Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:24

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Problem z ładowaniem po wymianie regulatora

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 10
Rejestracja: 21 grudnia 2012, 23:30
Lokalizacja: Arłamów
Motocykl:

Problem z ładowaniem po wymianie regulatora

Post » 28 kwietnia 2013, 15:21

Witam panowie. Znajomy stracił ładowanie w swojej sc33, po wymianie regulatora napięcia problem nie ustąpił. Po pomiarach na wtyczce alternatora wszystko wporządku, na każdym kablu na wolnych jest około 50-60 V i po dodaniu gazu wzrasta nawet do 100 V ... W czym może tkwić problem ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 936
Rejestracja: 29 stycznia 2012, 14:58
Lokalizacja: cbr-dtr
Pochwały: 22
Motocykl: motorynka wsk mz r6 sc28 sc33street
Rok produkcji: 99

Post » 28 kwietnia 2013, 15:27

jak sprawdzić regulator, alternator :)
Ładowanie akumulatora przy obrotach 1,2-1,3 tyś bez włączonych świateł powinno pokazywać 14,2-14,8V, a przy załączonych światłach drogowych 12,8-13,4V, natomiast przy obrotach 4-5 tyś bez włączonych świateł miernik powinien wskazywać 15V, a z światłami włączonymi nie mniej jak 13,5V. Jeśli pokazuje mniej lub spada poniżej 12,2V najprawdopodobniej jest uszkodzony regulator napięcia, aczkolwiek przed wymianą warto sprawdzić również stan alternatora.
Na początku warto zacząć sprawdzanie od alternatora aby mieć pewność, że jest sprawny a nie został nadpalony i niepotrzebnie wymienimy regulator napięcia.
Aby sprawdzić uzwojenie alternatora należy w pierwszej kolejności sprawdzić czy występuje przebicie na uzwojeniu co oznacza, że uzwojenie jest uszkodzone i altek jest do przewinięcia lub wymiany. W rozpiętej kostce pod siedzeniem (3 żółtymi przewodami) sprawdzamy przebicie (na mierniku ustawić buzer jeden przewód miernika na masę, a drugim pojedynczo sprawdzamy wsuwki) jeśli jest ok. to należy zmierzyć napięcie międzyfazowe alternatora (na rozpiętej kostce miernik ustawiamy w pozycji mierzenia prądu zmiennego, odpalamy maszynę i dwoma końcówkami miernika sprawdzamy dotykając po dwa piny wynik trzech pomiarów powinien być równy i wynosić ok. 30V). Duża różnica w pomiarach oznacza uszkodzenie uzwojenia alternatora.

Jeżeli alternator jest sprawny możemy przystąpić do sprawdzenia regulatora napięcia. Miernik ustawiamy na pozycji mierzenia oporu, a następnie dokonujemy pomiaru pomiędzy trzema pinami górnymi, do których dostarczany jest prąd z alternatora, a dwoma pinami dolnymi, z których wydobywa się uregulowany prąd ładujący akumulator. Plus miernika kolejno przykładamy do jednego z dwóch pinów dolnym rzędzie(red/white, green), a minus kolejno do trzech pinów (yellow), jeżeli miernik na choćby jednym pomiarze pokazuje jakąkolwiek wartość pomiędzy pinami to oznacza że regulator jest uszkodzony, natomiast jeżeli nie pokazuje żadnej wartości to oznacza, że jest sprawny.

kolego to powinno pomóc :ooo:
-1--2--klama i guma haha

 
Posty: 110
Rejestracja: 04 lutego 2011, 21:04
Lokalizacja: london
Motocykl: cbr900rr
Rok produkcji: 1999

Re: Problem z ładowaniem po wymianie regulatora

Post » 05 czerwca 2015, 20:08

Hej wznowie temat ! Wlasnie sprawdzam reg i plus daje do 1szego dolnegi pinu i sprawdzam 3kolejne. Nie ma zadnej wartosci teraz red przykladam do 2giego dolnego pina i na 3 wyrzej pokazuje mi wartosc 9 i teraz pytanie. Reg jest oki czy nie ?
kiera 2 koła i mina wesoła:)


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 8 gości