Dzisiaj jest 19 maja 2024, 10:28

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

brak mocy POMOCY

sc33 słabnie

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:20
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

brak mocy POMOCY

Post » 09 czerwca 2015, 22:19

Witam,

honde kupiłem od znajomego ( stała 2 lata pod wiatą ) wracając do domu zauważyłem że przerywa na wyższych obrotach i na 5-6 nie idzie jechać równo, słabnie. Stwierdziłem że czyszczenie i synchro załatwi sprawę ponieważ jeździłem motorkiem przed tym postojem i wszystko było ok.
CBR pojechało do mechanika ( faktycznie gaźniki były masakra ). Przy odbiorze motocykl pracował bardzo równo jednak wracając do domu na wyższych obrotach nie pracował tak jak powinien, tracił moc, na 6 nie dało rady jechać równo...
Po rozmowie z majstrem podniosłem iglice do góry o 2 małe podkładki. Okazało się, że do 3 biegu idzie teraz do odcięcia lecz po dłuższej chwili trochę słabnie i ma czkawkę. Wyższe biegi służą raczej do spokojnej jazdy ( mało mocy ) a po wrzuceniu 6 zadławi się na chwile i jakoś jedzie ale też mało mocy.... Wrażenie jakby gaźniki nie dostawały tyle paliwa co potrzeba.

Proszę o pomoc bo nie mam pomysłu czy kupić świece czy może filtr ale moim zdaniem filtr jeszcze pogorszy sprawę....

pozdrawiam

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: brak mocy POMOCY

Post » 09 czerwca 2015, 23:06

Po takim postoju pierwsze co, powinieneś zmienić świecę plus filtr i dopiero jakieś regulacje itp . PO drugie po co regulowałeś gaźniki skoro później musiałeś podnosić iglicę ? nie kumam akcji ... Jak odkręcisz gwałtownie manete na niskich biegach to niema żadnego muła i innych objawów ?

 
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:20
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Re: brak mocy POMOCY

Post » 10 czerwca 2015, 08:35

Na świecach było przejechane ok. 200km przed tym postojem, a filtr sprawdzałem razem z mechanikiem i wydawał się w miarę dobry. Iglice podniosłem z ciekawości czy to coś pomoże i coś pomogło.. Przy odkreceniu na pierwszych 3 biegach lekko przymuli.
Mam założony dość głośny wydech ixila ale to chyba niema aż takiego znaczenia
Dziwi mnie też dlaczego w roczniku 99 niema pompy paliwa ponieważ paliwo ma lekko " pod górkę " do gaźników
W starszych modelach była pompa ?
Dzieki za odpowiedź :)

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: brak mocy POMOCY

Post » 10 czerwca 2015, 15:38

Pompa paliwa była w SC28, w sc33 Honda z niej zrezygnowałał..... Czy sprawdzałeś kranik paliwa, nie jest zapchany ?

 
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:20
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Re: brak mocy POMOCY

Post » 10 czerwca 2015, 16:56

Sprawdzałem filterek który jest w baku jak i kranik, czysty, membrany całe , jak robię podciśnienie to paliwo leci na on i res bez problemu. Gdyby to były swiece to czemu odpala na strzała i chodzi na pierwszych 3 biegach dobrze ?
W bandicie miałem kiedyś podobną sytuację że po chwili jazdy słabł i gasł ale to była wina wężyka od podciśnienia, a tu jest raczej ok...
Znajomy radzi żebym sprawdził dysze w gaźnikach jakiego są rozmiaru i je ewentualnie powiększył ale mi to się nie uśmiecha... Nie mam pomysłu co tu robić :/

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: brak mocy POMOCY

Post » 10 czerwca 2015, 21:08

Na samym przelotowym wydechu nie trzeba nic zmieniać żeby się nie dusiła, chyba że masz sportowy filtr powietrza , najlepiej posprawdzaj czy wszystko jest jak w oryginale tzn iglice rs i rf na odpowiednich miejscach,czy dysze główne i wolnych obrotów są 40 i 120 iglice ustaw jak ori na jedną podkładkę, wykręć śruby składu mieszanki na 2 obroty, sprawdź zaworki iglicowe czy się nie przycinają czasami , jak filtr jest niby dobry to go zmień na hilfo a nie inne chińskie wynalazki i powinno latać aż miło , później mała korekta składu i synchro i musi być dobrze :jupi:

 
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:20
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Re: brak mocy POMOCY

Post » 10 czerwca 2015, 23:29

właśnie wróciłem z garażu, wyjąłem iglice z 1 od lewej gaźnika ma wybite J5FR, dysze to 120 i 40 więc są oryginał, śrubka od składu jest wykręcona na 3 obroty ( to ta srubka na krzyżaka na dole gaźników ? ) Na filtrze wybite H-51 i Hm-mwo
Co robić ? ;)

 
Posty: 538
Rejestracja: 19 marca 2013, 21:09
Lokalizacja: gdańsk
Pochwały: 7
Motocykl: sc33,f4i,
Rok produkcji: 1999

Re: brak mocy POMOCY

Post » 11 czerwca 2015, 21:05

oddać do speca,nic więcej sam nie sprawdzisz :P to już szukanie igły w sianie będzie :P

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: brak mocy POMOCY

Post » 24 czerwca 2015, 17:34

Pewnie masz zatkane odpowietrzanie baku - ten silnik jest dość wrażliwy na to.
Proponuje wylać stare paliwo do reszty i porzadnie wymyć cały bak z syfu ktory tam może jest i być może po czyszczeniu gaxników dalej je zasyfił.

Jedyna opcja to czyszczenie baku i rozkrecanie i myjka ultradzwiekowa gaźnikow jeszcze raz.
Świece i tak kup nowe - profilaktycznie

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: brak mocy POMOCY

Post » 24 czerwca 2015, 19:13

Paliwo wymień
świece wymień
Wysusz filtr powietrza jak nie chcesz go wymieniać
przez tyle czasu pod wiatą mogło wszystko zawilgnąć , świece mogły skorodować
dziwne że Twój mechanik tyle rozgrzebał i do świec nie zajrzał

 
Posty: 9
Rejestracja: 20 kwietnia 2015, 20:20
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 1999

Re: brak mocy POMOCY

Post » 30 czerwca 2015, 22:13

W tygodniu może ogarnę wymianę świec, chodź były sprawdzane i podobno są ok.
Filtr nie jest tragiczny, a po jego wyciągnięciu w ogóle nie jedzie...
Temat paliwa raczej odpada bo już wyjeździłem z 3 zbiorniki albo i lepiej, raz nawet do końca bo zapomniałem że już mam na res :)
Bardziej interesuję mnie tez odpowietrznik baku bo w dodatku mam inny korek od baku jakiś akcesoryjny bez kluczyka.

Myślałem żeby może podnieść poziom paliwa w gaźnikach bo mam wrażenie jakby przy trzymaniu na wyższych obrotach kiedy spala wiecej paliwa po chwili go brakowało, jadąc spokojnie wszystko jest ok. Może co coś z tym odpowietrznikiem baku i przez to kranik nie może podać tyle co trzeba ?

Gdzie są te odpowietrzniki w baku ?

dzięki za dalsze zainteresowanie ;)

 
Posty: 141
Rejestracja: 08 lipca 2013, 16:36
Lokalizacja: RMI
Pochwały: 1
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Re: brak mocy POMOCY

Post » 01 lipca 2015, 20:11

Odpowietrznik jest w korku , wywal to gówno które masz i wstaw oryginał - cena akceptowalna na allegro.

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości