Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 22:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kranik - inne objawy

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Kranik - inne objawy

Post » 23 maja 2009, 14:37

Witam Wszystkich. Sorry,ze Was dalej męczę z tym kranikiem,ale mam nowe spostrzezenie,a mianowice: Na załączonych obrazkach zaznaczyłem strzałka niby taki odpowietrznik czy cos w tym rodzaju. Panowie po co to jest i jakie ma zadanie, bo tamtędy w momencie kiedy gasze silnik pojawia sie kropla paliwa (robi sie taki balon i pęka). Wczesniej chyba tego nie mialem, natomiast teraz po czysczeniu kranika zaczęlo sie tak robic. Wkurzam sie bo po zakonczonej jezdzie przychodze na drugi dzien do garazu po moto,a tam smierdzi paliwem jak na stacji paliw. Nie wiem cholera czy moze ta membranka zostala zle załozona? To jest jakis odpowietrznik czy co? Pomozcie Panowie.
Załączniki
kranik 3.JPG
kranik 2.JPG
kranik 1.JPG

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 23 maja 2009, 20:29

Ja mam tak samo i nic sie nie dzieje, ale sluchaj zobacz czy z profilu ramy nie wystaje Ci taki wezyk cieniutki wygiety w kolanko, ja szukalem kiedys gdzie on powinien byc wczepiony i nie znalazlem bo kumpel ma tez sc33 i tak samo mu luzem dynda i nie wiem przypadkiem czy Ty nie rozwiazales mojej zagadki :P

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 23 maja 2009, 21:24

Jezeli przed czyszczeniem nie lecialo a teraz leci to cos zle zlozyles,ja u siebie tez to rozbieralem i nie leci nic z tego otworu,jak nie masz pewnosci czy dobrz zlozyles zobacz w manualu.

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 23 maja 2009, 22:18

Crazy zobacz ten wezyk co wychodzi z profilu ramy czy masz luzem puszczony czy jest do czegos podlaczony, on na koncu jest zgiety w kolanko pod katem 90 stopni

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 23 maja 2009, 22:43

jak bedziemu latac kiedys to sam zobaczysz a w manuau jest pokazamy kranik i do niego sa podlaczone 2 przewodu jeden paliwowy drugi od podcinienia :D

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 24 maja 2009, 09:33

Paliwko nie powinno tamtędy lecieć - jeśli tak się dzieje to masz uszkodzona mambranę lub ją po prostu źle założyłeś. Kranik nie ma żadnego odpowietrzenia, a ten cienki wężyk (wspomniany przez "Luki213") - który chowa się w prawym profilu ramy ma pozostać luzem nigdzie nie podłączony.

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 24 maja 2009, 10:18

o kurcze to jakos dziwnie go tak zostawili nigdzie nie zaczepiony w dodatku zagiety i dynda tak sobie luzem ale czuc z niego wachą no to ok.

 
Posty: 200
Rejestracja: 15 lutego 2009, 23:04
Lokalizacja: PIŁA
Pochwały: 1
Motocykl: Była SC 33 jest SC57 A
Rok produkcji: 2005

Post » 24 maja 2009, 18:20

Tez tak mysle, ze chyba zle zlozylem, bo uszkodzenie odpada, ale dzieki Toper, oswieciłes mnie,ze nie moze tamtedy nic lecieć. Pozdro.

Awatar użytkownika
 
Posty: 33
Rejestracja: 13 marca 2009, 17:33
Lokalizacja: POLKOWICE
Motocykl: cbr900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 24 maja 2009, 21:08

Luki213 pisze:Crazy zobacz ten wezyk co wychodzi z profilu ramy czy masz luzem puszczony czy jest do czegos podlaczony, on na koncu jest zgiety w kolanko pod katem 90 stopni


Dobrze pisze - ten wężyk ma być tam podłączony !
Jutro zrobię zdjęcia to pokaże !! Pozdrawiam A&A

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 28 maja 2009, 14:20

Koledzy, wężyk pokazany na zdjęciu od kranika (mowa o cieńszym) wędruje do głowicy - a konkretnie spod 2 cylindra licząc od rozrządu wystaje krótka rurka mosiężna. Podczas pracy silnika podciśnienie o zmiennej amplitudzie i częstotliwości w tym kanale (połaczenie ma z kanałem ssącym) powoduje ruch membrany w kraniku i jednocześnie otwiera przepływ paliwa i pompuje je do gaźników. Membrana pełni więc funkcję zaworu i pompki podciśnieniowej.
Jeżeli masz przeciek na membranie to do 2 cylindra dostają się dodatkowe ilości paliwa, które nie są pożądane i odpowiednio rozpylone co zakłóca pracę owego cylindra.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 28 maja 2009, 17:01

Nie wiem czy się dobrze zrozumieliśmy. Jeśli chodzi o cienki wezyk podłączony z jednej strony do kranika to jasna sprawa że musi byc podłączony (takl jak napisał banshee) do kolektora dolotowego. Nie mniej jednak pod bakiem jest jeszcze jeden cienki wężyk - odchodzący od trójnika i ten ma zostać w profilu ramy - nigdzie nie podpięty.

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 28 maja 2009, 21:22

Kolega pytał o wężyk wychodzący z kranika zaznaczony strzałką na fotce, więc napisałem, że jego miejsce to rura kanału ssącego w głowicy. Ten drugi, jak najbardziej puszczony luzem w ramę.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości