Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 22:25

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak iskry sc33 !!!!! pomocy!!!!

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 23:05
Lokalizacja: Ozorków
Motocykl: honda 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

brak iskry sc33 !!!!! pomocy!!!!

Post » 13 sierpnia 2009, 15:52

witam,
szukałem na forum, ale nic w tym temacie nie znalazłem, więc pisze (przynajmniej tego co by mnie interesowało )

tak jak w temacie nie mam iskry i nie wiem gdzie i jak dalej szukać przyczyn

motor na chwile odpalił zakulał i zgasł

sprawdzałem moduł i regulator napięcia ( mój moduł włożyłem do innego motoru i bez problemu odpalił)
sprawdzaliśmy stacyjkę, czujnik stopki i dalej lipa

od spodu w stacyjce znalazłem jakiś dziwny przepalony opornik myślałem, że to może być to, ale okazało się, że ten opornik raczej nie ma na iskrę wpływy
( może ktoś wie jaki powinien być tam opornik bo z mojego nie da się odczytać, a jak mam już wszystko rozebrane to przy okazji wymienię)

sprawdzaliśmy wyłącznik przy manetce i też wszystko jest ok.

przeglądałem instalacje i nie widać przetarć itp.

czy ktoś może mieć jeszcze jakieś pomysły co to może być?

pozdrawiam

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 13 sierpnia 2009, 16:10

Wlasnie kolego ten opornik w stacyjce ma wplyw na iskre. Mialem to samo sprawdzalem modul bo padlo na niego ze przepalony, jednak okazalo sie ze ten oporniczek ktory kosztuje 1zl. Wymienilem i maszyna hulala dalej.

 
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 23:05
Lokalizacja: Ozorków
Motocykl: honda 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 13 sierpnia 2009, 23:36

a czy możesz mi powiedzieć jaki oporniczek powinien tam być??

ja się dokładnie nie znam, ale kolega wlutował jakiś i to nic nie dało

później zmostkowaliśmy to i też była lipa

pozdrawiam

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 14 sierpnia 2009, 16:39

a bezpieczniki sprawdziłes ;p ;p , w skrzynce z bezpiecznikami moze cos nie łaczy... duzo mozliwosci

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 14 sierpnia 2009, 22:04

Jeśli moduł jest sprawny to jet tylko jedna możliwość; Ściągnij zbiornik i cały air box, potem podepnij multimetr plusem do przewodu plusowego cewki obojętnie której(bodajże z niebieskim paskiem) minus z multimetru na masę silnika !! Włącz zapłon i kill switch na on, powinno być napięcie aku czyli 12V. Jeśli jest to już prawie ustera znaleziona...odpinasz CKP sensor (czujnik położenia wału korbowego) i mierzysz napięcie indukcyjne ok 0.7 V kręcąc rozrusznikiem...najlepiej mieć oscyloskop lub funkcję peak hold w multimetrze. Jeśli czujnik hall efect nie generuje napięcia to sterownik nie wyzwoli potrzebnego zwarcia na masę do indukcji wysokiego napięcia. Tak czy owak na 99% masz uszkodzony impulsator (nazwa potoczna) Powodzenia ;)
wciąż zajmuję się serwisem

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 14 sierpnia 2009, 22:29

Wiesz co?? Wez ten opornik spod stacyjki i idz do elktronika on po oznaczeniach da Ci odpowiedni, albo zrob jak Ci kaze kolega powyzej :ooo:

[ Dodano: Pią Sie 14, 2009 10:31 pm ]
Mowie Ci mi ten opornik sie spalil, a jak Tobie tez to wina po jego stronie.

[ Dodano: Pią Sie 14, 2009 10:32 pm ]
Ja nie pamietam jaki to mial byc odkrec stacyjke i bedziesz wiedzial, ble jaki napewno nie.

 
Posty: 6
Rejestracja: 12 sierpnia 2009, 23:05
Lokalizacja: Ozorków
Motocykl: honda 900 rr sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 15 sierpnia 2009, 10:32

masz racje to na pewno jest ten opornik bo wszystko pozostałe jest ok
(wczoraj przełożyłem swoją stacyjkę do innego sc33 i też na niej nie odpalił)
teraz muszę ustalić jaki to opornik bo na moim nic nie widać


pozdrawiam

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 15 sierpnia 2009, 14:31

Wykrec stacyjke i odlutuj opornik, idz do elektronika on Ci znajdzie, mnie ten opornik kosztowal 1zl :P , a najpierw mechanik straszyl mnie ze modul jest spalony tylko ze na innym tez nie odpalal. Troche kiepsko bo dzisiaj swieto i wszystko pozamykane wiec sobie nie polatasz wiertarka :D

 
Posty: 49
Rejestracja: 12 lutego 2009, 21:43
Lokalizacja: Nysa
Motocykl: Super Duke
Rok produkcji: 0

Post » 26 lutego 2010, 18:39

Podpinam się pod ten temat bo mam podobny problem, nie mam iskry po zimie:) dziś włożyłem akumulator do moto i chciałem odpalić, no i nie odpalił, sprawdziłem brak iskry. I teraz pytanie co przez okres stania w garażu mogło się zepsuć, że tej iskry nie ma? Pomóżcie

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 27 lutego 2010, 01:09

świece wyczyściłeś?

 
Posty: 49
Rejestracja: 12 lutego 2009, 21:43
Lokalizacja: Nysa
Motocykl: Super Duke
Rok produkcji: 0

Post » 27 lutego 2010, 20:25

Już zrobione, urwany kabel w stacyjce:)


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości