Dzisiaj jest 16 kwietnia 2024, 06:06

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Dziwna praca silnika

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Dziwna praca silnika

Post » 15 lipca 2016, 19:28

bladyninja88 pisze:Panowie już sam nie wiem co o tym myśleć. Motocykl stał 2 dni przykryty pokrowcem pod wiatą za domem. Dzisiaj chciałem jeszcze raz sprawdzić ładowanie więc wziąłem z pracy dobry miernik i przystąpiłem do działania. Napięcia na akumulatorze przy wyłączonym silniki 12,81 (akumulator Banner ma jakieś 4 miesiące). Uruchomiłem silnik , pochodził sobie z 30 sec na ssaniu i zacząłem pomiary. Silnik na jałowym kręcił jakieś 1000 obr i ewidentnie chodził na 3 cylindry. Ładowanie było przy wyłączonych światłach 15,11V po włączeniu wszystkich świateł ładowanie wahało się od 12,36 do 12,54 natomiast po podkręceniu obr do 3000 ok 13,8 V , a teraz gwóźdź programu. Zgasiłem na chwilkę silnik aby obejrzeć wtyczkę która jest pod siedzeniem koło akumulatora (zdjęcia wtyczki zamieszczam poniżej) I po uruchomieniu silnik nagle zaczął pracować normalnie. Co więcej na biegu jałowym przy włączonych światłach ładowanie wynosiło od 13,16 do 13,45. O co tu chodzi ?

https://zapodaj.net/88c8c55b34589.jpg.html
https://zapodaj.net/1c399fac732ce.jpg.html

Mam jeszcze jedno pytanie. Którą wtyczkę mam odpiąć aby zmierzyć ładowanie alternatora ? Czy chodzi o te 3 żółte kable we wtyczce ze zdjęć? Wydaje mi się że to właśnie te kable ciągną się od alternatora do tej kostki a z kostki dalej do instalacji gdzieś w pobliże regulatora napięcia.



Tak chodzi o te trzy przewody żółte i tą kostkę rozepnij i pomierz tak jak wyżej pisali. Ta kostka musi być w stanie idealnym.
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 58
Rejestracja: 14 grudnia 2013, 16:01
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Motocykl: CBR 1000 RR
Rok produkcji: 2006

Re: Dziwna praca silnika

Post » 16 lipca 2016, 08:15

Padł regulator napięcia. Ładowanie na jalowym z włączonym światłami powinno być nie mniejsze niż 13.80V A z wyłączonym około 14,3. A nawet na obrotach nie powinno być większe niż 14.60 A u Ciebie to 15V jest za wysokie i zagotuje Aku. Regulator jest po to ze by ładowanie było w granicach 13.80-14.60 nie mniejsze ani nie większe. Motocykl bedzie kulał bo regulator robi zwarcie przerabiałem ten temat kilka razy.

 
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Rok produkcji: 2004

Re: Dziwna praca silnika

Post » 16 lipca 2016, 10:03

Też zastanawiam sie nad regulatorem. pomiary robiłem b.dobrym miernikiem więc na pewno nie są zafałszowane. Co więcej dzień w którym motocykl zaczął kuleć był bardzo gorący. We Wrocławiu było ponad 35 w cieniu. Możliwe że to właśnie go wykończyło. Kupił bym nowy regulator bez zastanowienia gdybym był pewny że to on jest winny. Zmierzę jeszcze prąd na wyjściu z alternatora.

PostTen post został usunięty przez Silvestro 16 lipca 2016, 10:35.

 
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Rok produkcji: 2004

Re: Dziwna praca silnika

Post » 16 lipca 2016, 20:43

Nie miałem za bardzo czasu grzebać ale udało mi się rozpiąć wtyczkę od alternatora i wygląda tak jak na zdjęciu. Zmierzyłem opór pomiędzy żótymi kablami miernikiem i jest 0,6 ohm a powinno być od 0,1 do 0,3 ohm. Jutro rozbiorę palstiki i wyczyszczę wszystkie wtyczki a potem powtórzę pomiary to zobaczymy co z tego będzie.

https://zapodaj.net/6abd53b69c979.jpg.html

 
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Rok produkcji: 2004

Re: Dziwna praca silnika

Post » 17 lipca 2016, 19:25

Zmierzyłem napięcie na alternatorze. Jest ok 9,5V na jałowym i 38V przy 5000 obr na każdym z kabli. Wyczyściłem wszystkie wtyczki sprayem do styków i dalej jest to samo. Silnik chwile chodził normalnie a teraz znów kuleje. Zauważyłem że przy wyłączonych światłach motor chodzi lepiej natomiast po włączeniu zaczynają mu powoli spadać obroty. Co wiecej na jałowych strasznie faluje napięcie od 13 do chwilami prawie 13,8 V . Nagrałem krótki filmik który obrazuje zaistniałą sytuacje. Na filmie napięcie jeszcze tak nie faluje ale chwile przed nagraniem filmiku skakało z 13,1 do 13,8. Jak sądzicie regulator zaliczył zgon?


https://www.youtube.com/watch?v=dd5y4Cv ... e=youtu.be

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Dziwna praca silnika

Post » 17 lipca 2016, 19:45

Wszystko wskazuje na regulator, tak jak pisalem wyzej - zdejmij prawa owiewke zadupka i sprawdz jak wyglada kosta od regulatora, bardzo czesto ulega ona destrukcji wraz ze stykami regulatora i ładowanie klęka :/ . Jak bedziesz kupował regulator to tylko wysokiej jakości np. Ducati Energia czy tez TourMax, dodatkowo zamontuj go na paste do procesorów.

 
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Rok produkcji: 2004

Re: Dziwna praca silnika

Post » 17 lipca 2016, 21:21

Sprawdziłem wszystkie wtyczki tą od regulatora też i wyglądają ok. Dodatkowo spryskałem je także preparatem do czyszczenia styków. W takim razie zamawiam regulator. Mój obecny regler jest firmy Tourmax i został wymieniony przez poprzedniego właścieciela

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Dziwna praca silnika

Post » 17 lipca 2016, 21:38

Skoro masz juz zamontowany regulator tourmaxa, to sa duże szanse ze to jednak nie jest jego wina - nie wiem jak inni , ale ja sie jeszcze nie spotkalem z jego awaria.

 
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Rok produkcji: 2004

Re: Dziwna praca silnika

Post » 17 lipca 2016, 21:59

Wygląda na to że źle zmierzłem napięcie na alternatorze. Powinienem sprawdzać pomiędzy żółtymi kablami a ja sprawdzałem tak (minus do masy motocykla natomiast plus do jednego z żółtych). Sprawdziłem już wszystko. Silnik ewidentnie kuleje kiedy mu się właczy światła. Bez świateł chodzi normalnie. Wymieniłem już świece , kable fajki oraz cewki zapłonowe. Sprawdziłem wszystkie wtyczki (dodatkowo wyczyściełem je preparatem do czyszczenia styków. Sprawdziłem tez bezpieczniki. Dzień w którym motocykl zaczął sprawiać problemy był gorący (35 w cieniu). Regulator nie został założony na paste nie miał też wiatraczka i to pewnie go wykończyło. Miałem kiedyś sc 33 z rocznika 97 ale tam regulator był złożony na paste oraz miał dołożony wiatraczek. Tutaj nie ma ani jednego ani drugiego a sam regulator jest bardzo gorący już po chwili pracy na jałowym.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Dziwna praca silnika

Post » 18 lipca 2016, 09:10

ładowanie masz skopane to na bank. teraz kwestia regulator albo alternator, alternator masz zmierzyc naprzemian miedzy żółtymi przewodami prądem ZMIENNYM ~AC przy 5 tys obrotach powinno byc ponad 50V i w trzech kombinacjach i maja byc mozliwie rowne te napiecia jesli na ktorejs fazie jest nierowno to alternator uwalony, mierzyles opornosc to jest ok nie wziales pod uwage opornosci przewodow miernika, możesz zmierzyć oporność miedzyfazowo jak i na przejscie do masy motocykla bo jak ma zwarcie to tez ci cos pokaze a do masy moto nic nie powinno byc

 
Posty: 32
Rejestracja: 17 kwietnia 2016, 19:27
Motocykl: zx12r 2004 sc33 1998
Rok produkcji: 2004

Re: Dziwna praca silnika

Post » 18 lipca 2016, 20:18

Wykonałem poprawnie pomiar napięcia na alternatorze (między żółtymi kablami) , a oto wyniki. W każdej kombinacji napięcie jest jednakowe. Na jałowym jest 18,5 V a przy 5000 obr 67 V. Sprawdziłem też z ciekawości jakie jest ładowanie zx12 i było między 13,92 a 13,96 na jałowym ( na obrotach nie sprawdzałem). Porównując wyniki między hondą a kawasaki dochodzę do wniosku że regulator napięcia w cbr jest kaput. Zamawiam nowy (mam nadzieję że pomoże ). Czy oprócz tego tourmaxa i ducati energia jest jeszcze jakaś firma na którą warto zwrócić uwagę?

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość