Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 02:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziura w obrotach 5-6 tys po serwisie

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 13 maja 2011, 15:18

Nie wiem czy udostępniają, ale dla nich to nie problem, wystarczy włączyć jeden przycisk i wsadzić sondę do tłumika, więc od ręki mogą to zrobić. A zapytać i poprosić o poświęcenie 5 minut nie zaszkodzi. Ja akurat mam znajomych, pracujących w zakładzie instalacji LPG, tam na bank mają taki sprzęt bo muszą do każdego auta ustawiać wtryski.

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 12:34 pm ]
Właśnie wróciłem z zakładu LPG, na analizatorze spalin wykazało mi za bogatą mieszankę. Regulacje zrobiłem na miejscu. Różnica była spora, bo śruby regulacyjne wcześniej miałem wykręcone na 2,75 obr, potem zmniejszyłem na 1 obr.
Przy wyższych obrotach różnicy nie odczułem, ale przy przyspieszaniu udało mi się podnieść przód na dwójce, co wcześniej było niemożliwe. Dostałem takie wykresik jak poniżej. Współczynnik lambda, wynosił 0,954, więc mieszanka była jeszcze troszkę za bogata, dlatego teraz mam odkręcone na 0,75 obr.

[ Dodano: Pon Maj 16, 2011 12:37 pm ]
Wyniki
Załączniki
Zdjęcie0288.jpg

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Post » 16 maja 2011, 13:02

moje pytanie ? :) robiłeś pomiar dla spalin połączonych ? czy dla każdego garu osobno ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 16 maja 2011, 14:49

robiłem ogólnie dla wszystkich gaźników. Gaźniki raczej zużywają się podobnie, dlatego ustawienia też będą podobne. Nie mam w pobliżu nikogo kto ma sprzęt do ustawiania AFR dla gaźnikowca, więc reguluje na bazie sprzętu do którego mam dostęp. Oczywiście nie jest to idealny sposób, bo każdy gaźnik może się nieznacznie różnić latach eksploatacji, ale na torze nie jeżdżę a uśrednione ustawienia też dają rade. Pozdrawiam.

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Post » 16 maja 2011, 22:33

No wypadałoby ustawić każdy garnek oddzielnie, tylko teraz pytanie, czy jest miejsce w wydechu ? jakies zaslepki ? czy trzeba zdjąc komin i wpychać sondę w każde kolanko by ustawić indywidualnie ?

A teraz co do lambdy, to jaką się ustawia w ścigach, najbardziej optymalna to napewno 1, i takie sa normy w autach, ale czy ustawienie wg tego, takiej np 0,86 nie dałoby wiecej mocy ? :) http://www.diaaut.home.pl/r12801c3_pliki/image008.gif

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 16 maja 2011, 23:13

niech ci co chca krecis sroba skladu mieszanki nie zapominaja ze kolega ma dyno

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Post » 16 maja 2011, 23:23

kto ma dyno ? :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 17 maja 2011, 00:50

Oddzielnie dla każdego gara się nie bardzo da. Trzeba by wspawać w kolektory gniazda na sondę, które po czasie i tak się zapieką.
Co do kręcenia śrubami, oczywiście niech nikt nie myśli że tu jest gotowa dla każdego recepta na gaźniki. U każdego ustawienie może być inne, więc jak ktoś chce żeby było ok, musi się sam pofatygować na analizator spalin do jakiegoś warsztatu.
Poza tym, mam K&N i DynoJet (nie wiem który stage, na dyszach pisze 126), iglice ustawione na trzeci ząbek od góry z podkładkami z obydwu stron zawleczki.

[ Dodano: Wto Maj 17, 2011 12:57 am ]
lukjar7 pisze:A teraz co do lambdy, to jaką się ustawia w ścigach, najbardziej optymalna to napewno 1, i takie sa normy w autach, ale czy ustawienie wg tego, takiej np 0,86 nie dałoby wiecej mocy ? :) http://www.diaaut.home.pl...ki/image008.gif


Nie wydaje mi się. Może dało by więcej mocy, gdyby było trochę poniżej 1, ale u mnie było wcześniej jakieś 0,900 i trochę się muliła, teraz jest 0,954 i jest różnica na +. Jedno jest pewne, nawet jeśli jest jakieś ustawienie, które da optymalną moc, to będzie trudne do ustawienia na gaźnikach.

