Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 12:09

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Fajerblejdzik i dziwne zachowanie z temperaturą

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 58
Rejestracja: 03 listopada 2013, 00:58
Lokalizacja: Miastko
Motocykl: Fireblade sc33
Rok produkcji: 1998

Fajerblejdzik i dziwne zachowanie z temperaturą

Post » 04 marca 2014, 19:07

A wiec tak... Ostatnio jeździłem troszkę moją hondą i okazał osie ze chłodnica na samej gorze puszcza trochę, no ale sobie pyrkałem bo nie było tragedii a temperaturę trzymała od 75 - 85 st i dopiero tak po 80 w zasadzie u góry zaczynała puszczać płyn... I ogolnie juz daje ją do zrobienia, mam nadzieje ze zaspawają oslona argonowa, ale mniejsza chodzi o to ze ostatnio moto zamiast trzymac temp 75 - 85 zaczelo ciagle trzymac okolo 98 - 102 przy jeździe okolo 130 km/h i 4tys-4,5tys obrotów... Płyn jest, tyle ze chlodnica troche puszcza... Wiec skad nagle taka temperatura? Termostat wali w ciula? Chyba nie bardzo skoro chlodnica puszcza plyn bo to znaczy z termostat puszcza ciecz na chlodnice... Wiec o co tu moze chodzic? :O :/

A raz np zwolniłem i było z 87 stopni, p zyspieszylem do 130km/h i nagle momentalnie 100 st :?:

Awatar użytkownika
 
Posty: 144
Rejestracja: 13 listopada 2013, 19:43
Lokalizacja: mazowieckie
Motocykl:

Post » 04 marca 2014, 19:18

Jeżeli chłodnica ci puszcza znaczy się nie szczelna to może
zapowietrza się układ i temp wzrasta a może potrzebne jest ciśnienie w układzie którego nie ma?

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 04 marca 2014, 19:20

Układ chłodzenia w SC33 jest ciśnieniowy. Ucieka Ci ciśnienie- temp. rośnie. Identyczna sytuacja przy uszkodzonym korku chłodnicy.

Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 11 marca 2013, 13:49
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 4
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 04 marca 2014, 21:55

Dokładnie tak jak koledzy piszą,miałem ten sam przypadek,nieszczelny układ chłodzenia i to wiązało się z przegrzewaniem.

 
Posty: 58
Rejestracja: 03 listopada 2013, 00:58
Lokalizacja: Miastko
Motocykl: Fireblade sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 05 marca 2014, 19:07

Ok to kamień z serca... Dzieki chłopaki ;) Jeszcze jedno pytanko, jak to jest z klejeniem chłodnicy ( puszcza mi na jednym żeberku ) bo jedni mówią że p orządny klej spoko powinien wytrzymać a innie ze nie. Znajomy co mi sprzedawal ten klej akurat twierdzil ze keidys nim kleil chlodnice w busie to spoko trzymal...

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 05 marca 2014, 19:49

Zwalić i dac do naprawy i masz spokój na wiele sezonów zadnego klejenia i druciarstwa.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 58
Rejestracja: 03 listopada 2013, 00:58
Lokalizacja: Miastko
Motocykl: Fireblade sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 05 marca 2014, 19:59

A jak to jest z wentylatorem? B oraz jak sprawdzalem na postoju to sie wlacyzl dopiero przy 107 stopniach i schlodzil tak do 102 i sie wylaczyl iznowu to samo... Cos chyba malo zbija tej temperatury :ooo:

Awatar użytkownika
 
Posty: 144
Rejestracja: 13 listopada 2013, 19:43
Lokalizacja: mazowieckie
Motocykl:

Post » 05 marca 2014, 20:02

Jest taki klej tak zwane spawanie na zimno po uzyskaniu właściwości wiążących można go obrabiać na tokarce ale nie polecam w przypadku twojej chłodnicy kolega wiertło ma rację lepiej oddać do naprawy lub kupić chłodnicę całą :|
Ostatnio zmieniony 05 marca 2014, 20:04 przez gczarkowski1, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 73
Rejestracja: 11 marca 2013, 13:49
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 4
Motocykl: Honda CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 05 marca 2014, 20:04

Wentylator prawidłowo zbija temperaturę,u mnie jest tak samo.

 
Posty: 58
Rejestracja: 03 listopada 2013, 00:58
Lokalizacja: Miastko
Motocykl: Fireblade sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 05 marca 2014, 20:21

To przy tej temp powietrza powinien zbijać tylko do jakichś 102 stopni? Taka temperatura nie szkodzi silnikowi? Chodzi o to że za poltora tygodnia robie traske jakies 800 km i nie wiem czy sie martwic gdy np bedzie mi pokazywac na swiatlach z 108 stopni a pozniej zbije do 102... itd

P.S. A co do naprawy chłodnicy to po prostu gosciu ktory spawa aluminium tigiem stwierdzil ze tego nie da rady bo przepali... wiec :( Kupilem w sklepie od znajomka jakis klej - wyglada jak czarna paleczka i trzeba go niby ugniatac jak plateline zeby zmieszac skladniki i zakleic i poczekac 24h, on twierdzi ze tak zrobil w swoim busie i to na trasie i jakos dojechal do domu poprawiając to, a pozniej na porządnie skleił w domu i mowi ze mu juz caly czas trzymalo...

 
Posty: 660
Rejestracja: 13 sierpnia 2013, 11:00
Lokalizacja: Tarnów
Pochwały: 20
Motocykl: CBR1100XX
Rok produkcji: 2001

Post » 06 marca 2014, 21:08

Już wolalbym kupić używaną chłodnicę niż kleić i jechać 800km i myśleć czy klej wytrzyma ...

 
Posty: 58
Rejestracja: 03 listopada 2013, 00:58
Lokalizacja: Miastko
Motocykl: Fireblade sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 06 marca 2014, 21:44

Ta a używka 500złł -,- to jakieś jaja są...
Nie no klej raczej wytrzyma, tylko zastanawia mnie ta temperatura... I zbijanie Jej

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości