Dzisiaj jest 25 czerwca 2025, 22:19

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Wymiana uszczelki pod głowicą!

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 34
Rejestracja: 03 kwietnia 2011, 11:16
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Wymiana uszczelki pod głowicą!

Post » 11 czerwca 2011, 10:00

Witam towarzystwo! Jest problem w postaci cieknącej uszczelki pod glowicą , narazie delikatnie ale pewnie trzeba się będzie za to zabrać . I tu pytanie ; jak ogarnąć temat rozrządu (przebieg 37 tys. km. ) wymieniać na nowy czy można rozpiąć i zakuć po wymianie? Generalnie proszę o sugestie dotyczące problemu! Pozdrawiam!

 
Posty: 624
Rejestracja: 13 października 2009, 13:41
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Rok produkcji: 1998

Post » 11 czerwca 2011, 11:32

nie musisz go rozpinać przy wymianie. Idzie to zrobić samemu, później Ci wszystko opisze ;)

[ Dodano: Sob Cze 11, 2011 11:58 am ]
Ogólnie to jest tak, da się to zrobić bez wyciągania pieca, potrzebujesz do tego klucza dynamometrycznego, odkręcasz pokrywę zaworów (klucz 10), odsłaniają Ci się wałki rozrządu, odkręcasz ten okrągły dekielek przy impulsatorze, ustawiasz rozrząd kręcąc wałem tak by znaczniki na kołach zębatych było równo z płaszczyzną głowicy. mimo wszystko sugeruje Ci zaznaczyć np. lakierem do paznokci znaczniki na kołach i wale. Wykręcasz napinacz rozrządu znajdujący się na lewo od koła impulsatora, taki wystający dzyndzelek.
Odkręcasz "na krzyż" wałki rozrządu, we wnękach pod wałkami znajdziesz śruby trzymające głowice, dodatkowo jest przykręcona 2 śrubami 10 od boku na zewnątrz. Odkręcasz głowicę , również na krzyż .... proponuję do tego przygotować się w przedłużoną nasadkę do klucza... taka długa.. :)
Oczywiście pominąłem kwestię węży wody , ścigania chłodnicy itd.
Głowice oddajesz do planowania (koniecznie), nowa uszczelka (nie sylikon), i skręcasz wszystko do kupy wg. serwisówki... głowica moment chyba 48 NM itd...
Skręcasz wszystko do kupy tak jak było, po złożeniu sugeruje zakręcić kilkakrotnie wałem żeby sprawdzić czy wszystko ok. Wkładając napinacz musisz do "ściągnąć" kręcąc małą śrubką na płaski śrubokręc w jego wnętrzu. To było by na tyle ;)

 
Posty: 34
Rejestracja: 03 kwietnia 2011, 11:16
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 0

Post » 11 czerwca 2011, 12:26

O takie szczegół mi chodziło , wielkie dzięki!! :clap: Pozdrawiam!


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości