No więc tak, nie wiem na ile dobrze stawiam diagnozę ale wg mnie spalił mi się moduł... Przejrzałem wszystkie przewody, rozebrałem przełączniki i nie wygląda na to, żeby gdzieś było zwarcie... Po przejrzeniu całej instalacji odpiąłem moduł i bezpiecznik przestał się przepalać po przełączeniu tego czerwonego przełącznika od zapłonu... Z tego wnioskuje że problem leży w module. Tylko teraz nasuwa się pytanie dlaczego się spalił, regulator napięcia założyłem nowy w zeszłym roku, alternator wymieniałem po wypadku... A to że nic nie działa, tzn. światła, podświetlanie zegarów itp. to wina tego że wszystkie żarówki się spaliły
To co miałem włączone w momencie gdy moto zgasło to wszystko się spaliło, mam nadzieję że zegary się nie spaliły tylko samo podświetlenie bo nie wyświetla mi przebiegu, ale to może być też wina modułu...
Nie chce kupować modułu po wcześniejszym sprawdzeniu czy aby napewno wina leży po jego stronie i w związku z tym chciałem się zapytać czy ktoś wie jak to sprawdzić?? Czy moduł od innej hondy podejdzie do SC33 98-99?? Czy ze starszych roczników fajerów będzie pasował? Czy zegary będą działać, bo starsze roczniki mają jednak inne...?? Akurat nie mam żadnego znajomego co ma sc33 w moim roczniku i nie mogę od niego przełożyć modułu...
Aha, jeszcze jedno czy jak przełoże moduł z innego moto to jest szansa, że może się uszkodzić?? Najlepiej może jak bym założyl i moduł i regulator co? Kurde ale się rozpisałem ale to przez to że jestem zrozpaczony
[ Dodano: Pią Kwi 17, 2009 2:45 pm ]I już wszystko jasne. Na szczęście moduł jest dobry... Okazało się, że padł regulator napięcia i podawał za duże napięcie na akumulator który się wygotował. Sprawdzałem miernikiem akumulator i miał ponad 13V ale kręcić nie chciał... Założyłem akumulator od innego motocykla i moto zagadało, w dniu kiedy się to wszystko przydarzyło też założyłem inny akumulator ale moto nie chciało gadać... Niestety zegary się spaliły
Sprawdzałem oporność między uzwojeniami alternatora i mam ok 0,4-0,5 [ohm] a wg serwisówki powinno być 0,1-0,3 czy to oznacza że alternator jest też do wymiany?