Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 13:47

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z zapalaniem ciepłego silnika

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 14
Rejestracja: 12 września 2009, 19:07
Lokalizacja: Środa Wlk
Motocykl: WSK M21W2
Rok produkcji: 1980

Problem z zapalaniem ciepłego silnika

Post » 27 marca 2010, 01:43

Witam szanownych kolegów motocyklistów w nowym sezonie 2010 :D
Korzystając z ładnej pogody odpaliłem bladego i udałem się na przejażdżkę. Po paru kilometrach i wizycie na stacji benzynowej miałem problem z ponownym uruchomieniem silnika, pokręciłem trochę rozrusznikiem,pobawiłem się gazem i ssaniem (cudem unikając zalania), i motor zapalił. Pojechałem do dziewczyny, czas szybko mijał :P , za oknami zrobiło się ciemno i pora była wracać, a że zapowiadają pogorszenie pogody, wracałem najdłuższa trasą, jaką tylko mogłem wybrać :diabel2: Motor odpalił bez problemu. Jechałem spokojnie, księżyc oświetlał przydrożne pola i lasy. Mimo chłodu, wcale nie miałem ochoty się śpieszyć (cały czas miałem ważenie, że w rowie czai się jakaś dzika zwierzyna) :P
Zatrzymałem się przed domem, zgasiłem motor, poleciałem po klucze od garażu, wracam, a tu sprzęt nie do odpalenia. Chwile pokręciłem rozrusznikiem, akumulator szybko się rozładował, wiec nie wiem, czy zabawa gazem i ssaniem przyniosłaby efekt, pewnie tak. Akumulator już wcześniej słabo trzymał prąd, teraz wracałem żółwim tempem, cały czas na długich światłach, mógł dostać po dupie. Przed tygodniem jak z kumplami śmigaliśmy, też na ciepłym silniku miałem problem z odpaleniem, no ale w tedy akumulator mnie nie zawiódł i udało się.
Zastanawiam się, dla czego na ciepło nie chce od razu zapalać, przecież silnik chodzi równo, synchronizacja i zawory były robione nie dalej jak 4 tys. km temu, może rozrusznik za wolno kręci przez słaby akumulator, nie wiem. Przyznam, że sprzęt kupiłem w październiku, za dużo się nim nie najeździłem, ale nie przypominam sobie by coś takiego się działo. Jutro wyjmę akumulator, podładuje, w wolnej chwili zdejmę zbiornik, przeczyszczę filtr powietrza i świece zapłonowe, mam nadzieje, że będzie dobrze. A może ktoś z was też tak miał?
Zna ktoś może sposób na podratowanie akumulatora żelowego? wolałbym uniknąć wymiany...
Czekam na jakieś pomysły :) pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 27 marca 2010, 02:49

zamien sie z kims na akumulatory i bedzie jasne o co biega

 
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Rok produkcji: 1998

Post » 29 marca 2010, 22:42

Mam podobny problem, w tym tygodniu będę robił regulacje zaworów i wymianę świec, zobaczymy czy to coś da :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 09 września 2012, 21:14

witam kolego Miuchus :) robiłeś ten serwis w swojej cbr obserwuje temat i jestem ciekaw jak to teraz działa :D

[ Dodano: Nie Wrz 09, 2012 9:14 pm ]
Miuchus,
-1--2--klama i guma haha

Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Rejestracja: 27 marca 2011, 01:35
Lokalizacja: Stegna
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 12 września 2012, 23:45

Przyczyna, ze silnik nie odpala na ciepło mogą być wyklepane gniazda zaworowe, dzieje się tak gdy mamy wydech przelotowy i nie ustawiony pod niego gaźnik, a konkretnie skład mieszanki.

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 13 września 2012, 10:26

witam mam właśnie wydech LEO VINCE SBK :) w dodatku skrócony pięknie gra często lubi sobie strzelić :| silnik jest sc33 a gażniki sc28 nie było synchronizacji i tu jest pewnie problem :( najlepsze jest to że z 2 na po pych pali z miejsca
-1--2--klama i guma haha


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości