Strona 1 z 2
CBR 929 stuka, puka, w silniku pomiędzy 2-4 tyś obrotów

:
10 kwietnia 2012, 13:23
autor: Mash22
Witam,
jak w temacie. Mojego czorta zaczęły męczyć dziwne odgłosy dochodzące z serducha.. Na zimnym silniku jest cisza ale jak temeratura skoczy ponad 90c zaczyna pukać

. Słychać to tylko pomiędzy 2 i 4tyś obrotów, także podczas jazdy. Podczas sprawdzania odgłosów stetoskopem najbardziej słyszalne pukanie dochodziło z okolicy miski olejowej i im wyżej tym odgłosy zanikały. Silnik chodzi jak należy nie stracił mocy, kontrolki sie nie palą.... Załączam link do video:
http://youtu.be/N901FsGZP30 . Spotkał się ktoś z czymś takim? Proszę o wasze sugestie i opinie w końcu co kilka głów to nie jedna

AHA na koniec dodam tylko że zmieniłem olej i nie było w nim żadnych opiłków itd, czysty jak łza.
Pozdrowki
M

:
10 kwietnia 2012, 18:08
autor: mario 12
Ja bym zaczął od sprzegła,moze łozysko na docisku albo na koszu,zobacz czy jest róznica jak wciskasz sprzegło,przyczyn moze byc kilka,ale najlepiej isc po najmniejszej lini oporu.Jesli penewka to nie ma co gazowac zeby jej nie obruciło ale powinna zacząc mrugac kontrolka ale nie koniecznie odrazu...przytkaj tłumik jakąs szmatą ale tak zeby spaliny mogły jeszcze przeleciec wtegy owiele lepiej słychac silnik.Ale takie pytanko.Moto teraz kupiłes i oliwe zmieniłes cz jak to było?Bo poprzednik mógł jakiegos doktora ci gratis dodac do oleju na wyciszenie;)

:
10 kwietnia 2012, 19:54
autor: trauma
Hmm powiem Ci ,że jak dla mnie to ogólnie nawet bez przegazowania silnik strasznie brzydko pracuje. Tak jak poprzednik mówi sprawdź kosz sprzęgłowy, zawory kiedy regulowałeś? Możesz oliwe zleć do jakiejś miski i poszukać czy nie ma opiłków.. A jak nie ogarniasz tematu to lepiej prowadź ją od razu do speca..

:
10 kwietnia 2012, 20:48
autor: Lukki
Coś na zawory i rozrząd to nie wygląda. Jak najszybciej zdjąłbym pokrywę sprzęgła i miskę olejową i tam poszukał.

:
11 kwietnia 2012, 01:40
autor: Mash22
Moto kupiłem z tymi odgłosami i w dobrej cenie. Wciśnięcie sprzęgła nic nie daje. Zaworki sprawdzone a rozrząd to nie jest na bank. Stuki dochodzą z dołu silnika i tylko po osiągnięciu 90 stopni C. Jak znajdę chwilkę to zajrzę pod miske i sprzęgło i może uda się coś ustalić... Dodam tylko że moto będę próbował naprawić w celach edukacyjnych

więc w razie "W" jakby miał ktoś sprawny piecyk na sprzedaz to proszę o kontakt. Będę relacjonowal swoje poczynania. Jak ktoś miał podobny problem niech wtrąci swoje 3 grosze. Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.
M.
Mały update... Zdjąłem pokrywe sprzęgła i znalazłem mały luz na pompie oleju oraz na jednym ze ślizgaczy z resztą sami zobaczcie
http://youtu.be/lCE7Z1dwTOo . Wyczytałem gdzieś przypadek, że hałasowała pompa wodna która z resztą, jak mi się wydaje, łączy się z pompą oleju (jak się mylę to proszę poprawić). Zajrzałem do miski olejowej i żadnych opiłków nie widać. I tu moja prośba do ludzi co mają taki silnik gdzieś na pułce lub ze zdjętą pokrywą sprzęgła - zerknijcie jak to wygląda u was i dajcie znać co i jak. Samo sprzęgło wygląda ok i zaraz po sprawdzeniu pompy wodnej zabiorę się za jego demontaż

Tymczasem pozdrawiam.

:
11 kwietnia 2012, 19:11
autor: mario 12
moze byc panewka,jak olej sie rozgrzeje jest rzadki i juz tak nie uszczelnia i moze zacząc stukac,no ale to jest kot w worku i wielka niewiadoma.A dobre serce bedzie ciezko znaleźć...

