Strona 1 z 2

Problemy po wymianie aku na oryginalny

Post: 10 marca 2013, 21:31
autor: Dr.Redrum
Witam,

Postanowiłem zakupić nowy akumulator taki jak w serii tj YTX9-BS z Yuas`y. Wcześniejszy właściciel miał jakiś dziwny wynalazek tj. o wiele większy aku wsadzony w miejsce schowka pod siedziskiem pasażera. A że jestem człowiekiem który preferuje rozwiązania fabryczne zakupiłem aku zalecane przez producenta.

No i tu zaczęły się schody, moto nie odpala wcale i do tego kręci dość mizernie. Sprzęt jest po pełnym przeglądzie i regulacjach tj. reg.i czyszczenie gaźników, reg. zaworów, nowe świece, czyszczony filtr jakieś 2-3 tyg temu. Na poprzednim aku pali bez problemu, choć nie od strzała potrzebował jakichś 5-6 obrotów.

Czy to może mieć coś wspólnego z rozrusznikiem? Macie jakieś sugestie?

Pokreślam że aku jest nowy, w pełni sprawny i naładowany.

Post: 10 marca 2013, 21:39
autor: wiertło
Dr.Redrum, żeby wykluczyć rozrusznik to na krótko sprawdzić jak kręci jak się okaże ze ok to trzeba szukać po kablach przekaźniku rozrusznika itp

Post: 10 marca 2013, 21:51
autor: Dr.Redrum
Hm... w sumie nie głupi pomysł, elektrykiem nie jestem a na elektryce znam się słabo ale jak na krótko podepnę aku pod rozrusznik to zobaczę tylko jak szybko i sprawnie kręci, a co z odpaleniem?

Post: 10 marca 2013, 22:05
autor: wiertło
Zobacz na najpierw na krótko i zobaczysz czy jest różnica jeżeli żwawiej kręci to czyli coś w kablach jest jeżeli nie sprawdzi się test na krótko to to wiadomo że rozrusznik nie teges ;)
odpalenie na koniec musisz to kręcenie wyczaić co jest nie tak :/

Post: 10 marca 2013, 22:15
autor: TomRR
Jeśli aku. był nie tylko większy gabarytowo a i Amperomierzem czyli mocą, może to oznaczać że rozrusznik trzyma na tulejach i potrzebuję więcej mocy na zakręcenie, czyli poprzedniemu właścicielowi opłacało się wsadzenie większego aku, niż regeneracja rozrusznika.

Post: 10 marca 2013, 22:18
autor: wiertło
TomRR pisze:Jeśli aku. był nie tylko większy gabarytowo a i Amperomierzem czyli mocą, może to oznaczać że rozrusznik trzyma na tulejach i potrzebuję więcej mocy na zakręcenie, czyli poprzedniemu właścicielowi opłacało się wsadzenie większego aku, niż regeneracja rozrusznika.


dokładnie i sam stawiam na rozrusznik ;)

Post: 10 marca 2013, 22:39
autor: Dr.Redrum
Teoretyzująć jeżeli sprawdzi się opcja rozrusznika, to z jakim kosztem muszę się liczyć?

Post: 10 marca 2013, 22:49
autor: wiertło
Dr.Redrum pisze:Teoretyzująć jeżeli sprawdzi się opcja rozrusznika, to z jakim kosztem muszę się liczyć?


może być tak że pare zł za klamoty w środku cię to wyniesie lub oststecznie kupić dobrą używkę :P

Post: 10 marca 2013, 23:05
autor: Dr.Redrum
Na allegro do 100zł są używki, ale spoko, jutro sprawdzę na krótko dla pewności :)

dzieki!

Post: 11 marca 2013, 11:24
autor: cbrstreet
Witaj Dr.Redrum jak byś potrzebował rozrusznik mam 100% sprawny :one:

Post: 11 marca 2013, 18:32
autor: Dr.Redrum
spoko dzisiaj spróbuję zdemontować rozrusznik i zaglądne do środka :)

Post: 11 marca 2013, 18:56
autor: wiertło
Dr.Redrum pisze:spoko dzisiaj spróbuję zdemontować rozrusznik i zaglądne do środka :)


tylko przed rozebraniem zobacz jak kręci