Strona 1 z 1

Dziwny problem z nowym napędem, potrzebna szybka pomoc!

Post: 29 maja 2015, 22:20
autor: Draco1990
Witajcie, mam pewien problem z napędem... Pod koniec lutego w serwisie robili mi parę rzeczy przy moto i odrazu zmienili napęd, który wcześniej zakupiłem. Na początku nie zwróciłem uwagi ale pojeździłem już trochę i doszedłem do wniosku ze czas naciągnąć trochę łańcuch i zauważyłem ze choć tyle co założony napęd i jeszcze ani razu nienaciągany jest już ustawiony gdzieś tak w 3/4 zużycia, tzn do końca zostały na podziałce z dwie kreski regulacji... Nie mam pojęcia jak to możliwe, napęd kupowałem na allegro i wybierałem specjalnie pod sc33 ...
I druga sprawa... Naciągnąłem o jakieś dwa milimetry i łańcuch był ładnie naprężony, lecz przejechałem z dwa kilometry i na nowo zrobił sie luźny... Ma ktoś pomysł jak to możliwe? Kolega twierdzi ze napinacze mogą być już zjechane i do dupy i ze nie trzymają łańcucha, ale czy to możliwe skoro się dokręca z powrotem ośkę żeby łańcuch się popuścił... Nierównomiernie Wyciągnięty łańcuch być nie może, bo jest praktycznie nowy, a ja na kole nie jeżdżę ani nie szaleje w żaden inny sposób... Nie ogarniam tej sytuacji
Tu parę fotek:

http://zapodaj.net/63f7b7b8434e1.jpg.html
http://zapodaj.net/31376a2ed2e61.jpg.html

http://zapodaj.net/f6f430b839e5e.jpg.html

Re: Dziwny problem z nowym napędem, potrzebna szybka pomoc!

Post: 30 maja 2015, 03:52
autor: ferdas
Z tym 2/3 przesadziłem
Napinacz zerwiesz jak się postaram ale to by nie naciagal łańcucha jak by był strzelony
Może ci podróbkę sprzedali z gównolitu mnie takie coś lata wstecz spotkało zamawiając z alle i od tamtego wole dopłacić i kupić w normalnym sklepie

Re: Dziwny problem z nowym napędem, potrzebna szybka pomoc!

Post: 30 maja 2015, 10:41
autor: mati1490
Po założeniu nowego napędu nigdy regulacja nie jest od początku , dopiero jak z tyłu jest zebatka o 2może 3 zęby większa to naciąg jest prawie od zera , i prawie zawsze po ok 200km trzeba podciągnąć łańcuch jak się wszystko ułoży, a później tylko latać :P podstaw tylne koło i zobacz czy jak powoli kręcisz to łańcuch jest wszędzie równo naciągnięty , niema co się łudzić że DID z alledrogo 150 zł taniej niż w sklepie będzie oryginałem ;)

Re: Dziwny problem z nowym napędem, potrzebna szybka pomoc!

Post: 01 czerwca 2015, 12:22
autor: Pablopbs
To, że przejechałeś kilka km i łańcuch był inaczej naciągnięty o niczym nie świadczy, chyba że sprawdziłeś naciąg w kilku miejscach. Jeśli nie to postaw moto i sprawdź naciąg w jednym punkcie czy jest taki sam (pokręć kołem i zobacz czy w za każdym razem w tym samym miejscu "pomiaru" łańcuch jest tak samo naprężony), jeśli nie to widocznie coś jest z łańcuchem. Miałem tak kiedyś w VFR, w tym samym punkcie łańcuch był ładnie naciągnięty, zrobiłem np pół obrotu koła i w tym samym miejscu był już luźny. Czasem zdarza się, że nowy też jest wadliwy, tym bardziej jeśli podróbka.

Po za tym nowy łańcuch zawsze musi się na początku "ułożyć", a tak jak ktoś wspomniał - raczej nie będzie takiej sytuacji, że przy wymianie regulacja będzie na samym "początku".

Jeśli nie sprawdzałeś to zrób tak jak napisałem na początku, wyeliminujesz możliwą przyczynę ;)