It is currently 18 November 2025, 07:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Dziwna praca silnika na jałowym aż do 4-5 tys., obrotów.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 9
Joined: 16 May 2019, 09:22
Motocykl: HONDA CBR 900 RR SC 33
Year production: 1998

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 05 August 2019, 10:20

Tak właśnie do praktycznie końca jego długości. A mam pytanie czy wymiana tego tłoka wiążę się z rozpołowianiem całego pieca, czy można tłok wymienić od góry, znaczy po zdjęciu głowicy, plus rzecz jasna jej splanowaniu? Dziś będę zrzucał głowicę to dorzucę zdjęcia jak to wszystko wygląda.

 
Posts: 660
Joined: 13 August 2013, 11:00
Location: Tarnów
Points: 20
Motocykl: CBR1100XX
Year production: 2001

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 05 August 2019, 16:57

Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Możliwe że puszczał przez membranę i dlatego wypaliło tłok.

Nim zdemontujesz głowicę kamerą endoskopową sprawdź czy w ogóle jest sens co kolwiek z tym silnikiem robić.
Dodatkowo serwisówka obowiązkowo otwarda i sprawdź kolejność odkręcania głowicy bowiem nie każdy silnik ma przewidzianą możliwość planowania i nie dostaniesz uszczelek nadwymiarowych.

Aby zdemontować tłok musisz silnik rozpołowić.
Dlatego wpierw sprawdź kamerką czy w ogóle jest co ratować.

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 05 August 2019, 17:58

AdamSsS wrote:Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Możliwe że puszczał przez membranę i dlatego wypaliło tłok.

Nim zdemontujesz głowicę kamerą endoskopową sprawdź czy w ogóle jest sens co kolwiek z tym silnikiem robić.
Dodatkowo serwisówka obowiązkowo otwarda i sprawdź kolejność odkręcania głowicy bowiem nie każdy silnik ma przewidzianą możliwość planowania i nie dostaniesz uszczelek nadwymiarowych.

Aby zdemontować tłok musisz silnik rozpołowić.
Dlatego wpierw sprawdź kamerką czy w ogóle jest co ratować.


Adam, wszystko ładnie pięknie, jedynie mała poprawka - w SC33 nie ma regulatora ciśnienia paliwa, jest to model na gaźnikach.

 
Posts: 501
Joined: 30 July 2014, 09:17
Location: pl
Points: 3
Motocykl: .
Year production: 2000

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 05 August 2019, 18:58

AdamSsS wrote:Sprawdź regulator ciśnienia paliwa. Możliwe że puszczał przez membranę i dlatego wypaliło tłok.

Nim zdemontujesz głowicę kamerą endoskopową sprawdź czy w ogóle jest sens co kolwiek z tym silnikiem robić.
Dodatkowo serwisówka obowiązkowo otwarda i sprawdź kolejność odkręcania głowicy bowiem nie każdy silnik ma przewidzianą możliwość planowania i nie dostaniesz uszczelek nadwymiarowych.

Aby zdemontować tłok musisz silnik rozpołowić.
Dlatego wpierw sprawdź kamerką czy w ogóle jest co ratować.

a po co planować głowicę w motocyklu? przecież jak ona będzie odkręcona prawidłowo się nie skrzywi a każdą głowicę odkręca się tak samo.

 
Posts: 660
Joined: 13 August 2013, 11:00
Location: Tarnów
Points: 20
Motocykl: CBR1100XX
Year production: 2001

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 06 August 2019, 10:46

Patryk a umiesz czytać ?? przeczytaj wypowiedzi autora i moją.

 
Posts: 501
Joined: 30 July 2014, 09:17
Location: pl
Points: 3
Motocykl: .
Year production: 2000

Re: Dziwne stuki, cykanie, grzechotanie:( Prośba o pomoc!

Post » 06 August 2019, 16:44

"Dodatkowo serwisówka obowiązkowo otwarda i sprawdź kolejność odkręcania głowicy bowiem nie każdy silnik ma przewidzianą możliwość planowania i nie dostaniesz uszczelek nadwymiarowych." Odniosłem się do tego, czego niby nie "umiem" przeczytać?

Previous

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests