Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:34

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Moto nagle zgaslo, zgubiło prądy i już nie chce zagadać :(

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR900RR SC33 1996-1999

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 36
Rejestracja: 06 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: Śrem
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 0

Moto nagle zgaslo, zgubiło prądy i już nie chce zagadać :(

Post » 10 kwietnia 2009, 21:12

Witam, mam problem z moim frankiem... Otóż po dzisiejszej przejażdżce juz po ponad 100km moto odmówiło mi posłuszeństwa i nie wiem co sie stało. Jechałem sobie powoli ok 90km/h i nagle moto zgasło. Zauważyłem przy tym, że zegary mi się mocniej przez chwile podświetliły i teraz już jest ciemno :/ Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, główny przy akumulatorze jest dobry a przepalił się od zapłonu. Wymieniłem go więc, przekręciłem stacyjkę i palą się kontrolki biegu jałowego i oleju ale nic poza tym...( nie podświetla zegarów, nie pokazuje przebiegu ani temperatury) Chcąc odpalić motocykl przepala się ten bezpiecznik od zapłonu. Światła jak włączam przełącznikiem to nie świecą, świeci tylko długie jak mrugam, kierunkowskazy mrugają (kontrolki od nich też) i klakson też działa... Nie wiem co to może być... Pomóżcie... Moto zostawiłem u narzeczonej bo akurat do niej jechałem i zajrze do niego dopiero po świętach ale może macie jakieś pomysły to będę wiedział gdzie szukać...

 
Posty: 556
Rejestracja: 25 marca 2008, 20:25
Lokalizacja: NNM
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 10 kwietnia 2009, 22:52

Zware Ci gdzies zrobilo, a rozbierales przelacznik na kierownicy z prawej strony? zobacz czy tam nie jest popier.... a potem zobacz jak przewod idzie do bezpiecznikow i modulu. Zobacz jak masz podpiete przewody pod bezpiecznikami czy tam sie cos nie popieprzylo, a potem polec po kablu pod modul. Dziwne ze zegarow nie podswietla, bezpieczniki bankowo zdrowe?

[ Dodano: Pią Kwi 10, 2009 10:53 pm ]
obejrzyj tez wtyczke przy module

 
Posty: 530
Rejestracja: 05 października 2007, 10:45
Lokalizacja: LZA
Pochwały: 3
Motocykl: Piechota
Rok produkcji: 0

Post » 11 kwietnia 2009, 16:28

Jesli podswietlanie zegarow blysnelo tuz przed zniknieciem pradu to ja obstawiam, ze masz spalone zaroweczki. A zdarzyc to sie moze kiedy podczas jazdy odlaczy sie klema z aku.

 
Posty: 36
Rejestracja: 06 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: Śrem
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 0

Post » 11 kwietnia 2009, 21:00

Więc tak, zegary wcale nie działają oprócz wszystkich kontrolek... Bezpieczniki dobre... Tzn. przepala się bezpiecznik od zapłonu więc gdzieś musi być zwarcie... We wtorek będę szukał... Mam 4 dni na znalezienie usterki bo w sobotę rozpoczęcie w poznaniu i muszę tam być...

 
Posty: 30
Rejestracja: 09 kwietnia 2009, 13:33
Lokalizacja: W-wa
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 2007

Post » 12 kwietnia 2009, 09:24

Dobra. A teraz spokojnie. Masz 4 dni. Emocje na bok i po kolei przeglądaj przewody. Na bank zrobiło się zwarcie na instalacji elektrycznej. Jeżeli cały czas pali się Tobie bezpiecznik od zapłonu, to nie wymieniaj go w nieskończoność tylko znajdź przyczynę. Usterka nie jest poważna - wiec luz. Powodzenia - jak mawiał prorok - szukajcie a znajdziecie.
Żyje się tylko raz, ale jeżeli żyje się dobrze, to ten jeden raz wystarczy

 
Posty: 36
Rejestracja: 06 maja 2008, 22:27
Lokalizacja: Śrem
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC 33
Rok produkcji: 0

Post » 14 kwietnia 2009, 16:18

No więc tak, nie wiem na ile dobrze stawiam diagnozę ale wg mnie spalił mi się moduł... Przejrzałem wszystkie przewody, rozebrałem przełączniki i nie wygląda na to, żeby gdzieś było zwarcie... Po przejrzeniu całej instalacji odpiąłem moduł i bezpiecznik przestał się przepalać po przełączeniu tego czerwonego przełącznika od zapłonu... Z tego wnioskuje że problem leży w module. Tylko teraz nasuwa się pytanie dlaczego się spalił, regulator napięcia założyłem nowy w zeszłym roku, alternator wymieniałem po wypadku... A to że nic nie działa, tzn. światła, podświetlanie zegarów itp. to wina tego że wszystkie żarówki się spaliły :/ To co miałem włączone w momencie gdy moto zgasło to wszystko się spaliło, mam nadzieję że zegary się nie spaliły tylko samo podświetlenie bo nie wyświetla mi przebiegu, ale to może być też wina modułu...

Nie chce kupować modułu po wcześniejszym sprawdzeniu czy aby napewno wina leży po jego stronie i w związku z tym chciałem się zapytać czy ktoś wie jak to sprawdzić?? Czy moduł od innej hondy podejdzie do SC33 98-99?? Czy ze starszych roczników fajerów będzie pasował? Czy zegary będą działać, bo starsze roczniki mają jednak inne...?? Akurat nie mam żadnego znajomego co ma sc33 w moim roczniku i nie mogę od niego przełożyć modułu...

Aha, jeszcze jedno czy jak przełoże moduł z innego moto to jest szansa, że może się uszkodzić?? Najlepiej może jak bym założyl i moduł i regulator co? Kurde ale się rozpisałem ale to przez to że jestem zrozpaczony :/

[ Dodano: Pią Kwi 17, 2009 2:45 pm ]
I już wszystko jasne. Na szczęście moduł jest dobry... Okazało się, że padł regulator napięcia i podawał za duże napięcie na akumulator który się wygotował. Sprawdzałem miernikiem akumulator i miał ponad 13V ale kręcić nie chciał... Założyłem akumulator od innego motocykla i moto zagadało, w dniu kiedy się to wszystko przydarzyło też założyłem inny akumulator ale moto nie chciało gadać... Niestety zegary się spaliły :/ Sprawdzałem oporność między uzwojeniami alternatora i mam ok 0,4-0,5 [ohm] a wg serwisówki powinno być 0,1-0,3 czy to oznacza że alternator jest też do wymiany?


Wróć do Usterki/awarie (CBR900RR SC33)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 8 gości