Witam!
Wiem, że na forum jest kilka tematów odnośnie stukania i dziwnych dźwięków z silników Hondy SC33, jednak przeczytałem już chyba wszystkie i nadal nie bardzo wiem co dolega mojej CBR-ce...
Otóż sprawa wygląda następująca: silnik "cyka" częściej i głośniej jak jest rozgrzany (choć na zimno też czasem postukuje). Stuki słychać głównie w górnej części silnika. Zauważyłem wczoraj, że jak jechałem z pasażerem to dźwięk ten był jakby trochę inny i donośniejszy... Motocykl posiadam od 4 tygodni i cały czas ten dźwięk występował.. W zeszłym tygodniu spuszałem olej w celu sprawdzenia czy nie ma jakichś opiłków metalu i było wszystko ok. Nie wiem czy to istotne, ale poprzedni właściciel "na gwałt" potrzebował moduł zapłonowy i wsadził od cebry F4... Jeździł tak "bez szaleństw" ze dwa tygodnie... Chodziło to dosyć średnio bo szarpał i dusił się mocno, dlatego też parę dni temu wymieniłem go na moduł od SC28.. i tu moje dodatkowe pytanie.. Czy mogę tak zostawić czy lepiej szukać dedykowanego do SC33 ? Teraz jest o niebo lepiej ale wydaje mi się że to jeszcze nie jest tak jak powinno być.. W motocyklu nie brakuje mocy choć potrafi się dławić na wyższych biegach przy odjęciu gazu i ponownym odkręceniu manetki. Domyślam się ze to za sprawą rozregulowanych gaźników... Generalnie to planuję na zimę pełen serwis motocykla plus różne przeróbki "pod siebie", jednak chciałbym się dowiedzieć czy w ten silnik opłaca się pakować kasę czy jednak szukać innej jednostki. Biorę pod uwagę wszelkie synchro gaźników, luzów zaworowych itp. Ale kiedy okazałoby się, że to np. panewka to tak średnio... Dodam, że stuki są słyszalne raczej w dolnym zakresie obrotów - nie wiem ile dokładnie bo nie mam obrotomierza
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Poniżej link do filmiku gdzie słychać te stuki.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... BMMsc6PB88