Strona 1 z 1
szczeki hamulcowe odkrecily sie podczas jazdy

:
26 kwietnia 2013, 17:02
autor: Gruby84
Witam panowie mam pytanie wracalem dzisiaj z pracy i przed samym domem na rondzie wciskam hamulec i nic sie nie dzieje a po chwili zblokowalo mi kolo naszczescie jakos sie uratowalem pod domem okazalo sie# ze szczeki sie odkrecily jedna wisiala na 2 wykreconych srubkach a 2 na 1 mam pytanie ktos wie czemu moglo siee tak stac ?? dokrecalem dobrze i przed zakreceniem smarowalem lactotitem ... cale szczescie nie stalo sie to na autostradzie bo bymm leciall kurde teraz bede mial leki...
Re: szczeki hamulcowe odkrecily sie podczas jazdy

:
26 kwietnia 2013, 17:41
autor: wiertło
Gruby84 pisze:Witam panowie mam pytanie wracalem dzisiaj z pracy i przed samym domem na rondzie wciskam hamulec i nic sie nie dzieje a po chwili zblokowalo mi kolo naszczescie jakos sie uratowalem pod domem okazalo sie# ze szczeki sie odkrecily jedna wisiala na 2 wykreconych srubkach a 2 na 1 mam pytanie ktos wie czemu moglo siee tak stac ?? dokrecalem dobrze i przed zakreceniem smarowalem lactotitem ... cale szczescie nie stalo sie to na autostradzie bo bymm leciall kurde teraz bede mial leki...
Nie chce mi się wierzyć że dobrze skręcone szczęki i potraktowanie śrub klejem do gwintów się odkręciły

zobacz czy masz całe gwinty nie uszkodzone itp
Z mojego doświadczenia z klejami do gwintów nie ma prawa się śruba odkręcić a jak przesadzisz z klejem możesz nawet ją ukręcić przy odkręcaniu


:
26 kwietnia 2013, 19:21
autor: Czarny
jak gwinty całe to nie ma bata żeby same się odkręciły..kogoś musiałeś chyba konkretnie w....


:
26 kwietnia 2013, 22:09
autor: motobandyta
Kleje do gwintów nie są odporne na wysokie temperatury, choć nie sądzę żeby aż tak grzał ci się zacisk żeby klej puścił, być może gwint był zasyfiony olejem lub płynem hamulcowym a to też nie sprzyja dobremu działaniu kleju.
Zawsze jest ryzyko że śruba od zacisku może się odkręcić dlatego dlatego w motocyklach przygotowanych do wyścigów jest obowiązek drutowania śrub, miedzy innymi od zacisków, a wygląda to tak


:
27 kwietnia 2013, 05:51
autor: Fido
motobandyta - co do odporności na temp to właśnie dlatego należy stosować odpowiednie klej a nie pierwszy z brzegu. Na zaciskach nawet podczas konkretnego upalania nie występują takie temp aby puścił klej dostosowany właśnie do tego.
Gruby84 - Zwróć uwagę na temp do jakiej działa poprawnie loctite który stosujesz. Jeżeli jest on o podwyższonej odporności cieplnej to sprawdź jeszcze zaciski. Z naciąganych teorii może tłoczki się nie cofają i zaciski po prostu się zagotowały?

:
27 kwietnia 2013, 09:05
autor: Gruby84
Panowie a czy moze to byc spowodowane biciem tarcz bo sa krzywe jak sprawdzalem jakies 2 max 3 mm no ale tamten sezon przejezdzilem i nic sie noe stalo a bicie podczas jazdy nie jest odczowalne jedynie jak pcham moto to lekko slysze tarcie wiec sprawdzilem i proste 100% nie sa w piz...u dobrze ze nizachamowalem przed rondem i tylko dupe podnioslo

:
28 kwietnia 2013, 18:59
autor: Zdzichu
Sądziłem, że czasy druciarstwa się skończyły. Jak widać trwa to w najlepsze.
Ciesz się chłopie, że żyjesz.
Tarcze do wymiany, zaciski(nie szczęki hamulcowe, szczęki masz w maluchu i starym escorcie) do przeglądu.
Jak już będziesz skręcał to oczyść wszystko dobrze i zobacz, czy śruby są niepowyciągane. Jeżeli są, to kup sobie nowe. Skręć je na klej do gwintów, czerwony wystarczy.