Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 23:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Rozrzad czy zawory ?

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 38
Rejestracja: 14 czerwca 2014, 22:13
Motocykl: CBr 900 RR
Rok produkcji: 1997

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 22 czerwca 2014, 17:44

NIe jeździłem takim gixem ale w porównaniu do FZR róznica jest kolosalna. To oczywiste że nowoczesne motocykle bedą sie lepiej prowadziły ponieważ technika idzie do przodu ale ja i tak tego nie odczuje ponieważ eksploatuje motor głównie w warunkach miejskich. Co do tych dzwieków to raczej nie stukanie tylko szumienie, świszczenie , delikatne brzęczenie lub coś w tym stylu. Miałem okazję posłuchać na żywo innego Firebleda z rocznika 1996 i doszedlem do wniosku że to normalne. Prawdopodobnie jest to dźwięk zębatek przenoszących napęd w silniku. Wcześniej miałem Yaamahę w której problem przeniesienia napędu rozwiązano za pomocą wielorzędowego łańcucha więc też dzwięk był trochę inny. Jak zrobię w motocyklu gaźniki oraz luz zaworowy powinno być już wszystko ok.

Mam jeszcze pytanie z trochę innej beczki. Czy lusterka z SC 44 będoą pasować do mojego moto ? Mam problem z oryginalnymi lusterkami przy wprowadzaniu motocykla do kanciapy (nie miesci się w drzwiach) i chcialem założyć takie które by się skladały.

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 22 czerwca 2014, 22:37

Tak będą pasować ;)

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: Rozrzad czy zawory ?

Post » 23 czerwca 2014, 22:29

Zawsze można zaopatrzyć sie w stetoskop i obadać silnik organoleptycznie z każdej strony- znajomy bez wyksztalcenia technicznego wykrył tak wytarta 3 panewke w łozyskowaniu wałka rozrządu a fachowi mechanicy rozkładali rece - niewiadomo skąd te stukania - bo silnik niby ok .

Stuki , świsty najlepiej odróźnia sie na seryjnym wydechu wtedy słychać dokladnie skąd coś nawala.
Dlatego nie skupiaj sie na zrobieniu gaźnikow i zaworów ale na przejrzeniu wszystkiego - np ciekawe stuki w firebladach występuja przez pierdołę - jaką jest odkrecenie sie nakretki/szliki mocujacą flasze któregoś z kolektorów wydechowych- stuka jakby ktoś nawalał młotkiem w okolicach głowicy- i szczegolnie czuć to w czasie jazdy gdy odkreci sie gaz. Po regulacji zaworów zdarzyło mi sie coś takiego bo zdejmowałem też kolektory do spawania bo pekł przy mocowaniu pod silnikiem i jedna nakretka popusciła i zaczelo stukać.
Już miałem zdzierać pokrywe klawiatury i spradzać czy czasami jakis zawór sie nie rozpiął po regulacjach , a tu sie okazało iż 1 flansza sobie lata z luzem jakiś 1mm i postukuje.

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości