It is currently 18 November 2025, 11:27

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak zasilania

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 3
Joined: 09 April 2011, 00:25
Location: brzeg
Motocykl: sc33
Year production: 1997

brak zasilania

Post » 09 April 2011, 00:33

Witam opiszę teraz problem z jakim się zmagam:
w motocyklu jest kompletny brak zasilania, po włożeniu kluczyka i przekręceniu stacyjki nic się nie dzieje, diody nie świecą, kompletna zima, działa tylko alarm.Posprawdzałem bezpieczniki, są ok.Jedynie działa tylko alarm i świecą kierunkowskazy w chwili zadziałania alarmu. rozebrałem tylny plastyk pod siedzeniem (prawa strona stojąc przy motocyklu)
jest tam jakiś element elektroniczny prostowniki lub regulator napięcia i to jak by się spaliło na plastyku dokładnie nad tym elementem jest jakiś biały proszek a w owym elemencie są powypalane małe dziurki z tej strony jest też buczek od alarmu.
dodam ze motocykl nie miał ładowania przed awarią

bardzo proszę o pomoc
pozdrawiam

User avatar
 
Posts: 167
Joined: 16 January 2011, 22:35
Location: Gdańsk
Points: 2
Motocykl: CBR 600 F4i Sport
Year production: 2001

Post » 09 April 2011, 01:08

Z tego co napisałeś wynika, że spaleniu uległ regulator napięcia. Zacznij od jego wymiany na sprawny. ;)

 
Posts: 3
Joined: 09 April 2011, 00:25
Location: brzeg
Motocykl: sc33
Year production: 1997

Post » 09 April 2011, 01:19

No dobrze, i teraz pytanko jaki to ma być regulator tz. z jakich modeli na pewno będzie pasował jeśli ktoś jest tak miły to prosił bym o jakiś link do allegro z takowym regulatorem w rozsądnej cenie

pozdrawiam i będę bardzo wdzięczny za pomoc

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 09 April 2011, 09:12

np taki http://moto.allegro.pl/regulator-napiec ... 66220.html kupilem kiedys uzywke orginalna i pojezdzilem miesiac potem ducati i pewnie do dzis chodzi,odlacz kostke od regulatora naladuj aku i sprawdz czy zapali potem sprawdz czy alternator nie padl zmierz ladowanie na 3 zoltych kablach,musi byc takie samo jak nie wisz to sciagnij sobie manuala i patrz co i jak

 
Posts: 3
Joined: 09 April 2011, 00:25
Location: brzeg
Motocykl: sc33
Year production: 1997

Post » 09 April 2011, 12:35

witam
dziś udało mi się odszukać spalony bezpiecznik o wartości 30A
po wymianie bezpiecznika wróciły podstawowe funkcje życiowe
są światła i świecą się kontrolki.
po próbie odpalenia silnika poczułem ze zaczyna śmierdzieć z regulatora napięcia, regulator rozgrzał się do wysokiej temperatury, zaprzestałem wiec próbę odpalenia silnika
bo czułem zapach spalenizny

przesyłam foto bezpiecznika który został wymieniony
Attachments
2011-04-09 12.19.59.jpg

 
Posts: 1629
Joined: 01 May 2007, 20:22
Points: 10
Motocykl:

Post » 09 April 2011, 14:11

no ladne zdjecie ale po co one?

 
Posts: 108
Joined: 26 November 2009, 22:32
Location: Strzegom
Points: 1
Motocykl: Honda CBR 900RR SC 33
Year production: 1996

Post » 10 April 2011, 21:08

Siemanko ! Sprawdzenie całości układu zasilania nie jest skomplikowaną sprawą, pod warunkiem, że się ma choć trochę wiedzy na ten temat. Jak wymienisz regulator, sprawdz, czy moto pali bez podłączonego aku, jeżeli tak to jest duże prawdopodobieństwo, że masz ładowanie na altku, jednak aby się upewnić to sprawdz napięcie na każdym z trzech kabli z altka, musisz mieć miernik, napięcie winno wynosić około 5V na każdym, co w sumie ładowanie na aku powinno wynosić około 14-15V. Posprawdzaj kable, czy gdzieś się nie przepaliły, bo może wyjść zwarcie i du pa. Kiedyś na forum, był taki temat, gdzie nasz kolega super w trzech krokach wytłumaczył jak to zrobić, sam z tego kozystałem i udało się doprowadzić wszystko do ładu. Jeżeli będziesz miał pytania to pomogę !!


Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests