It is currently 18 November 2025, 07:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwny dźwięk. Fim.

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 58
Joined: 14 December 2013, 16:01
Location: Świętokrzyskie
Motocykl: CBR 1000 RR
Year production: 2006

Dziwny dźwięk. Fim.

Post » 12 April 2014, 21:29

Witam. Mam taki problem. Moje moto ostatnio zaczyna wydawać dziwny dźwięk. Miesiąc temu był prawie niezauważalny i tylko przez krótkie chwile. Teraz już jest gorzej. Jak odpalę moto i stoi nawet aż się parę razy włączy wentylator to nie słychać zadnych stuków, a jak tylko się przejadę kawałek to pojawiają się takie stuki jak na filmiku. Zaznaczę że stuki słychać wyraźnie u góry silnika, na dole w okolicach miski jest cisza jak makiem zasiał. A i najbardziej dźwięk słychać od lewej strony nie od strony rozrządu. Moto wg licznika ma 29000km przebiegu. Pomożecie coś koledzy?? Filmik prawie bez obrazu ale ciemno już było.

https://www.youtube.com/watch?v=zgwKRrtBlsc

 
Posts: 28
Joined: 22 November 2011, 18:21
Location: Świętokrzyskie
Motocykl: GSXR 1000
Year production: 2003

Post » 12 April 2014, 21:44

Siema!
Na początek sprawdziłbym luz zaworowy..

 
Posts: 58
Joined: 14 December 2013, 16:01
Location: Świętokrzyskie
Motocykl: CBR 1000 RR
Year production: 2006

Post » 12 April 2014, 21:54

A jakiś sprawdzony mechanik który mi to pewnie i starannie wykona?? Busko, Staszów i okolice?

 
Posts: 28
Joined: 22 November 2011, 18:21
Location: Świętokrzyskie
Motocykl: GSXR 1000
Year production: 2003

Post » 12 April 2014, 22:15

Jedyny sprawdzony przychodzi mi do głowy Przemek z Rev Tec'a w Kielcach. Jeśli masz trochę pojęcia to możesz sam sprawdzić. Poczytaj serwisówkę i ogień ;)

 
Posts: 141
Joined: 08 July 2013, 16:36
Location: RMI
Points: 1
Motocykl: sc33
Year production: 1998

Post » 12 April 2014, 22:52

Sprawdz czy dokrecone sa flansze kolektorów wydechowych przy głowicy- one lubia wydawać właśnie taki dźwiek jak na filmie jak sie poluzują.

User avatar
 
Posts: 172
Joined: 24 December 2011, 00:37
Location: Puławy-Kozienice
Points: 7
Motocykl: sc33
Year production: 1998

Post » 12 April 2014, 23:05

A dla mnie to dżwięk łańcuszka/napinacza (dżwięk może się przeność) albo uszczelka między kolektorem a głowicą.

 
Posts: 58
Joined: 14 December 2013, 16:01
Location: Świętokrzyskie
Motocykl: CBR 1000 RR
Year production: 2006

Post » 13 April 2014, 09:26

Dodam jeszcze że moto pali świetnie po 2 tygodniach postoju jak i na bardzo gorącym silniku, pali zawsze jednakowo na dotyk.

User avatar
 
Posts: 592
Joined: 06 August 2009, 21:15
Location: Ziemia
Points: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Year production: 2018

Re: Dziwny dźwięk. Fim.

Post » 13 April 2014, 10:50

domagalka wrote: Moto wg licznika ma 29000km przebiegu. Pomożecie coś koledzy??

hihi: hihi: hihi: :clap: :clap: :clap: :diabel2: :diabel2: :diabel2:

Po co to napisałeś? Nie lepiej byłoby nie wspominać o przebiegu? Moim zdaniem tu tkwi przyczyna. Kupiłeś motocykl od kolesia, który tylko do kościoła nim jeździł i każdy jego poprzedni właściciel. Pewnie go nie poświęciłeś w tym roku i się zemściło :P

 
Posts: 58
Joined: 14 December 2013, 16:01
Location: Świętokrzyskie
Motocykl: CBR 1000 RR
Year production: 2006

Post » 13 April 2014, 11:18

Chciałbym wierzyć w ten przebieg ale każdy wie jakie są realia. Moto wygląda ładnie. po silniku nie widać żeby cos było rozkręcane. Nie ma żadnego silikonu ani dziwnych uszczelek, śrubki wszystkie ładne nie poszczępione. Moto w zeszłym roku przywiezione z Włoch. Klocki Nisina. Żadnych przeróbek, świece oryginalne. Chodzi mi tylko o to że nie wygląda na zmęczone to moto.
Attachments
20131213_102457.jpg
20131213_102506.jpg

User avatar
 
Posts: 107
Joined: 29 September 2007, 07:27
Location: Kozy
Points: 1
Motocykl: SC 33 Streetfighter
Year production: 1997

Post » 13 April 2014, 11:59

Na poczatek proponuje sprawdzic podstawowe rzeczy aby pozniej je wyeliminowac typu rozrzad, napinacz (jak co pokombinowac z naciagiem sprezyny) zawory jak nadal bedzie stukac to obstawiam uklad tlokowo korbowy lub jakas CENZURA typu flansza kolektora choc w to watpie :)

 
Posts: 58
Joined: 14 December 2013, 16:01
Location: Świętokrzyskie
Motocykl: CBR 1000 RR
Year production: 2006

Post » 13 April 2014, 19:24

A co myślicie o tym manualnym napinaczu żeby dojeździć do końca sezonu i sprawdzić dzięki niemu czy to rozrząd a potem bym cały rozrząd nowy założył bo teraz nie mam kasy bo jestem obecnie na etapie wykończenia nowego warsztatu więc całą kase wkładam w garaż a nie chce stracić pierwszego sezonu z tym motorem.
Na necie znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/napinacz-rozrzadu-hon ... 78405.html

 
Posts: 660
Joined: 13 August 2013, 11:00
Location: Tarnów
Points: 20
Motocykl: CBR1100XX
Year production: 2001

Post » 13 April 2014, 22:56

A pomyśl tak odżałować te 400/500zł na rozżąd i go zrobić czy też śmigać na starym i neich bydlak strzeli przeskoczy tłok przywali w zawó i w najlepszym wypadku starci moc i sie zatrzymasz w najgorszym zablokuje silnik koło i szlif......

Rozumiem że warsztat jest ważniejszy . Może odstaw na razie moto inwestój w warsztat a trafi sie wolny $ to zrobisz moto .

Pamiętaj o takim sk(@#*$@elu co się zwie prawo murphiego . :wnerwiony:

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 2 guests