Strona 1 z 2

Zmiana silnika

Post: 23 marca 2014, 21:12
autor: JakPodglosnisz
Witam. Panowie w moim SC33 poszła panewka. Decyzja padła- nowy piec. Założony już na ramie, ale teraz nie pamiętam gdzie podłączyć 2 przewody. Mogłem robić zdjęcia przed zdejmowaniem starego pieca, ale no cóż. Człowiek uczy się na błędach. Poniżej przesyłam zdjęcia z czym mam problem.

Zdjęcie 1

Obrazek

Zdjęcie 2

Obrazek

Pozdrawiam i proszę o pomoc. JakPodglosnisz

Post: 23 marca 2014, 23:18
autor: toper-utl
1 Przelew gazników, zostaje luzem.
2 odma , podłacz od dołu do airboxa - jest tylko jeden pasujacy rozmiarem kruciec, wiec nie da sie pomylic..

Post: 23 marca 2014, 23:48
autor: JakPodglosnisz
Super, dzięki za pomoc. Piwko poleciało :) Pozdrawiam

Post: 24 marca 2014, 00:59
autor: 350ts
Z tym przelewem który ma takie a nie inne zakończenie fabryczne zauważyłem taką rzecz a mianowicie...

Co będzie gdy po ostrej jeździe w ciepły dzień np. zawieszą się zaworki iglicowe i paliwo leci jak z kranu na gorący blok silnika /nie widać tego/ a kierownik o tym dowiaduje się po chwili po zapachu oparów beny...

Wystarczy iskra i zanim ktoś zacznie gasić to mamy kupkę popiołu ze sprzęta.
Mnie takie coś się zdarzyło/wyciek i dopiero po chwili zauważyłem plamę paliwa pod maszyną ale dzięki Bogu piec nie był gorący.

Aby takich niespodzianek nie było przedłużyłem ten wężyk na zewnątrz i teraz widać jakby coś pociekło...a gaśnicy nie mamy na zawołanie... :/

Post: 31 marca 2014, 17:54
autor: JakPodglosnisz
Nie chce zakładać nowego tematu bo m.in. związane jest to z tym tematem. Mianowicie po przekładce silnika z sc28 na sc33 nie pokazuje mi temp. silnika. Wymieniłem czujnik temp. na używany bo w starym silniku mi się ukręcił. Przed zmianą silnika na zegarach ładnie wszystko pokazywało.

Zastanawiam się jeszcze czy czujnik temp. silnika jest jakoś powiązany z tym przy chłodnicy od wentylatora. Tam gdzie podpina się kabel do czujnika temp. przy chłodnicy zauważyłem czarny "urwany" kabel. Stwierdziłem, że przyłożę go do ramy po czym na włączonym zapłonie załączył się wentylator.

Ktoś wie gdzie powinien być podłączony ten czarny kabel i jak rozwiązać problem z temp. silnika?

Pozdrawiam, JakPodglosnisz

Post: 31 marca 2014, 18:32
autor: mati1490
Czarny kabel to zapewne masa która jest przykręcona przy chłodnicy,wentylator włączy się wtedy gdy zmostkujesz ze sobą 2 kabelki które są podpięte do włącznika wentylatora który jest wkręcony w chłodnicy .

Post: 31 marca 2014, 21:30
autor: JakPodglosnisz
Nie wiem czy ten czarny kable to masa, ale po podłączeniu go do masy załącza się wentylator. Wydaje mi się, że tak być nie powinno. W serwisówce zobaczyłem sobie mniej wiecej jak to ma być i jutro po pracy się za to zabiore.

Czujnik temp. silnika, który jest przy termostacie może być zepsuty? Z jego konstrukcji wnioskuje, że mechanicznie nie ma się raczej co w nim uszkodzić. Sprawdzę dokładnie jeszcze jego przewody. Domyślam się, że działa on na zasadzie rezystancji, np. im wyższa rezystancja tym niższa temp. bądź odwrotnie. Czy po podłączeniu miernika powinienem uzyskać jakiś wynik? Jak tak, to czy ktoś zna jakieś przedziały, w których w/w czujnik pracuje?

Pozdrawiam, JakPodglosnisz

Post: 31 marca 2014, 21:35
autor: gajdar
JakPodglosnisz pisze:Nie wiem czy ten czarny kable to masa, ale po podłączeniu go do masy załącza się wentylator.


Bo sterowanie wentylatorem jest właśnie po masie.

Post: 01 kwietnia 2014, 14:21
autor: toper-utl
JakPodglosnisz pisze:Nie wiem czy ten czarny kable to masa, ale po podłączeniu go do masy załącza się wentylator. Wydaje mi się, że tak być nie powinno. W serwisówce zobaczyłem sobie mniej wiecej jak to ma być i jutro po pracy się za to zabiore.

Czujnik temp. silnika, który jest przy termostacie może być zepsuty? Z jego konstrukcji wnioskuje, że mechanicznie nie ma się raczej co w nim uszkodzić. Sprawdzę dokładnie jeszcze jego przewody. Domyślam się, że działa on na zasadzie rezystancji, np. im wyższa rezystancja tym niższa temp. bądź odwrotnie. Czy po podłączeniu miernika powinienem uzyskać jakiś wynik? Jak tak, to czy ktoś zna jakieś przedziały, w których w/w czujnik pracuje?

Pozdrawiam, JakPodglosnisz


Czujniki temperatury zmieniały sie wraz z rocznikami fajery, na pewno w 98 i 99 jest on inny niz 92-94 , jak jest w 95-97 juz nie wnikałem - ale chyba jest on taki sam jak w 92-94. Wiec moze masz po prostu czujnik nie od tego "licznika" ? - np od starszej wersji ze wskazówką, a licznik juz z wyswietlaczem, lub tez odwrotnie.
Tak jak sugerujesz, czujnik temp przy termostatcie działa na zasadzie zmiany rezystancji w funkcji temperatury - niestety nie podam Ci konkretnych wartosci, bo akurat nie mam po reka serwisowki - ale jest w niej wszystko opisane, wiec bez problemu powinienies znalesc w niej te wartosci i sprawdzisz jego działanie.

Post: 03 kwietnia 2014, 15:02
autor: JakPodglosnisz
Gdyby ktoś szukał wartości rezystancji czujnika temperatury to podaje je tutaj. Dla 80°C jest to 45-60Ω, natomiast dla 120°C jest 10-20Ω.

Ogólnie czujnik temperatury przed rokiem 97 jest ten sam jak i po roku 97.

Jeżeli komuś, tak jak u mnie nie pokazuje temperatury i nie jest pewny czy ma uszkodzony czujnik, czy może ma przerwany kabel to polecam:
1. zdjąć bak
2. po prawej stronie silnika u góry gdzie wchodzi wąż z chłodnicy mamy termostat i nad nim znajduje się czujnik temperatury- odłączamy konektor.
3. bierzemy sobie dowolny, luźny przewód
4. podłączamy go do konektora gdzie podłączony jest czujnik temp.
5. drugi koniec przykładamy, np. do ramy, bądź jakiejkolwiek masy
6. załączamy zapłon

Wskazówka powinna nam wkoczyć na literkę H. Jeżeli tak sie stanie to przyczyna braku wyświetlania temperatury na liczniku leży po stronie samego licznika, bądź przewodów do których jest podłączony czujnik temp. Natomiast gdy uzyskamy na liczniku temp. na wysokości literki H możemy zdiagnozować problem jako uszkodzony czujnik temperatury.

Po 97 roku niestety ta metoda nie zadziała, ponieważ jest tam cyfrowy wyświetlacz temperatury.

Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś przydadzą się te informacje.
JakPodglosnisz

Post: 03 kwietnia 2014, 17:22
autor: dodek
JakPodglosnisz, kolego skąd wiesz ze czujnik modeli x i w jest (98-99) jest taki sam jak 96-97 ? Po nr karalogowych np?
Pytam bo kto zakłada licznik z f4i nie bedzie dzialał z czujnikiem temp z rocznika 96-97 ?
Skąd te informacje ?

Post: 03 kwietnia 2014, 17:50
autor: toper-utl
JakPodglosnisz pisze:Ogólnie czujnik temperatury przed rokiem 97 jest ten sam jak i po roku 97.


Czujniki tak jak pisałem wyzej sa inne, ponizej wyciag z serwisówki