It is currently 18 November 2025, 09:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

wiatrak nie chce sie zalaczyc

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 7
Joined: 06 March 2012, 20:37
Location: Leicester
Motocykl:

wiatrak nie chce sie zalaczyc

Post » 12 May 2012, 18:12

Prosze o pomoc. Nie chce sie wlaczyc wiatrak. Sprawdzalem go na krotko i dziala, chlodnica jest goraca wiec termostat otwiera sie (dokladnie to sam nie wiem czy to tak dziala), moim zdaniem moze to byc czujnik od zalaczania wiatraka, ale moze ktos ma inny pomysl ? Dzieki wszystkim z gory
pawelec

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 12 May 2012, 18:18

tak czujnik lub masy brak. Przy czujniku podpinałeś na krótko i do masy ??
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 7
Joined: 06 March 2012, 20:37
Location: Leicester
Motocykl:

Post » 12 May 2012, 19:43

Nie nie, sam wiatrak tylko sprawdzilem, wiatrak jest ok, a jak sprawdzic czy jest masa to nie mam pojecia wlasnie stary, wiertlo wiesz jak to sprawdzic ? Dzieki z gory
pawelec

 
Posts: 3350
Joined: 19 December 2010, 13:40
Location: Piechcin
Points: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Year production: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 12 May 2012, 20:00

tak wiem PW
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 13 May 2012, 11:14

Pawelec, pod tematem napisales iz nie zalacza sie wiatrak przy 98 'C, w fajerze 33 zalacza sie on dopiero przy okolo 104'C, wiec moze po prostu musisz troszke dluzej poczekac :one: .

 
Posts: 32
Joined: 29 April 2012, 19:18
Location: Warszawa
Points: 2
Motocykl:

Post » 14 May 2012, 17:05

to zależy czym masz zalaną chłodnicę,jeżeli wodą to włączy ci się przy niecałych 100 stopniach ale płyn chłodzący ma podwyższoną temp.wrzenia do ponad 100 stopni,czyli żeby się zagotować potrzebuje trochę więcej temp.przetrzymaj go do ponad 100 stopni i zobacz czy załączy wiatrak

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Post » 14 May 2012, 17:41

Nie no starter to nie ma znaczenia czy woda czy płyn, zawsze ta sama temp pokaze i w takiej samej zalaczy wentylator. Woda w szczelnej chłodnicy ze sprawnym korkiem i podlaczona do sprawnego układu i silnika nie zagotuje sie w 100'C tylko znacznie wyzej, bedzie w niej wyzsze cisnienie i temp wrzenia wody sie podniesie. Zmiana jest znaczna, na mount everest wystarczy 65'C zeby sie zagotowała.
Last edited by toper-utl on 14 May 2012, 19:31, edited 1 time in total.

 
Posts: 624
Joined: 13 October 2009, 13:41
Location: Warszawa
Points: 19
Motocykl: CBR 1137 FIREBLADE
Year production: 1998

Post » 14 May 2012, 18:05

starter wrote:to zależy czym masz zalaną chłodnicę,jeżeli wodą to włączy ci się przy niecałych 100 stopniach ale płyn chłodzący ma podwyższoną temp.wrzenia do ponad 100 stopni,czyli żeby się zagotować potrzebuje trochę więcej temp.przetrzymaj go do ponad 100 stopni i zobacz czy załączy wiatrak


BREDNIE!

Wiatrak przy 105 stopniach, odpowiedzialny jest za to czujnik który się znajduje w prawym dolnym rogu chłodnicy (patrząc od przodu). Podaje on masę (-) z chłodnicy na wiatrak. Najprościej jest odpiąć ten przewodzik i przyłożyć do ramy, jeżeli wiatrak się włącza a przy 106 stopniach wiatrak dalej nie pracuje to padnięty jest czujnik.

User avatar
 
Posts: 1546
Joined: 18 May 2011, 20:50
Location: Mrągowo
Points: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Year production: 2005

Post » 14 May 2012, 18:44

wcale że nie żadne brednie kolega bardzo dobrze pisze jak np zalejesz wodą chłodnice zostawisz korek otwarty to może się wentylator nie włączyć jak ma sie załączać parę stopni powyżej 100st dopiero w zamkniętym układzie woda pod ciśnieniem będzie miała coraz wyższą temp wrzenia, im wyższe ciśnienie tym wyższa temperatura wrzenia. a jak wiadomo woda przy ciśnieniu atmosferycznym wrze przy 100st C więc 105stC może nie osiągnąć.

wentylator może się nie włączać w przypadku gdy np nie ma płynu w chłodnicy i chłodnica jest pusta, a sprawdzić trzeba czujnik i wentylator, wentylator już sprawdzałeś więc teraz musisz rozgrzać moto do temperatury w której ma się włączyć wentylator, (wcześniej zalany płynem i odpowietrzony układ chłodzenia) wtedy zdejmujesz wtyczkę z czujnika i mierzysz go miernikiem do masy ma mieć przejście zwarcie oporność do zera Ohmów. jeśli nie będzie przejścia znaczy się że czujnik uszkodzony lub nie ma jakimś cudem masy na chłodnicy coś zardzewiało , tylko pilnuj oczywiście żeby moto nie przegrzać


Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests