie ze przewody z alternatora byly ciensze niz te ktore ida do regulatora napiecia ;/ nie powinno byc odwrotnie? moze ktos juz tam grzebal, jak myslicie? pozostalo mi teraz kupno nowego albo przewiniecie obecnego i w sumie nie wiem sam co lepiej zrobic takze opinie jak najbardziej wskazane.