:
11 kwietnia 2012, 19:52
autor: Lukki
Hmm zastanawia mnie ta zębatka pompy oleju. Łańcuszek na niej napewno ma mieć luz, on nawet wydaje się za duży ale tak ma być. Natomiast nie wiem jak z tą zebatką, szkoda, że u siebie nie sprawdziłem, bo troche w tym grzebałem przez zime.
Co do ślizgu łańcucha rozrzadu, to tam nigdy nie będzie na sztywno i wg mnie to nie jest Twoim problemem.

:
18 kwietnia 2012, 13:07
autor: Mash22
mały update:
zakupiłem używaną pompke olejową i też ma luz wiec zakładam że tak ma być

jedyne nieprawidłowości które udało mi się znaleźć to źle złożone sprzęgło... wszystkie tarczki sa identyczne i brakuje "judder springs" przy ostatniej tarczce. Poskładam wszystko jak należy i napisze czy pomogło (mało prawdopodobne)

AHA jest jeszcze jedna rzecz a mianowicie na łączeniu pompy oleju i wody jest spory luz ale zbadam to dopiero jak odpale maszyne
Link do ekstra stronki z częściami na wyciągnięcie ręki (tylko UK)
http://www.hondaoriginalparts.com
Pozdrawiam
M
[ Dodano: Sob Kwi 21, 2012 4:20 pm ]witam ponownie zainteresowanych,
to jednak panewka/i stukają. Będę chciał to naprawić pomimo że wiele osób twierdzi że nie ma sensu... Kupie wał z panewkami i wymienie całość

. Dam napewno znać jak poszło.
Pozdrawiam
M

:
28 kwietnia 2012, 18:51
autor: Nowy
I ja w temacie dopytam bo w moim też coś zaczęło stukać i pukać, najlepiej słychać jak się rozgrzeje. A mianowicie odgłosy dochodzą bardziej po prawej stronie silnika i na dole. Odgłos jakby panewek do 4 tys. na wolnych obrotach też słychać a przy większych to tylko wydech bo pewnie zagłusza. Więc moje pytanie do znawców tematu jest jakaś szansa że to coś innego? Bo odgłosy bardzo podobne do panewek, tak jakby przedmuchy powietrza, takie furgotanie słychać itp. Robiłem "test na panewki" i oliwiara nie świeci, jak kupowałem piec to po odkręceniu misy wszystko było ok, żadnych opiłków, a sam na gumie nie latam i moja cebra czerwonego pola chyba jeszcze nie widziała bo nie katuje ostro. Jak ktoś spotkał się z podobnymi objawami to nie da znać, bo jak to panewy to do lasu i sznur na łeb bo to 3 piec w tym moto za mojej kadencji.

:
28 kwietnia 2012, 19:58
autor: PS BXL
Nowy pisze:... bo to 3 piec w tym moto za mojej kadencji.
no NIEZLE,
czesciej zmieniasz silniki w 929 niz inni opony, czy to sa az tak cienkie silniki czy to ty je tak "zajezdzasz"?

:
28 kwietnia 2012, 21:46
autor: luis954
istnieje takie coś jak EXUP.czy coś w podobie?sprawdzałeś?

:
29 kwietnia 2012, 07:53
autor: DOMEL
PS BXL pisze:Nowy pisze:... bo to 3 piec w tym moto za mojej kadencji.
no NIEZLE,
czesciej zmieniasz silniki w 929 niz inni opony, czy to sa az tak cienkie silniki czy to ty je tak "zajezdzasz"?
no przeciez napisal ze silniki nie widza czerwonego pola u niego bo delikatnie lata
pewnie sie rozsypuja od stania w garazu
co do odglosow to moge sie mylic ale odglosy pukania powinny przyspieszac wraz z rosnacymi obrotami.Chodzi mi o ewidentne panewki.wiec jesli pukanie jest jednostajne bez roznicy czy obroty sa zwiekszane to szukalbym przyczyny przy czyms innym.Dobrze ci kolega radzil sprawdz moze ustawienia exupa i naciag linek bo to moze one powoduja klepanie klapka w ukladzie wydechowym.Powoduje to dziwne i dosyc glosne metaliczne odlgosy.Mialem pdobnie ale glownie jak odapalem moto zimne - zginelo po regulcji exupa.