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Post » 17 maja 2011, 10:35

w takim razie trzeba ustawiać moim zdaniem około 0,95 tak jak Ty miałeś :)
ja myslę o zastosowaniu sondy szerokopasmowej z 1.8T i zrobienia do tego elektroniki ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 17 maja 2011, 14:12

Też o tym myślałem, ale musiałbyś zrobić jakiś moduł do przetwarzania danych z sondy. Sonda szerokopasmowa to też spory wydatek. Dodatkowo musiałbyś zrobić jakieś mocowanie na tą sondę w kolektorach. Z tego co pamiętam, sonda powinna być blisko głowicy, żeby pomiar nie był przekłamany (nie pamiętam dokładnie jaka odległość). A skoro musi być mocowana blisko głowicy, to albo na każdy kolektor dajesz sondę, albo masz jedną i wkręcasz po kolei do każdego kolektora. Wiem tylko, że roboty i zabawy jest w ch... a efekt mało zauważalny. Można kupić już gotowy sprzęt za ponad tysiąc złotych ale to raczej opcja dla mechaników, którym inwestycja się zwróci.

PS: Są na allegro używane, starsze analizatory spalin i składu mieszanki AFR, ale trzeba je ponownie kalibrować. Po latach użytkowania mogą źle wskazywać.

 
Posty: 21
Rejestracja: 06 sierpnia 2010, 09:21
Lokalizacja: Białystok
Motocykl: Honda CBR 900RR SC33 Fireblade
Rok produkcji: 0

Post » 17 maja 2011, 22:04

akurat w elektronice samochodowej siedze dość dobrze także nie byłoby problemu :)
sonda nie musi być blisko głowicy :P najważniejsze żeby wykombinować tak by stroić każdy garnek oddzielnie ;)
innovate ma analizatory dosc fajne i w cenach ok 750 zl

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 14 czerwca 2011, 17:25

Chce odświeżyć temat. Pytanie skierowane głównie do czikena, ale kto ma jakieś wskazówki to niech pisze. Otóż założyłem tłumik przelotowy i zwiększyłem trochę dawkę paliwa śrubkami biegu jałowego (pilot screws). Miałem wykręcone o 1 obrót, teraz mam 1,5. Przejechałem się 220km, sprawdziłem spalanie i wyszło poniżej 5 litrów/100km (prędkość 110-140, czasem troszkę szybciej :diabel2: , no i 20km w mieście)
Czy mam zwiększyć jeszcze bardziej dawkę śrubkami czy cieszyć się po prostu małym spalaniem?

PS: Jest Dyno Jet, filtr K&N, wszystko dobrze zestrojone, współczynnik lambda=9,5 przy 5 000 rpm. Im bliżej biegu jałowego tym lambda bliżej wartości 1.

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 14 czerwca 2011, 19:44

olsen pisze:Chce odświeżyć temat. Pytanie skierowane głównie do czikena, ale kto ma jakieś wskazówki to niech pisze. Otóż założyłem tłumik przelotowy i zwiększyłem trochę dawkę paliwa śrubkami biegu jałowego (pilot screws). Miałem wykręcone o 1 obrót, teraz mam 1,5. Przejechałem się 220km, sprawdziłem spalanie i wyszło poniżej 5 litrów/100km (prędkość 110-140, czasem troszkę szybciej :diabel2: , no i 20km w mieście)
Czy mam zwiększyć jeszcze bardziej dawkę śrubkami czy cieszyć się po prostu małym spalaniem?

PS: Jest Dyno Jet, filtr K&N, wszystko dobrze zestrojone, współczynnik lambda=9,5 przy 5 000 rpm. Im bliżej biegu jałowego tym lambda bliżej wartości 1.

niech mnie ktos poprawi jak sie myle ale czy od zwiekszenia dawki paliwa napewno jest pilot screws ;)

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości