Strona 1 z 1

Łożyska główki ramy - SC33

Post: 10 czerwca 2009, 11:34
autor: toper-utl
Po malutku zaczynam myśleć nad wymianą łożysk w główce ramy, jak narazie luz jest praktycznie zerowy, jednak na jesień planuję wymianę opon i przy okazji chcę porobić wszystko na cacy w przednim zawieszeniu.
A więc poczytałem troszkę na forach krajowych, zagranicznych i amerykańskich hihi: - dowiedziałem się iż dobrą alternatywą dla fabrycznie montowanych złożeń kulkowych jest łożysko stożkowe - dla dolnego w sc33 jest to 32006 - które to jest typowym , łatwym do zdobycia łożyskiem. W zależności od producenta cena waha się od 3 do 60 zł. Oczywiście chińczyka tam nie wrzuce, więc postawiłem na KOYO (japonia) - w wersji JRRS - co oznacza że jest jednostronie uszczelnione - jest to jeden z niewielu producentów który robi je w takim wykonaniu.

Teraz sedno sprawy::
1. Wymiary, z tego co wyczytałem delikatnie odbiegają od fabrycznego - jest ono z tego co pamiętam o 1 mm wyższe, lub niższe - jak to się ma do montarzu ??
2. Co z oryginalnym uszczelnieniem przeciwpyłowym - czy będzie pasowało po założeniu łozyska stożkowego, wiem iż będzie ono samo w sobie uszczelnione jednak wolał bym również zostawić tą "uszczelkę".

Post: 10 czerwca 2009, 12:50
autor: banshee
wybrałbym tylko i wyłącznie łożysko stożkowe.
Dlaczego? Ponieważ w tym łożysku są wałeczki zamiast kulek co zwiększa powierzchnię styku z bieżnią. Łożysko takie jest bardzo wytrzymałe na siły promieniowe i osiowe.
Łożyska kulkowe mają małą powierzchnię styku kulka-bieżnia i brak możliwości kasacji luzu. Dochodzące obciążenia zginające spowodują odciskanie się kulek w bieżni, gdyż nie wykonują one w czasie pracy pełnych obrotów (rozłożenie obciążeń po obwodzie) co doprowadzi do szybkiego jego zużycia.
Łożyska kulkowe stosuje się tam, gdzie występują prędkości obrotowe i małe obciążenia poprzeczne.

http://www.lozyska.com.pl/produkty/stozki/stozkowe.html

Post: 10 czerwca 2009, 15:07
autor: toper-utl
banshee pisze:wybrałbym tylko i wyłącznie łożysko stożkowe.
Dlaczego? Ponieważ w tym łożysku są wałeczki zamiast kulek co zwiększa powierzchnię styku z bieżnią. Łożysko takie jest bardzo wytrzymałe na siły promieniowe i osiowe.
Łożyska kulkowe mają małą powierzchnię styku kulka-bieżnia i brak możliwości kasacji luzu. Dochodzące obciążenia zginające spowodują odciskanie się kulek w bieżni, gdyż nie wykonują one w czasie pracy pełnych obrotów (rozłożenie obciążeń po obwodzie) co doprowadzi do szybkiego jego zużycia.
Łożyska kulkowe stosuje się tam, gdzie występują prędkości obrotowe i małe obciążenia poprzeczne.

http://www.lozyska.com.pl/produkty/stozki/stozkowe.html


To dobrze wiem, w branży łożyskowej siedze jakies dwa lata i dlatego jestem zdecydowany na łożyska stożkowe. Jeśli chodzi o luz w łożyskach kulkowych to też można go kasować - gdyż mówimy tu o łożyskach kulkowych wzdłużnych, a nie o poprzecznych.
Tak czy inaczej chodzi mi tylko o sam proces montowania tego łozyska, czy trzeba coś przerabiać, dokładac tulejki dystansowe,lub temu podobne wynalazki.
Może jest ktoś na forum kto już taki zabieg pomyślnie przeprowadził.

Post: 15 sierpnia 2009, 11:51
autor: Milan
moze mi ktos podac strone z manuala gdzie jest opisana wymiana łożyska ramy lub jesli mozna co mam robic w kolejnosci zeby je wymienic

pozdrawiam

Post: 18 kwietnia 2010, 09:42
autor: Tower
Mogł by ktos podać numer tych łożysk główki ramy w sc-33 98r?? bo nie moge tego znalezc a dół to 32006 o ile dobrze wyczytałem :P a górne jaki ma numer??? :one: pozdro

Post: 18 kwietnia 2010, 10:57
autor: toper-utl
Łożysko górne:: 47x26x15 mm
Łożysko dolne:: 55x30x17 mm

Tak jak napisałeś - dolne ma oznaczenie 32006
Górne: oznaczenie wg. NTN:: cr-0574 , w tym przypadku każdy produecent będzie miał je inaczej oznaczone - więc najłatwiej szukać po wymiarach, albo kupic cały dedykowany zestaw naprawczy.

Post: 18 kwietnia 2010, 11:03
autor: wuja
Dobra a jest sens kupować cały zestaw np All balls (wsztystkie jaja? hihi: ) albo italy racing, czy to jest chińszczyzna?

http://moto.allegro.pl/item975384550_gp ... br_cb.html
http://moto.allegro.pl/item1004942552_i ... 0_900.html

Post: 18 kwietnia 2010, 11:16
autor: toper-utl
Też miałem ten dylemat i ostatecznie nie znalazłem odpowiedzi gdzie dokładnie sa produkowane te zestawy,a skoro nie wiedziałem to obstawiłem pesymistyczną wersję i wolałem nie ryzykować. Kupiłem NTN-a bez osłon przeciwpyłowych i jestem pewny ze są najwyższej jakości, a osłony da się uratować stare.