Strona 1 z 3

cisnienie oleju (... lampka)

Post: 30 kwietnia 2012, 00:25
autor: Arczi
Witam wszystkich moto-maniakow jest to moj pierwszy post ,a nie umiem znalezdz podobnego ,wiec prosze o zrozumienie i jeszcze bardziej o pomoc( HELLP!!!) a wiec do rzeczy
od 4 dni podczas zatrzymania i zluzowania moto kiedy temp. siega 100-108stopni zaczyna mrugac lampka juz nawet nie chce mowic jakiego koloru ,bo gdy to widze to serce mi peka , nie slysze zadnego stukotu na wolnych jak i wysokich obrotach (tlumik oryginal) a moto moim zdaniem chodzi jak dawniej, nie latam na gumie nie palilem jej a przebieg niby 19K dodam ze w styczniu zmienialem olej i nalalem ok. 2L polsyntetyka GPS i ok. 2L. czystego syntetyka T4 CASTROL , w okienku pokazuje full stan
Bardzo prosze o rady i z gory dziekuje za karzda literke napisana a ktora moze mi pomoc
Aha i dodam ze przy zimnym silniku tego ni-ma
Pozdrawiam

Post: 30 kwietnia 2012, 01:06
autor: Skucior
Cześć, kolego nie chce Cię straszyć, ale miałem podobnie :( I piec się wyrzygał :( Robiłeś "próbę olejową"?

Post: 30 kwietnia 2012, 06:23
autor: pepus11
Swieci ci oliwiarka czy mruga czerwona kontrolka ? bo jak mruga czerwona to pokazuje ci jakis blad :P

Post: 30 kwietnia 2012, 07:35
autor: majzel
zacznijmy od tego, że syntetyka i półsyntetyka nie powinno się mieszać...
pewnie tak jak wyżej Ci koledzy napisali miga Ci błąd, a wentylator Ci chodzi?

Post: 30 kwietnia 2012, 08:16
autor: Yarson 954
Kolego..Przykro mi ale Panewki siadly...
mruga, i jak dasz gazu nie mruga, i tak w kółko na cieplym?

nie smigaj moto bo moze strzelic,jak Raptownemu na pokazach..
nowy piec,albo remont..ok.2000-2500.
pzdr

Post: 30 kwietnia 2012, 12:11
autor: Lukki
Skoro mryga Ci oliwiarka i nic jeszcze nie tłucze to w sumie nie tak źle. Możnaby się pokusić o remont i mówię poważnie. Wał przecież jeszcze nie dostał, panewki nie obróciło.

Post: 30 kwietnia 2012, 21:47
autor: Yarson 954
ale to sygnal ze panewki, jest szansa, ze tylko nowe panewki ci wstawia jak wał nie dostal...

i naprawde nie smigaj z tym piecem..

Post: 01 maja 2012, 00:11
autor: Arczi
dzis rano odpalilem na momencik zeby uslyszec jakies stuki i nic , jutro wezme sluchawki i postaram sie nasluchac dokladnie , mysle o zalaniu go 0,5syntetik GPS i moze wtedy zerkne co sie bedzie dziac ,aha i przy tej probie obnizylem obroty na zimnym do 500 i nie mruglo nic a na >100st.C przy 1K mruga , aha mam jeszcze 2 pytanka : 1. czy pruba olejowa to jest 1 bieg i do zgasniecia? czy manometrem??
2.ktore to panewki siadaja zazwyczaj te wal-korbowod czy wal-korpus
wentylator wlancza sie przy 108-109st.Cv a u was jak ??
dziekuje wszystkim za odpowiedzi i prosze o dalsza pomoc ,bo zamierzam stoczyc bitwe engine VS śmietnik
Pozdrawiam

[ Dodano: Wto Maj 01, 2012 12:12 am ]
znaczy sie wczoraj, przepraszam

Post: 01 maja 2012, 09:07
autor: trauma
co do wentylatora to masz dość wysoką temp kiedy Ci się uruchamia. u mnie zaczyna działać za zwyczaj przy 103-104C raz tylko włączył mi się chyba przy 105.

Post: 01 maja 2012, 12:02
autor: Lukki
Musisz sprawdzić w serwisówce przy jakiej temperaturze powinien się włączyć wentylator. Jak u Ciebie włącza się póżniej, to zacznij od porządnego przeczyszczenia styków czujnik w chłodnicy-wentylator-zasilanie wentylatora.

Generalnie to siadają panewki między blokiem silnika a wałem.

Mylisz pojęcia, próba olejowa, tyczy się kompletnie innego zagadnienia, w ten sposób sprawdza się ciśnienie sprężania.

Rozumiem, że Tobie chodzi o sposób na panewki. Rozgrzewasz motor, wrzucasz pierwszy bieg. Chwytasz za hamulec i trzymając go popuszczasz sprzęgło. Starasz się popuścić do takiego momentu, że motor zaraz już zgaśnie. Wtedy patrzysz czy zapali się kontrolka od oleju czy nie. Jednakże, to jest takie poglądowe ocenienie sytuacji.

W Twoim przypadku nie ma co tego sprawdzać. Zabieraj się za rozbiórkę silnika, bo naprawdę można go jeszcze uratować.

//////////////////////////////////////////////

Wogle zauważyłem, że niektóre tematy zaczynają przechodzić na coraz nowsze modele. :D

Kiedyś to o uszkodzonych panewkach słyszało się tylko przy dziale z sc 28 albo sc 33 bo za dużo latało się na gumie. A teraz to przeniosło się na 929 i 954. :P Czas zasuwa, nie ma co.

Post: 01 maja 2012, 12:53
autor: majzel
na początek wylej ten zmieszany olej, i zalej półsyntetykiem i zobacz co się będzie działo, bo czasem choć bardzo rzadko przy mieszaniu olejów mogą się zwarzyć.

Post: 01 maja 2012, 23:12
autor: Arczi
tak z ciekawosci ile kosztuja panewki pytam na wszelki W.