It is currently 18 November 2025, 05:15

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak pradu!!;/

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderators: maciekx, Tytus

 
Posts: 110
Joined: 04 February 2011, 21:04
Location: london
Motocykl: cbr900rr
Year production: 1999

brak pradu!!;/

Post » 01 June 2015, 08:13

Witam! Ludziska potrzebuje pomocy z elektryka a mianowiicie wczoraj chcialem polatac odpalam sprzet a tu zonk brak pradu :/ wiec podlaczylem prostownik naladowalem i heja po przejechaniu 10km moto padlo ... jakos udalo mi sie go odpalic wylaczylem swiatla i heja ddo domu i sprawa jest taka bez swiatel jedzie nie gasnie zalacze swiatla i mot gasnie tak elektryka wiem tylko czy ktos powoe mi gdzie szukaac ?? Dodam ze aku ma okolo roku i ze jestem ZIELONY!!:/ jesli chodzi o elektryke dzieki pozdrawiam ;)
kiera 2 koła i mina wesoła:)

 
Posts: 11
Joined: 10 December 2014, 00:09
Motocykl: CBR 1000rr
Year production: 2005

Re: brak pradu!!;/

Post » 01 June 2015, 09:06

Pewnie alternator, i jak masz światła załączone, to spada napięcie ładowania akumulatora

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

 
Posts: 110
Joined: 04 February 2011, 21:04
Location: london
Motocykl: cbr900rr
Year production: 1999

Re: brak pradu!!;/

Post » 01 June 2015, 09:57

Padl by tak z dnia na dzien ... dodam ze przed tym jak to sie stalo maszyna byla dobrze myta karsherem i myslalem ze moze to jakies zwarcie gdzies sie zrobilo;/ no nic dzisiaj popatrze moze cos tam znajde ... dzieki
kiera 2 koła i mina wesoła:)

 
Posts: 1036
Joined: 24 April 2008, 21:04
Location: Łódź
Points: 43
Motocykl: SC33
Year production: 99

Re: brak pradu!!;/

Post » 01 June 2015, 11:07

Na dzień dobry zdejmij prawa owiewke zadupka - pod nia znajduje się regulator napięcia, sprawdz czy nie masz popalonej wtyczki lub przewodów które do niego wchodzą.

 
Posts: 110
Joined: 04 February 2011, 21:04
Location: london
Motocykl: cbr900rr
Year production: 1999

Re: brak pradu!!;/

Post » 02 June 2015, 08:07

No wczoraj nie mialem czasu ale dzisiaj to zbadam ... i jesscze taka pogoda masakra . A czy gdyby to byl.altelnatorr to czy moto po rozladowaniu aku ni powinno zgasnac ?
kiera 2 koła i mina wesoła:)

User avatar
 
Posts: 682
Joined: 27 December 2012, 15:32
Location: Starachowice
Points: 4
Motocykl: SC59
Year production: 2008
Samochód: E61 525d

Re: brak pradu!!;/

Post » 02 June 2015, 10:05

Nie powinno, przestaną działać tylko odbiorniki prądu. W moim przypadku alternator padł mi w trasie, za każdym razem jak stawaliśmy i trzeba było zgasić moto to odpalałem go najzwyczajniej w świecie na "pycha".
Yamaha R1 RN22 !

 
Posts: 110
Joined: 04 February 2011, 21:04
Location: london
Motocykl: cbr900rr
Year production: 1999

Re: brak pradu!!;/

Post » 04 June 2015, 10:59

Hej ludziska na poczatek chciale podziekowac Toperowi faktycznie we wtyczce od regulatora byl przejarany jeden przewod noestety nie mam koncowek zeby wymienic i sprawdzic czy bedzie ok i noe mam moernika tak.wiec dopiero jutro przetestuje tylko zastanawiam.sie skad to zwarcie i czy reg jest caly ale to juz moernikiem soe ogarnie dzieki pozdrawim
kiera 2 koła i mina wesoła:)

User avatar
 
Posts: 70
Joined: 21 September 2012, 14:04
Location: SKL
Points: 3
Motocykl: sc33
Year production: 1999

Re: brak pradu!!;/

Post » 04 June 2015, 16:22

Np luźne połaczenie wtyczek, trzeba podoginac, albo zle przylega regler do ramy i nie chlodzi sie odpowiednio. Polecam odkrecic, przeczyscic miejsce na ramie i posmarowac porzadnie masta termoprzewodzaca. Do kupienia w kazdym komputerowym

User avatar
 
Posts: 682
Joined: 27 December 2012, 15:32
Location: Starachowice
Points: 4
Motocykl: SC59
Year production: 2008
Samochód: E61 525d

Re: brak pradu!!;/

Post » 05 June 2015, 15:32

Ja kable też miałem zjarane przy regulatorze, a padł alternator, także nie ma reguły... co ciekawe, regulatorowi się nic nie stało.
Yamaha R1 RN22 !

 
Posts: 110
Joined: 04 February 2011, 21:04
Location: london
Motocykl: cbr900rr
Year production: 1999

Re: brak pradu!!;/

Post » 05 June 2015, 19:55

Witam ludziska a wiec tak zrobilem nowy kabelek podlaczylem odpalilem sprzet i na mierniku ladowanie pokazuje 11,76 i pomalu spada jak wlacze swiatla. To szybciej leci w dol teraz czy to wina alternatora czyregulatora? Wlasnie mam reg na stole. Ale nic mi to nie daje bo nie wiem jakie wartosci maja byc na mierniku badajac reg moze ktos wie ?? Dzieki pozdrawiam
kiera 2 koła i mina wesoła:)

User avatar
 
Posts: 70
Joined: 21 September 2012, 14:04
Location: SKL
Points: 3
Motocykl: sc33
Year production: 1999

Re: brak pradu!!;/

Post » 05 June 2015, 21:56

Poszukaj tematu o regulatorze w dziale ustetki, opisalem tam ja i kilku kolegow sposob pomiaru i prawidlowe odczyty

 

Re: brak pradu!!;/

Post » 05 June 2015, 23:05

Gruby84 wrote:Witam ludziska a wiec tak zrobilem nowy kabelek podlaczylem odpalilem sprzet i na mierniku ladowanie pokazuje 11,76 i pomalu spada jak wlacze swiatla. To szybciej leci w dol teraz czy to wina alternatora czyregulatora? Wlasnie mam reg na stole. Ale nic mi to nie daje bo nie wiem jakie wartosci maja byc na mierniku badajac reg moze ktos wie ?? Dzieki pozdrawiam


Na początek sprawdź altek.

Rozepnij kostkę z trzema żółtymi kabelkami idącymi od niego, miernik ustaw na zmienne napięcie, zakres 200V, uruchom piec i na obrotach wolnego biegu/jałowe/1100obr/min. powinieneś mieć we wszystkich kombinacjach pomiaru V między tymi kabelkami wartości 26 - 30V i powinny być jednakowe.
Jeśli są mniejsze lub różnią się między sobą o kilka V to prawdopodobnie masz uszkodzony altek.

Zakładam że kostka altka jest sprawna...

Jak tu będzie ok to wtedy możesz obadać regler...

Next

Return to Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests