Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:59

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Szarpanie

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 08 marca 2009, 01:34
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: CBR900
Rok produkcji: 1999

Szarpanie

Post » 21 marca 2009, 20:25

Witam,
mam pewien problem, który jest nieco dokuczliwy podczas jazdy: otóż gdy jadę CBRką powyżej 6k obr/min i przytrzymam silnik równo na obrotach, to motocykl zaczyna szarpać. Podczas jazdy do 6 tysięcy obrotów wszystko z moim motocyklem jest w porządku i takiego szarpania nie czuć. Moto jedzie gładko bez żadnej czkawki czy czegoś w tym rodzaju. W momencie gdy gwałtownie przyspieszam od 2000-13k obrotów, też tego nie ma. Problem zaczyna się pojawiać momentalnie gdy tylko przytrzymam silnik przez jakąś chwilę na obrotach wyższych niż 6 tysięcy. Czyli np. jak trzymam moto przy 7+ tysiącach, to zaczyna szarpać. Czasami jak zwalniam silnikiem, też idzie odczuć takie szarpanie... Sprawdzałem silnik przytrzymując go na tych felernych 7k+ obrotach na tzw. 'luzie' i silniczek pracuje równiutko. Wskazówka nie skacze, ani nic innego się nie dzieje, nie ma żadnej czkawki itd. Pytanie za 100 punktów: co to może być? Mechanik mówił, że to na pewno wina napędu, i że trzeba od razu wymienić. Kolega się przejechał i mówił, że to na pewno nie napęd tylko zawór wydechowy :P Właściciel od którego zakupiłem motocykl stwierdził, ze napęd starczy do połowy sezonu... czyżby faktycznie wina napędu? Silnik jest naprawdę zdrowy, skrzynia biegów chyba też, ponieważ te szarpanie dzieje się niezależnie na którym biegu się znajduję. Wystarczy, że poprostu przytrzymam motocykl na obrotach wyższych od 6 tysięcy obr na obojętnie jakim biegu i moto zaczyna szarpać. Dodam, ze szarpanie nie jest może mega mocne, ale słabe też nie. Jest to denerwujące i wpływa znacznie na komfort (a może raczej na dyskomfort) jazdy. Moto ma chodzić płynnie...

Dzięki z góry za wszelką pomoc.
Lonewolf

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 21 marca 2009, 21:03

Weź go na stojak naciągnij łańcuch i zobacz czy napęd nie jest wyciągnięty po kręć kołem i sprawdzaj rękom na łańcuchu czy cały czas jest tak samo napięty . jak tak to nie napęd jak będzie luźniejszy w jakimś punkcie to napęd się wyciągną mam tak samo w 929.
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

 
Posty: 36
Rejestracja: 06 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: Śrem
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 0

Post » 21 marca 2009, 22:41

Miałem podobny problem, też coś mi się moto dusiło. Tyle tylko że czasem mi się też dusiło jak przyspieszałem. Do tego stopnia nawet doszło, że moto mi podczas jazdy zgasło i nie wiedziałem co się dzieje... Zatrzymałem się odpaliłem i było wszystko ok, ale... nie mogłem ruszyć bo się okazało, że czujnik "nóżki" coś tam szwankuje... Postanowiłem odpiąć czujnik i zmostkować 2 kabelki i problem zniknął... Może u Ciebie to nie będzie to ale spróbować warto bo to nic nie kosztuje a roboty na kilka minut... Jak pomoże tzn. że czujnik nóżki a jak nie to szukaj gdzie indziej...

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 25 marca 2009, 11:23

zrób jak mówi koma600. Jeżeli podczas obracania tylnym kołem łańcuch staje się raz bardziej napięty a raz mniej to wywal ten zużyty zestaw.

Jeżeli na postoju czy też jadąc z prędkością na luzie i trzymając rpm ponad 7000 nic się nie dzieje to obstawiam tylko ten napęd.

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 25 marca 2009, 12:11

Jak nie lancuch to sprawdz czy nie masz zagietego przewodu paliwowego albo czy filtr gdzies lewego powietrza nie lapie. Chyba ze woda Ci sie po zimie zebrala w baku

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 25 marca 2009, 12:34

Ja nie obstawiałbym łańcucha:
lonewolf pisze:W momencie gdy gwałtownie przyspieszam od 2000-13k obrotów, też tego nie ma.
- największe siły działają na łańcuch podczas gwałtownego przyśpieszania.
lonewolf pisze:jak trzymam moto przy 7+ tysiącach, to zaczyna szarpać
- rzeczywiście może wtedy łańcuch jest "miejscami" luźny i zaczyna przeskakiwać bo nie jest dobrze dociągnięty do zębatki ale dla czego nie dzieje się tak przy 6k
Ale czasem tak bywa, że wbrew logice coś się dzieje więc sprawdź łańcuch tak jak napisał koma. Oczywiście posłuchaj też Radiusza i posprawdzaj przewody paliwowe i filtr

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 08 marca 2009, 01:34
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: CBR900
Rok produkcji: 1999

Post » 25 marca 2009, 16:46

Dzięki za odpowiedzi. Posprawdzam wszystko na dniach. Nie wiem czy to może być to z wodą... wylatałem 2 baki narazie tylko i dalej to samo. Muszę do kumpla podjechać na moto, bo on ma stojak, żeby ten łańcuch sprawdzić. Teraz nie mogę bo znowu śnieg spadł... Przewody też posprawdzam, bo zauważyłem coś chyba dziwnego, mianowicie kiedy odkręcam manetę do końca i maksymalnie pałuję moto na 11-12 tysiącach i jadę tak nieco dłużej, to potem tak jakby moto się dławiło przez chwilę - ma targać, a tak jakby benzyny nie dostawało przez chwilkę. Jak zwolnię, to znowu wszystko jest wporządku. Ale może to dlatego, że nie ma pompy paliwa? Tak samo mi się ostatnio działo na rezerwie... dopiero co włączyłem, przejechałem dosłownie 1 kilometr i na obwodnicy moto odkręciłem na maksa i po chwili już się zachowywał tak jakby brakowało paliwa... Jak zwolniłem to znowu wszystko spoko było... Muszę to cholera posprawdzać, bo moto dopiero co zakupiłem a już jakieś dziwne problemiki... Jako, że to nowy sprzęt... może mi ktoś powiedzieć jak sie bak ściąga? :D
Lonewolf

Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Rejestracja: 15 grudnia 2007, 20:16
Lokalizacja: Warszawa.
Motocykl: R1 Rn09
Rok produkcji: 2003

Post » 25 marca 2009, 17:57

Może kranik masz zapchany
,,Nie ważne przy czym stoisz ale ważne jak tym jeździsz"

Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Rejestracja: 08 marca 2009, 01:34
Lokalizacja: Śląsk
Motocykl: CBR900
Rok produkcji: 1999

Post » 25 marca 2009, 18:13

Dobra, właśnie wróciłem z garażu. Łańcuch w jednym momencie jest porzadnie napięty, a jak przesunąłem moto o 0.5m to już był luźny jak cholera. Naciągnąłem jeszcze trochę łańcuch, żeby ten luz trochę zniwelować. Nic nie strzela, więc może narazie tak pojeżdżę do wymiany napędu. Posprawdzałem przewody i nie są pozaginane czy coś w tym stylu. Może faktycznie kranik :P Ile mogę pojeździć na tym wyciągniętnym napędzie jeszcze i czy może się od tego coś złego stać?
Lonewolf

 
Posty: 375
Rejestracja: 12 stycznia 2009, 16:54
Motocykl: HONDA 954 poraz drugi
Rok produkcji: 2003

Post » 25 marca 2009, 18:25

Zamawiaj naped puki jeszcze sezon nie w pełni :mrgreen: :mrgreen: na tym łancuchu to juz nie pojezdzisz juz jest szrot

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 25 marca 2009, 18:56

Z tego co piszesz to napęd przeciągniety - klasyfikuje się do wymiany. Ile pojeździsz ? ano aż nie strzeli albo nie zacznie przeskakiwać na okrągło :P :twisted:
Szukasz dobrego napędu w dobrej cenie - bij do Czikena
Jak wymienisz napęd to się okaże czy szarpanie było spowodowane napędem, ale ja bym jeszcze poszukał niezależnie od wymiany napędu (czyszczenie kranika, wymiana filtra paliwa, o ile jest takowy, filtr powietrza sprawdź itd...)

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 25 marca 2009, 19:00

Kod: Zaznacz cały
Ile mogę pojeździć na tym wyciągniętnym napędzie jeszcze i czy może się od tego coś złego stać?
np mozesz go zerwac i bedziesz miał do wymiany cały piec!!!!!!!!!!!!!!
sisi to jest gość

Następna

Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości