Dzisiaj jest 30 kwietnia 2024, 23:21

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z zapłonem - moduł zapłonowy

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 26
Rejestracja: 07 września 2012, 16:10
Lokalizacja: Gniezno
Motocykl:

Problem z zapłonem - moduł zapłonowy

Post » 16 stycznia 2013, 13:56

Witam wszystkich :)

Mam pewien problem z moim sprzętem.. Otóż uporałem się już z jego złożeniem i wszystkimi modyfikacjami, jednak wszystko wskazuje na uszkodzony moduł zapłonowy..

Przed zimą poprzedni właściciel go uszkodził i jako, że potrzebował jakiś inny - geniusze ze sklepu z częściami używanymi wcisnęli mu moduł od F3 i jeździł tak trochę.. Jak ja go kupiłem wsadziłem moduł od SC28 i śmigałem tak około 2000km.. Trzy miesiące temu kupiłem dedykowany moduł do SC33 1998-1999 i zapewniany przez sprzedawcę o jego sprawności - podłączyłem go kilka dni temu a tu lipa.. Brak iskry. Kręci ale nie ma ochoty na współpracę ; /
Poczytałem i wymieniłem tą super tajną diodę Zenera w stacyjce, która rzeczywiście była uszkodzona, jednak to nie za bardzo pomogło, bo nadal był brak iskry (swoją drogą ciekaw jestem do czego ona tam służy)...

Sprzedawca był na tyle uczciwy, że oddał mi kasę za rzekomo uszkodzony moduł, więc postanowiłem kupić kolejny. Następny koleś dawał nawet gwarancję rozruchową i również zapewniał o sprawności modułu.. Niestety ten zakup okazał się podobnym klopsem i jestem bez modułu.. Na dniach dostane zwrot kasy i szukam czegoś na 100% sprawnego..

Interesujące jest to, że na module od SC 28 odpala normalnie i na module od SC33 1997 też...

Mam zatem do Was dwa pytania:

- czy znacie może jakąś inną przyczynę braku iskry na dedykowanych modułach ? Bo może one były sprawne a problem leży gdzieś indziej ?

- czy ma ktoś sprawdzony moduł do SC 33 1998-1999 w dobrej monecie ?

pozdrawiam

 
Posty: 111
Rejestracja: 06 września 2010, 14:00
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: Franek Sc50>> GSX-R 1000 L1
Rok produkcji: 0

Post » 16 stycznia 2013, 14:01

Jak na innych modulach Ci odpala a na "nowych uzywkach" nie to po prostu wciskają Ci uszkodzone, bo jak wtyczki wchodzą gładko i sa "dedykowane" to tym bardziej powinno chodzić.

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 16 stycznia 2013, 17:03

Spróbuj podmienić stacyjke, mozliwe iż wymieniona dioda ma nieco inne parametry, a fajera 98-99 bez niej na pewno nie kiepnie, we wczesniejszych modelach jej nie było..... Tym bardziej jesli maszyna chodzi na module z f3 i sc33 97.
Ogolnie moduły w sc33 raczej rzadko padają - wiec pewnie te co miałes były ok. Z tego co sie spotkałem w praktyce padaja zazwyczaj przy awarii regulatora i puszczeniu przez niego na instalacje zbyt wysokiego napiecia - wtedy moduł sie po prostu gotuje, jak zreszta cała instalacja, pala zarówki itp....

Według mnie jest to swego rodzaju zabezpieczenie przed kradzieza, tak aby zlodzieje nie zmostkowali kabli wchodzacych do stacyjki, innego sensu nie widze..

 
Posty: 26
Rejestracja: 07 września 2012, 16:10
Lokalizacja: Gniezno
Motocykl:

Post » 17 stycznia 2013, 08:49

Witam i dziękuję za zainteresowanie tematem...


No właśnie dioda ma dobre parametry (przynajmniej takie jak ta poprzednia -spalona) 3,9V i na pewno jest odpowiednio przylutowana :)
Wydaje mi się, że jakby chociaż delikatnie odbiegała parametrami od oryginału, to moto powinno chociaż przebierać a nie kręcić się bez chęci współpracy...

Stacyjki za bardzo nie mam skąd załatwić bo jeden koleś od SC33 1997 ma jakąś w ogóle inna (kupił za 100zł na allegro nie od fajera) a ten od SC 28 wolalby jej nie demontowac...

Jak narazie to skupiam się na zakupie sprawdzonego modułu od kogoś kto go używał a nie od handlarza co sprowadził trupa z UK....

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 17 stycznia 2013, 18:29

Zeby to sprawdzic musial byc wsadzic statcyjke od rocznika 98-99, bo tak jak juz pisalem wczesniejesze modele fajera nie miały tej diody. Według mnie jesli dioda bedzie odbiegała parametrami (a jaki jest akceptowalny margines błedu to wie chyba tylko fabryka) na tyle mocno ze modul odczyta ja jako niewlasciwa to nie da on iskry, jest to układ zero jedynkowy, albo dziąła idealnie albo wogóle. Nie bede sie upierał, ale według mnie wszystkie opisane przez ciebie objawy pasuja właśnie do usterki tej diody. Na forum jest uzytkownik kocorka, miał on niedawno do sprzedana cała sc33 z 98 na czesci, napisz do niego moze została mu stacyjka, modul tez miał.
A moze po prostu odwrotnie ta diode wlutowałeś ?

 
Posty: 26
Rejestracja: 07 września 2012, 16:10
Lokalizacja: Gniezno
Motocykl:

Post » 17 stycznia 2013, 21:26

Dioda jest wlutowana właściwie.. W jej miejscu jest nawet specjalny rowek pokazujący jak ma być zamontowana.

Odezwę się do tego kolesia co napisałeś.. Już mnie chu* strzela z tym tematem..Niby piec gada ale nie na tym co trzeba.

[ Dodano: Czw Sty 31, 2013 8:05 pm ]
Panowie mam pewien problem.. Dostaje już szału z tematem modułu zapłonowego w moim bladym.. Dziś podpiąłem już trzeci z rzędu i takie same objawy jak na pozostałych - kręci ale brak współpracy ;/
Pomiar multimetrem różowego przewodu (tego, który rzekomo jest wyjściem z diody) bez podłączonego modułu wskazywał 6,8 - 7,0V a nie tak jak powinno być 9V... Po podpięciu modułu wskazywał 0V bez względu czy stacyjka była na ON czy OFF czy kręciłem rozrusznikiem czy też nie...

Czy na tym różowym przewodzie rzeczywiście powinno być 9V ?

Zamontowałem diode 3,9V i jak narazie tylko na starszych modułach odpala ;/

Czy ktoś ma jakieś sugestie gdzie może być problem?

A może ktoś z was mieszka w okolicach Poznania i posiada SC33 1998-1999? Mógłbym wtedy podjechać ze swoim modułem i sprawdzić czy nie jest na 100% walnięty.

Prosze o jakieś pomysły bo chu* mnie trafia!

pozdro

[ Dodano: Sob Lut 02, 2013 9:14 pm ]
Udało mi się ogarnąć temat!!!

Okazało się, że jednak dioda miała inne parametry ;/ Zamontowałem nową taką jak trzeba i silnik gada od cyknięcia :)

pozdro


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość